Gå til innhold

Trenger å øke produksjonen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ammer ikke jenta mi særlig ofte, men pumper ut det jeg har til hvert måltid og da klarer jeg kun på det meste å pumpe ut 60 ml, i motsetning til før, da greide jeg minimum 120. Hva øker produksjonen egentlig? Har nesespray, amme te og alkofritt øl som jeg forsåvidt hater. Utålmodig med puppen er hun uansett.. Blir så kjempelei :( Må fylle opp med ca 120 ml mme til hvert måltid. Hun er 5 mnd snart..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har akkurat samme problemet...er ingenting som hjelper for meg iallefall. Men fikk et tips av en jordmor i dag om å prøve akupunktur, det skulle hjelpe med produksjonen. Og så sa hun at jeg burde prøve å spise havregrøt... Vet ikke om det hjelper men er verdt et forsøk. Vurderer nå selv å slutte å amme, og jenten min er bare 2mnd:(

lykke til!!

Skrevet

Ro, nok søvn, begrense stress, etc hjelper. Og ikke minst amming eller pumping ofte- og lenge. Bruk gjerne elektrisk pumpe, og pump minst 8 ganger i døgnet, 20 min hver gang, eller minst totalt 2 timer pr døgn. Jo oftere du pumper/ammer, jo mer produseres det- normalt hvertfall.

Skrevet

Det som hjelper er å amme/ pumpe ofte. Du skriver at du ikke ammer henne særlig ofte, da ville jeg begynt der, ammete osv. hjelper ingenting hvis ikke brystet blir tømt ofte:)

Skrevet

Okei, tusen takk for svar :o) Ammet jenta mi idag og det gikk fint! Varierer sånn fra dag til dag, hun har tenner som bryter frem så kanskje derfor puppen ikke er spess intresant for tiden? hmm..

Skrevet

Jeg har funnet ut at for meg er det utrolig viktig å drikke masse væske, og å prøve å ikke bli altfor stressa av at melkebehovet øker. Husk at babyen suger mye mer effektivt enn en pumpe, så la henne suge mye hvis du vil øke. For min egen del synes jeg det er noe pes med den pumpinga. Nesten så jeg føler at jeg får mindre melk av det....(ihvertfall hvis det er forbundet med stress og ubehag) Får mye melk hvis jeg slapper av og spiser og drikker godt. Jeg ammer 5.mann nå:) Har også ammet tvillinger. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...