Gå til innhold

er det tryggere å fly kort distanser enn lang-distans ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal fly 1,5 time i morgen, og gruer meg, så trøster meg med at hva kan skje på en og halv time? så lurer på er det da tryggere å fly korte strekninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det "farligste" ved en flytur er i utgangspunktet avgang og landing, så så voldsomt mye tryggere med korte turer tviler jeg på at det er.

Skrevet

Take-off og landing er de mest "kritiske" deler av flyturen. Du slepper ikke under de uansett hvor kort flyturen er dessverre.

Skrevet

jeg ér livredd for take off delen, vet den er mest kritisk, men hvorfor?? og hvor stor er sjansene for at noe skal skje?

Skrevet

Grunnen til at take-off er mest kritisk er fordi flyet kommer til et punkt for det har så stor hastighet at det MÅ lettet. Vingene er også fullt med drivstoff som gjør at om det skulle kræsje da, er det stor sannsynlighet for brann.

Skrevet

very nice , vil tenke på det når jeg flyr :/:/

Skrevet

Over 90% av folk involvert i en flyulykke overlever!

Skrevet

Tenk heller på det ;-)

Skrevet

dessuten er SAS og boeing veldig trygge å fly med?? igår måtte jo en boeing på vei til oslo nødlande på flesland pga motorsvikt:(

Skrevet

Jeg har jobbet som flyvertinne på både Boeing og Airbus. Og ja, det er såååååå trygt, jeg lover deg. God Tur!

Skrevet

Nei, det stemmer ikke. Det som stemmer er at i 90% av alle flyulykker er det minst en overlevende (og det kan jo også bety at halvparten eller alle i det flyet overlever)

Skrevet

nei da er det snakk om fatale ulykker, men alle ulykker dvs ( nødlandinger, tekniske problemer osv) det skjer ofte, og nesten ingen dør da.

Skrevet

Ja, det stemmer, av "alle" slags flyulykker i bare fatale selvølgelig!

Skrevet

Mellom 1983-2000 var det 568 flyulykker. 53,487 passajerer, 51,207 overlevde.

Skrevet

Det er farligere å gå ut i sin egen hage, gjennomsnittlig i Storbrittania dør minst 60 personer i sin egen hage forårsaket av ulykke, og gjennomsnittlig i Storbrittania pr år dør 0 av flyulykke:)

Det eneste som er tryggere enn å fly er faktisk HEISEN.

Skrevet

Ja, ikke sant? Synes det er faktisk litt rart at det finnes så mange som er så redde for å fly, jeg forstår det på en måte, men det er rart samtidig når alle "vet" at det er veldig trygt.

Skrevet

Som alle andre her har påpekt er det avgang og landing som er farligst. Grunnene er

AVGANG

Full av bensin

Selv om flyet flyr ok når en motor er nede er det ikke sikkert at flyet klatrer bra nok til å komme over terreng.

Krasj på rullebanen (Det hender at det blir gitt feil signaler eller at man ikke ser seg godt nok for slik at et fly kjører inn på banen et annet fly tar av fra eller at de lander motsatt vei. Noe som er svært skjelden, men det skjer av og til i 0 vind forhold)

LANDING

Glatte rullebaner

Dårlig sikt

Tekniske feil

Høy arbeidsmengde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...