lilliz84 Skrevet 9. juni 2009 #1 Skrevet 9. juni 2009 jeg kjøpte bringebærbladkapsler på helsekostbutikken,men bak på pakken står det at man skal begynne med de i slutten av svangerskapet. Når vil det si? noen som vet? er i uke 33 nå
erteposen + 4 Skrevet 9. juni 2009 #2 Skrevet 9. juni 2009 Jeg hadde vel tenkt at en venter til babyen ikke blir regnet som prematur, fra uke 37. Det var akkurat en artikkel om b.kapsler i bt. En forsker hadde m.a. sett på virkningen av det, i et prosjelt om gravid og urtebruk, og kom fram til at det ikke var noen effekt av preparatet.
ble_mamma_6august 09 Skrevet 9. juni 2009 #3 Skrevet 9. juni 2009 det taes vel for å forhindre revning under fødsel?
Linn,Skrållan&LilleSøster Skrevet 9. juni 2009 #4 Skrevet 9. juni 2009 Kjør på.Det er ikke farlig. Men,jeg begynte med halv dose,for så og øke på slutten. Tok mine siste 3 kapsler i dag. Gidder ikke kjøpe en ny boks.Er 38+2 i dag.
Nipponsuki Skrevet 9. juni 2009 #5 Skrevet 9. juni 2009 bringebærblad skal ifølge dem som tror på det ha styrkende effekt på livmoren - hva nå det betyr... har ingenting å gjøre med revning eller igangsetting av fødsel som mange tror, etter som jeg har forstått det iallefall...
*tullemor* Skrevet 9. juni 2009 #6 Skrevet 9. juni 2009 Bringebærkaplser har ingenting med revning å gjøre, men som Nipponsuki sier skal det ha styrkende effekt på livmoren. Den skal så fødselen går raskere, og at livmoren trekker seg raskere sammen etter fødsel Om det funker vet jeg ikke, men jeg har nå bestemt meg å prøve
JenteOgGutterMamma! Skrevet 9. juni 2009 #7 Skrevet 9. juni 2009 Hmmm.... tror nok at jeg dropper å prøve det denne gangen også, har aldri gått over termin på noen av dei barna, og har i tillegg hatt styrfødsler dei 2 siste gangene, så jeg tror det er tryggest å la være! ;-)
ble_mamma_6august 09 Skrevet 9. juni 2009 #8 Skrevet 9. juni 2009 Mange sier bringerbæreblad-te hindrer revning under fødsel..... Det gjør oss mer elastisk nedentil, tydeligvis..
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 9. juni 2009 #9 Skrevet 9. juni 2009 At et preparat kan bedre elastisiteten har jeg enda til gode å ha tro på. For om slike preparater eksisterte, ville ikke folk ha slitt med strekkmerker heller.
Lykke X 4 Skrevet 9. juni 2009 #10 Skrevet 9. juni 2009 Her kan du lese om bringebærblad: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10754818?ordinalpos=1&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ ResultsPanel.Pubmed_DiscoveryPanel.Pubmed_ Discovery_RA&linkpos=1&log$=relatedarticles&logdbfrom=pubmed http://www.pregnancy.com.au/raspberry_leaf.htm
trine4 Skrevet 9. juni 2009 #11 Skrevet 9. juni 2009 hei.jeg vil gjerne annbefale bringebær kapseler.fødte for to uker siden.fædselen tok fem timer.har tre barn fra før hvor jeg ikke brukte det,og denne fødselen var mye lettere.har også hatt mye mindre blødninger og kommet meg raskere etter fødselen.klem trine
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå