mumtobe09&10 Skrevet 9. juni 2009 #1 Del Skrevet 9. juni 2009 Fødselen gikk som en drøm - kunne ikke vært bedre faktisk. Mandag 27. april 2009. Det begynte med at vannet gikk kl 03:00 mens jeg lå og sov. Våknet av et lite "knepp", og skjønte etter et par runder på toalettet at det var vannet som hadde begynt å gå. Gikk og la meg igjen, men måtte bare stå opp 03:30. Da begynte jeg å kjenne det i ryggen, og fem minutter senere kom riene som kastet over meg. Hadde kun 3 min og 40 sek mellom riene fra første ri, og ringte føden like før klokka 04:00. Virket ikke helt som jordmoren tok meg på alvor - jeg var tross alt førstegangsfødende, hadde 5 dager igjen til termin, og hodet hadde ikke festet seg når jeg var på kontroll to dager før. Men hun ba meg ta turen alikevel, for en liten sjekk. Samboeren min våknet når jeg stod i tlf med føden, og skjønte på meg at noe var på ferde. Kvart over fire satt vi i bilen på vei til Bærum, og nå begynte det å gjøre skikkelig vondt. Fort gikk det også, og jeg er sjeleglad dette var midt på natten med null trafikk. (Vi har 20 minutter til sykehuset - dumme oss som valgte det lengst unna) Da vi endelig har kommet frem, har jeg så vondt at jeg nesten ikke klarer å stå oppreist. Samboeren min parkerer bilen, og vi kommer oss inn på sykehuset. Der går jeg rett ned i knestående, og skriker av full hals, og for å sitere meg selv: "Marius, det gjør så jævlig vondt. Det kjennes ut som jeg driter på meg!!" Hehe. Ikke et menneske å se, nesten helt mørke korridorer bortsett fra det duse lyset fra EXIT-skiltene og ingen av oss husket hvilken etasje vi skulle i. Stakkars Marius stresser livet av seg, og får tak i en vaktmester som hadde hørt brølene mine. Han får kontaktet fødeavdelingen, og etter noen minutter kommer jordmor løpende med rullestol. Nå hadde jeg ca 40 - 50 sekunder mellom riene, og skjønte vel ikke helt hvor jeg var eller hva som skjedde rundt meg. Hadde mer enn nok med å puste og holde smertene i sjakk. Endelig oppe i riktig etasje tar jordmor sats og løper meg inn på første fødestuen. Der står det to jordmødre til og venter som hjelper meg opp fra rullestolen og bare drar av meg bukse og truse. Hadde ikke tid til å kle av sokker, genser og BH, nei Kommer meg opp i sengen, og det første JM sier er: "Jeg ser halve hodet". Dette var informasjon jeg slettes ikke registrerte at hun sa - jeg hadde vondt!! Idet jeg la meg opp i sengen var klokken 04:56. 8 minutter og 3 pressrier senere, klokken 05:04 kom lille Othilie til verden - 3470 gr og 49 cm lang! Vi hadde med andre ord bare flaks at vi i det hele tatt kom oss til sykehuset. Jeg kunne like gjerne født i bilen eller inne i korridoren - pressriene begynte allerede idet vi ankom parkeringsplassen Ingen sying, ingen smertelindring - bare litt knapt med tid. Men alt i alt en fantastisk fødsel som varte i 2 timer fra start til slutt - og satte med det rekord for førstegangsfødende på Bærum sykehus! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140230357-sykehus-rekord-snuppa-hadde-det-nesten-litt-for-travelt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
E, T & T og ei te Skrevet 9. juni 2009 #2 Del Skrevet 9. juni 2009 wow, hehe litt av en fødsel! Gratulerer så masse Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140230357-sykehus-rekord-snuppa-hadde-det-nesten-litt-for-travelt/#findComment-140233094 Del på andre sider Flere delingsvalg…
suniva Skrevet 9. juni 2009 #3 Del Skrevet 9. juni 2009 gratulerer så mye.:-) Ikke for å ødelegge gleden for deg,dette var som å lese min egen fødselshistorie på mitt første barn,bortsett fra at det tok 1 t og 17 min til meg da,men våknet av at alt fostervannet kom med en gang ,ellers var det meste veldig likt,artig at flere har hadt det sånn,en drømmefødsel kan en si,håper nesten det blir sånn denne gangen å :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140230357-sykehus-rekord-snuppa-hadde-det-nesten-litt-for-travelt/#findComment-140233324 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Herkules Skrevet 12. august 2009 #4 Del Skrevet 12. august 2009 He he Kom durende inn på Bærum jeg også like travelt som deg, bare det at jeg kom trillende av ambulansefolk jeg da, de som var på vakt ble helt satt ut for de hadde ikke ventet noen fødende med ambulanse. Jeg bor 5 min med bil fra sykehuset og hadde ikke rukket frem med egen bil, Fødselen min tok 50 min fra vannet gikk og riene startet. Da holdt jeg igjen i 20 min og pressa i 10 Så da ligger vel jeg også på rekordlisten til Bærum. Venninnen min fødte foran heisen der, men hun somlet litt med å reise inn Mulig jeg får somlet meg til skrive min historie her inne Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140230357-sykehus-rekord-snuppa-hadde-det-nesten-litt-for-travelt/#findComment-140504014 Del på andre sider Flere delingsvalg…
redcoatjack Skrevet 24. august 2009 #5 Del Skrevet 24. august 2009 Da jeg begynte å lese fødselshistorien din tenkte jeg først "Hæ? Husker ikke at jeg skrev dette.." For faktum er at din historie er så lik min at det nesten er litt skummelt.. "Det begynte med at vannet gikk kl 03:00 mens jeg lå og sov. Våknet av et lite "knepp", og skjønte etter et par runder på toalettet at det var vannet som hadde begynt å gå. Gikk og la meg igjen, men måtte bare stå opp 03:30. Da begynte jeg å kjenne det i ryggen, og fem minutter senere kom riene som kastet over meg. Hadde kun 3 min og 40 sek mellom riene fra første ri.." *Eneste* forskjellen her, er at jeg var våken, mens du sov. Ellers er alt likt. Til og med klokkeslettene!!:-) Jenta mi så dagens lys 1 dag før termin, 20 min etter at jeg ankom sykehuset:-) Jeg la meg også i sengen på føden 8min før hun ble født.. tror også hun kom etter 3 pressrier. ...er som deg, førstegangsfødende og hadde ikke trodd ting ville skjedd så fort! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140230357-sykehus-rekord-snuppa-hadde-det-nesten-litt-for-travelt/#findComment-140557454 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå