Månefeen ♥ Skrevet 9. juni 2009 #1 Skrevet 9. juni 2009 Har en liten jente på 17dager. Hun sov mye de første 14 dagene, men nå har hun funnet ut at det er myye mer spennende å være våken, om kvelden/natten også! Øynene går i ett sett, skal glane og følge med på ALT. Beste som finnes er å sitte på armen eller henge over skulderen, og om kvelden skal hun bare ligge på magen vår å koooose. Det er jo koselig at hun er sånn, men kan bli slitsomt. Hun har begynt å skrike om hun ikke får viljen sin, med en gang hun kommer på armen/magen/skulderen er hun musestille å lager koselyder. Hun gir forskjellige signaler på mat, bleieskift, rap osv, så hun er lett å lese. Hun er en skikkelig kosejente! På godt og vondt. Prøvd mange måter å tilfredsstille henne på, varer 10min så vil hun ha kroppskontakt igjen. Hun har lett for å sovne når hun har spist en stund, for så å våkne å ville ha mer... normalt? hva kan jeg gjøre? Har mer enn nok melk, og hun drikker MYE (samt mye bleieskift) og får alltid til en skikkelig rap eller to etter hun har spist.. så de tingene er ikke noe problem. Har begynt såvidt med smokk etter hun har spist seg mett, vil ikke ha hun liggende å sutte på puppen evigheter bare for å sutte/kose. Foreløpig uvandt med smokk, men av og til er det greit. Vi samsover, når og hvordan skal vi slutte med det? Har siste nettene lagt hun i vogga ved siden av oss. Hun våkner etter 30-45min. Prøver også å legge henne i vogga på dagtid, men hun merker det å vil opp på armen igjen.. Vogga var null problem å sove i på dagtid første 14 dagene, nå er det som sagt mamma og pappa som har blitt seng Noen med erfaring? Tanker og tips mottas med stor takk
Gjest yrild Skrevet 9. juni 2009 #2 Skrevet 9. juni 2009 Hei :-) Hvis jeg var deg ville jeg ihvertfall skaffet meg noe å bære i (sjal, mei tai, manduca, ergo..) så du har hender fri og lillemor får nærheten hun vil ha og utsikten :-) Når det gjelder samsoving, vil jeg bare anbefale å prøve mer og mer å legge henne i egen seng når hun skal sove for kvelden, da blir ihvertfall starten av natta i egen seng!? Lykke til :-) (det føles så lenge siden....lillemann er nå 5 1/2 måned)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 9. juni 2009 #3 Skrevet 9. juni 2009 Akkurat sånn var jenta mi også i starten! (for 8 mnd siden- føles ut som en eeeevighet;) Hun bare sov og sov de første to ukene, men så våknet hun skikkelig opp og ville bare være våken og følge med...Både dag og natt hehe! Her var det imidlertid bare gøy å sitte høyt oppe på skulderen og kikke seg rundt og følge med, så sjal hadde vært uaktuelt for oss ihvertfall! Mulig at Manduca-selen vil gi litt bedre utsikt, det vet jeg ikke.. At de sovner underveis i måltidet er vel ganske normalt når de er så små ja, og det er jo bare å gi henne mer når hun våkner hvis hun vil ha. Det er jo babyen som er sjefen når det gjelder mat sånn i starten (jenta mi var imidlertid ikke så glad i melk, så jeg ammet henne bare hver 3.time, men ammet ganske lenge per gang i stedet) Samsoving er faktisk anbefalt sånn i starten (hvis man selv trives med det selvsagt), så hvis dere liker det er det ikke noe vits i å begynne å tenke på egen seng enda. Det kommer som regel av seg selv når babyen blir større! Og grattis med den lille forresten=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå