Gå til innhold

Har du Tips til hjemmelaget pizza?? :o) vil gjerne ha nye forslag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ender som regel opp med standar kjøttdeigfyll :o) for all del, det er godt men alltid gøy med nye tips til krydder ,saus, etc :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Vi lager faktisk aldri pizza med kjøttdeig, så for oss er DET spennede;)

Som regel pleier vi å ha parmaskinke, soltørket tomat, hvitløk og cherrytomater på pizzaen. Så legger vi på rødløk og fersk basilikum når den er ferdigstekt. KJEMPEGODT! Og enda bedre dersom man bruker mozzarellaost:) *slurp*

Bacon er også veldig godt på pizza. Da steker vi dem litt først, så de blir skikkelig sprø.

Bacon, grønne oliven, ananas med rødløk på toppen, er også kjempegodt!

Skrevet

Det enkle er det beste er min pizza-filosofi;o) Jeg lager bunn med enten fullkornsmel eller speltmel, har i salt, olivenolje, pizzakrydder og litt hvitløkssalt. Baker den ut med olivenolje i stede for mel - da blir bunnen sprø og god. Baker den så tynn som mulig. Har på Coop pizzatopping og litt ekstra pizzakrydder, strimlet kokt skinke, revet ost og skinke oppå osten igjen. Jeg liker også å ha oliven opp osten også - NAM! har enda ikke møtt noen som ikke har sagt at jeg lager den aller beste pizzaen;o) Den Coop toppingen er virkelig snaddergod!

Skrevet

Vi lager en veldig enkel pizza,men kjempegod:-)

Vi bruker den NÅ-bunnen,blander kjøttdeigen ut i kjøttdeigsaus (som står i pastahyllene i butikken),bruker litt mindre vann enn det som står,vi bruker ca 3 dl.Også blander vi løk og mais i kjøttdeigen,og hadde det vært opp til meg hadde vi blandet litt hvitløk og chilli i også:-)Også sef. ost på toppen:-)

Skrevet

Vi steker kyllig og har over tikka masala pose krydder og litt mindre vaeske enn angitt.

Lager vanlig pizzadeig og har paa kylligen og sausen, legger paa ost og steker den. Har ruccolasalat oppaa tilsutt.

Knallgodt :) Er ogsaa godt med salat ved siden av.

Skrevet

Jeg brukte en stund billigste type biffkjøtt som fyll, men har i det siste gått tilbake til kjøttdeig, men da i boller. Jeg moser den ikke fint i panna når jeg bruner den, bare deler den i biter med spaden og passer på å ikke oversteke dem, de skal jo i stekeovnen etterpå og da blir det fort tørt.

Jeg har bacon på i tillegg og fetaost, soltørkede tomater, hvitløk, og vanlig raspet ost eller mozzarella som smelteost. Har også begynt å legge osten under fyllet, men over sausen. Ja, og så løk eller rødløk i tynne ringer må være med.

Fersk basilikum på toppen etter steking høres kjempegodt ut! Må prøve det neste gang.

Skrevet

Følgende er min favoritt:

- Fin pizzabunn

- Saus m/ tomatpure, rømme og pizzakrydder

- Soltørka tomater

- Skinke

- Oreganokrydder

Når den kommer ut av ovner tar jeg ruccola øg Peppes pizzasaus på! Mmm!!

Skrevet

Her er min favoritt:

- Marinert kylling (tar bare det jeg har av krydder i skapet oppi en dært olje og marinerer i det).

- Peppes sine hvitløkskjøttboller.

- Champignon

- Vårløk

Som saus bruker jeg Knorr sin på pose som egentlig skal blandes med kjøttdeig. Men dropper kjøttdeigen og tar i mindre vann.

Og viktigst av alt. Den revne osten skal på FØR fyllet. 10% kan spares og ta oppå fyllet som pynt, men ikke mer.

Bunnen lager jeg glutenfri, men skal ikke guttungen ha liker jeg å bruke Møllerens pizzadeigblanding. Den er knallgod.

Skrevet

Den enkle, men veldig gode varianten:

Toro pizzabunn (minste posen)

Toro Mexicana fyll

Kjøttdeig - blandes i fyllet

Kjøttpølser i biter eller peperoni

Jalapeno på den delen de voksne skal ha

Ost

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...