Anonym bruker Skrevet 9. juni 2009 #1 Skrevet 9. juni 2009 Skal fly 1,5 time i morgen, og gruer meg, så trøster meg med at hva kan skje på en og halv time? så lurer på er det da tryggere å fly korte strekninger?
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2009 #2 Skrevet 9. juni 2009 Det "farligste" ved en flytur er i utgangspunktet avgang og landing, så så voldsomt mye tryggere med korte turer tviler jeg på at det er.
Norwegian by injection Skrevet 9. juni 2009 #3 Skrevet 9. juni 2009 Take-off og landing er de mest "kritiske" deler av flyturen. Du slepper ikke under de uansett hvor kort flyturen er dessverre.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2009 #4 Skrevet 9. juni 2009 jeg ér livredd for take off delen, vet den er mest kritisk, men hvorfor?? og hvor stor er sjansene for at noe skal skje?
Norwegian by injection Skrevet 9. juni 2009 #5 Skrevet 9. juni 2009 Grunnen til at take-off er mest kritisk er fordi flyet kommer til et punkt for det har så stor hastighet at det MÅ lettet. Vingene er også fullt med drivstoff som gjør at om det skulle kræsje da, er det stor sannsynlighet for brann.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2009 #6 Skrevet 9. juni 2009 very nice , vil tenke på det når jeg flyr :/:/
Norwegian by injection Skrevet 9. juni 2009 #7 Skrevet 9. juni 2009 Over 90% av folk involvert i en flyulykke overlever!
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2009 #9 Skrevet 9. juni 2009 dessuten er SAS og boeing veldig trygge å fly med?? igår måtte jo en boeing på vei til oslo nødlande på flesland pga motorsvikt:(
Norwegian by injection Skrevet 9. juni 2009 #10 Skrevet 9. juni 2009 Jeg har jobbet som flyvertinne på både Boeing og Airbus. Og ja, det er såååååå trygt, jeg lover deg. God Tur!
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2009 #11 Skrevet 9. juni 2009 Nei, det stemmer ikke. Det som stemmer er at i 90% av alle flyulykker er det minst en overlevende (og det kan jo også bety at halvparten eller alle i det flyet overlever)
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2009 #12 Skrevet 9. juni 2009 nei da er det snakk om fatale ulykker, men alle ulykker dvs ( nødlandinger, tekniske problemer osv) det skjer ofte, og nesten ingen dør da.
Norwegian by injection Skrevet 9. juni 2009 #13 Skrevet 9. juni 2009 Ja, det stemmer, av "alle" slags flyulykker i bare fatale selvølgelig!
Norwegian by injection Skrevet 9. juni 2009 #14 Skrevet 9. juni 2009 Mellom 1983-2000 var det 568 flyulykker. 53,487 passajerer, 51,207 overlevde.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2009 #15 Skrevet 9. juni 2009 Det er farligere å gå ut i sin egen hage, gjennomsnittlig i Storbrittania dør minst 60 personer i sin egen hage forårsaket av ulykke, og gjennomsnittlig i Storbrittania pr år dør 0 av flyulykke:) Det eneste som er tryggere enn å fly er faktisk HEISEN.
Norwegian by injection Skrevet 9. juni 2009 #16 Skrevet 9. juni 2009 Ja, ikke sant? Synes det er faktisk litt rart at det finnes så mange som er så redde for å fly, jeg forstår det på en måte, men det er rart samtidig når alle "vet" at det er veldig trygt.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2009 #17 Skrevet 9. juni 2009 Som alle andre her har påpekt er det avgang og landing som er farligst. Grunnene er AVGANG Full av bensin Selv om flyet flyr ok når en motor er nede er det ikke sikkert at flyet klatrer bra nok til å komme over terreng. Krasj på rullebanen (Det hender at det blir gitt feil signaler eller at man ikke ser seg godt nok for slik at et fly kjører inn på banen et annet fly tar av fra eller at de lander motsatt vei. Noe som er svært skjelden, men det skjer av og til i 0 vind forhold) LANDING Glatte rullebaner Dårlig sikt Tekniske feil Høy arbeidsmengde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå