LilleMalin♀♂♂ Skrevet 9. juni 2009 #1 Skrevet 9. juni 2009 Jeg har en "liten" gutt på 6,5 mnd og 10 kg. Han vil ikke ha smokk eller flaske og ikke fast føde. Han koser seg med puppen. Den vil han ha når han skal sovne for kvelden og mellom hver time til annen time om natten. Han kan nok ikke sovne uten den uten at det blir prostester og grining. (Vi har en storesøster som helst bør unngås å vekkes om natten) Jeg har ikke kunnet legge han våken og mett for å sove før nå fordi han har utrolig trange nesebor som tettes med snørr om han gråter, og da får han ikke puste. Da må det dryppes og tørkes og da har vi det gående. Nå ammer jeg han om kvelden, gir han til far og så legger han lillebror. Han gråter et kvarters tid. Jeg har og planlagt at det bør kunne gå 2-3 timer mellom hver mating på natten og at han derfor ikke skal tas opp om han våkner før det, bare få vann og trøst i sengen. Hva tror dere? Er det ok? Eller vil han få arr på sjelen? Nei, han gjør vel ikke det, men jeg er såpass søvndeprivert at jeg trenger litt støtte/råd fra dere andre mammaer:)
Gjest Skrevet 9. juni 2009 #2 Skrevet 9. juni 2009 tror ikke noen får arr på sjelen av å måtte vente 2-3 timer mellom måltider om natten! et tips som virket på oss var å la lusa sove i vogna si, så da vi hørte våknelyder rugget vi henne litt og ga henne smokk. uten å se henne i øynene, smile eller snakke. så sov hun to timer til før det ble mat. holdt på sånn noen netter også tok det lengre tid mellom hver våkning også da hun fikk sove i sengen sin igjen. lykke til!
Gjest yrild Skrevet 9. juni 2009 #3 Skrevet 9. juni 2009 Hei... kjenner meg veldig igjen (bortsett fra at vi ikke pupper i søvn)!! Men lillemann her har nå fått grøt fra 4 1/2 måned og kan vente minst to timer nå mellom hvert måltid (første økta etter grøt til neste måltid er jo fine 4-4 1/2 time). Har du prøvd all mulig forskjellig mat da? Her er banan med vann og hirsegrøt populært! Det tar jo tid for dem med tilvenningen så at han evt spytter det ut betyr ikke at det ikke går om en uke :-) Tror ikke han får varig mèn, men jeg må bare si at jeg ikke hadde klart det med lillemann her i gården hvis han bare hadde skreket... men det kan jo være at det ikke blir så vanskelig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå