Gå til innhold

vært hos kontroll hos jordmor..litt bekymra...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei er idag 33+0.

Jeg må jo ærlig innrømme at jeg blir litt bekymra da...Ho snakka i om at jeg kanskje hadde begynnende svangerskapsforgiftning..

Flere som er i denne situasjon? eller bare vil si noe? jeg vet liksom så lite...hva skjer framover liksom?? er ikke noe fare får å må få ut baby før termin?

takker får alle svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei. jeg er 31+2.. har oxo hatt en del hodepine i det siste. men jeg tror jeg får i meg for lite væske (springe å hente litt vann)

blodtrykket var da ikke så mye for høyt vel? normalt er jo 120/80?

Lisja her er 8% større enn normalen, så er vel ikke det samme :/

Men når jeg skulle opp på do inatt så holdt jeg på å gå i gulvet av svimmelhet.

Men dersom det er begynnende svangerskapsforgiftning, så behøver det ikke bli det :) Jeg vil ønske deg og baby lykke til :) og fortell hvordan det får på fredag :)

Skrevet

Jeg har synkende symfysemål og baby som har gått fra - 3% i uke 26/27 til ca -25-27% nå i uke 33+5. Jeg skal ha keisersnitt nå om noen dager pga babyen legger lite på seg, men også fordi jeg har hatt hyperemesis hele svangerskapet og er veldig undervektig nå. Blodtrykket mitt er ikke høyt...

Hvis blodtrykket ditt er veldig høyt kan det være svangerskapsforgitning og siden undertrykket ditt er på over 90 regner ejg med at du skal få ta prøver å sjekkes opp for dette? Har du begynnende svangerskapsforgiftning kan det være barnet må ut før tiden, avhengig av hvor alvorlig grad osv...

- 11% vekstavvik er ikke uvanlig mye, men er viktig å se at babyen legger på seg... Min har liksom økt hele veien og da kan det være noe galt med morkake/navelsnor eller lignende...

Skrevet

blir jo høyt når jeg ikke ligger på det til vanlig. men det va undertrykket hun var mest bekymra over. skal helst holde seg under 90 det. takk får svar dere ;)

dytter denne litt jeg.

Skrevet

Overtrykket var jo ikke spesiellt høyt...så det må være undertrykket ja....det skal helst ligge på under 90...det sa jm til meg også.

Men hun sa det også at om det er den noen gang når du kommer hit,så ber hun meg bare legge meg ned på benken å slappe av litt så ser hun om det synker da.Prøver å måle igjen....:-)

Skjønner at du er bekymret,men det er jo bra at hun ordner og vil sjekke det opp for deg da for å være på den sikre siden...bedre enn å la være iallefall.For selv om hun sier at det kan være begynnelsen på en svangerskapsforgiftning så er det jo ikke sikkert det er det.

Syns det er fin hun sjekker jeg....må bare prøve å ikke ta det så negativt...ikke bra for barnet det heller.Selv om jeg skjønner at det ikke er lett da og ikke bekymre seg egentlig.

Håper det går bra for deg og at det bare er hun som har vært føre var.

Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...