fru tekopp Skrevet 9. juni 2009 #1 Skrevet 9. juni 2009 Jeg er i uke 10 nå, men har tenkt å vente en stund med å fortelle datteren vår om at hun skal bli storesøster. Det er jo så lenge til, og tror ikke hun har tidsperspektivet på plass ennå. Blir jo sååååååå lenge til! Hehehe... Har lyst til å fortelle det, men tror nok jeg venter til magen begynner å bli litt større. Det er jo mye som kan skje fortsatt... Ja, ja... Mye som skal tenkes på. Var til første kontroll i dag. Legen forstod ikke hvorfor jeg var der. Er jo "bare" gravid.... Dust! (er vikar for fastlegen, og jeg var i grunn ikke fornøyd.) Tok blodprøver, men prøvde ikke å finne hjertelyd eller noe annet. Ny time i slutten av juli! Ja, ja... Fikk i hvertfall henvisning til gynekolog og ultralyd i morgen, så får håpe det blir litt mer informasjon da... Lykke til alle sammen!
mamma til 2 og lille frøet.. Skrevet 9. juni 2009 #2 Skrevet 9. juni 2009 Vi har bare en jente på 20 mnd, så hun forstår nok ikke så mye... Men hun tar på magen å sier baby.. ( skummelt, siden ingen vet det enda....) Litt av en lege du var til da...Hadde en sånn jordmor faktisk, skulle ha en dobbel time hos henne sist, men var der i kanskje 5 min... Så denne gangen skal jeg ha en annen...
mednr5imagen Skrevet 9. juni 2009 #3 Skrevet 9. juni 2009 jeg gleder meg villt til å fortelle det til de andre barna, om litt over en uke er jeg 3 mnd, så da skal de få vite det. men minstetutta på 2 skjønner jo ikke stort, så magen skal bare få vokse også tar vi det som det kommer Det var godt du fikk ultralyd time da, så kan man være sikker på at alt er ok! jeg skal først til første legetime når jeg er 14 uker på vei, men det er fordi jeg synes det er så stress med de legebesøkene
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2009 #4 Skrevet 17. juni 2009 Kommer selvsagt an på hvor gamle storesøsknene er og hvor mye de er i stand til å forstå, men ikke vent for lenge! Har en "skrekkhistorie" fra da jeg selv var 6 år og skulle bli storesøster for andre gang. Vet ikke hvor langt på vei de var, men tipper rett før eller rett etter sommerferien (brodern er født i januar). Fikk spørsmål fra de andre barna i barnehagen om det var sant at mamman min skulle få en baby til.. Mamma hadde "slarvet" til venninner og kolleger, som igjen hadde fortalt det til sine barn. Men ingen hadde sagt noe til meg (eller lillebror på 5) så vi nektet selvsagt. Hvorfor skulle noen andre enn oss vite om sånt? Usikker på hvor lenge etter dette vi fikk vite noe fra mamma og pappa, men kan ikke ha vært så lenge etterpå. Husker jeg ihvertfall var fornærmet ganske lenge etterpå, var ingen god følelse å være den "siste i hele verden" som fikk vite noe sånt! Enda tristere var det at jeg bestemte meg for å ikke like den lille når han kom, og var langt fra noen stolt storesøster det første halvåret. Uff, jeg kjenner at jeg fortsatt har litt bitterhet igjen etter denne episoden.. Har heldigvis et godt forhold til både mamma og lillebror (som har blitt 21 år) i dag.
Januarprinsesse Skrevet 18. juni 2009 #5 Skrevet 18. juni 2009 enig med deg, det er viktig å ikke vente altfor lenge- i alle fall om man ikke klarer å la være å si noe til venninner... Det er veldig fort gjort at det glipper, og plutselig får deres barn ( og gjerne barnas venner) vite det før de som skal bli storesøsken. Vi fortalte det på søndag, 9+4. Ungene ble veldig stolte og glade for at de var de første som fikk vite det. Men akkurat når det er riktig å fortelle det, tror jeg kommer an på hver enkelt og hele situasjonen- og ikke minst hvor store barna er. Mine er 7 og 11 år, så de har ikke noe problem med å skjønne tidsperspektivet når jeg sier babyen kommer i januar, men klart at en 2 åring har ikke den samme forståelsen.
fru tekopp Skrevet 23. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 23. juni 2009 Datteren vår er 6 år, og jeg har bare fortalt det til sjefen min. Og sjansen for at han skal si noe til mine venner/familie er jo minimal... ;-) Og søsteren min vet det, men jeg vet at hun ikke sier noe. Jeg vil jo at hun skal være "første" som vet det. Venter litt til, tror jeg... Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå