Anonym bruker Skrevet 9. juni 2009 #1 Skrevet 9. juni 2009 jenta er 10 uker nå,men får bare 4 flasker ila dagen,disse med 230 ml MME. Hun har bynt og gulpe MYE:S Jeg prøver og få til 5 flasker ila a dagen,og at hun spiser mindre til hver måltid(helsesøster ønsket dette) men det er litt vanskelig.. kan noen av dere legge opp en plan for dagen for meg? Vær så snill!!! Med tidspunkt for mat,søvn,lek osv! Lilletupp sover natten gjennom uten mat nå. Vi står opp i åtte tiden! Så første flaske er rundt 0815. Tusen tak om noen svarer!
ajnav Skrevet 9. juni 2009 #2 Skrevet 9. juni 2009 hvor lenge er det mellom måltidene??? prøv heller å gi mindre, men oftere. i begynnelsen hadde vi 3 timer i mellom. og han er også en stor spiser og gulper. dagene er veldig varierte her ( er 5 mnd) jeg gir ca 185ml på dagtid og 230 til kvelds ogfrokost. men han gulper mye alike vel. har akkurat byttet fra nan til hipp og det har hjulpet litt. litt vanskelig å sette opp skjema for deg, men vi gjør det iallefall slik: morgen kl8. - frokost, lek , stell ,lek oppe i ca 1-2 t -sove ute ica 2 t. -lunsj mindre flaske, lek,stell ol oppe i ca 2 t - sove i ca 2 t. grøt og flaske ( litt tidlig med grøt hos deg) -oppe i 2-3 t lek, kv.stell ol. stor flakse og natta:) da er vel kl ca 19-20 ett sted. vi har sliti veldig med gulpingen hans det har vært ekstremt i perioder og mye søl. så bare å prøve alle mulige tips. det har vi gjort men hjelper desverre lite, men er veldig forskjellig ettersom jeg har skjønt:) så må nok bare vente på at det går over av seg selv:)
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2009 #3 Skrevet 9. juni 2009 TAKK:) Men skulle prøv og få inn 5 måltider!
blomstre Skrevet 9. juni 2009 #4 Skrevet 9. juni 2009 Hei Vi har det ca sånn: 1.Frokost 0700 Sove 0900-1100 2. Lunsj 1100 3. Mellommåltid 1400 Sove 1400-1430 4. Middag 1600 5. Kvelds 1900 Men når hun bare var 10 uker hadde hun nok 3 lurer, og det gikk ikke så mye som 4 timer mellom noen av måltidene. Ser hun står opp kl 0800. Når tar hun kvelden da? Og hvor mange og lange lurer har hun ila dagen?
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2009 #5 Skrevet 9. juni 2009 Tar kveld alt fra sju til eleve! Legger henne ca halv åtte. Har ikke fått noen faste lurer enda. Hun er vanskelig og få til og sove på dagen. Hvis hun sovner sover hun ca. 30 min av gangen:(
blomstre Skrevet 9. juni 2009 #6 Skrevet 9. juni 2009 Er gjerne ikke så mye rutine de første ukene. Lille her holdt også bare på med småluring, men gikk seg til etterhvert. Ikke så lett å gi henne mindre mat da, man må jo gi til de er mette... Tenker jeg hadde gitt så mye hun trengte til frokost, og så prøvd å tilby mat hver 3dje time og se om hun justerte seg ned på mengden da. Et forslag: 1. Frokost kl 0800 sove 2. Lunsj kl 1100 sove? 3. Mellom kl 1400 sove 4. Middag kl 1700 5. Kvelds kl 1900 Lille her har også gulpa mye, men jeg kunne ikke greid å gi henne mindre mat enn det hun har bedt om, og hun har hatt vett på å stoppe selv om det har vært mer igjen i flaska. Hun har lagt tilfredstillende på seg, så vi har bare levd med gulpinga som endelig gav seg da hun var 10 mnd....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå