Gå til innhold

Store pusteproblemer endte i nesten-besvimelse på butikken

Anbefalte innlegg

Har hatt skikkelig vondt i brystkassen den siste tiden. Er kortpustet, og litt svimmel. Men nå toppet det seg med at jeg så svart, og nesten besvimte på e butikk i går. Måtte sette meg og få litt vann.

Gikk innom jordmor på vei hjem. Hun mente jeg pustet dårlig. Jeg tok ikke "magadrag". Nå bruker jeg all tid på å prøve å puste rett, men føler ikke jeg får det til. Nå blir jeg bare stresset av det igjen.

Flere som sliter med pusting og svimmelhet?

Er i uke 8 nå.

Fortsetter under...

Hei!

Tror ikke du skal bekymre deg. Har hørt at det er veldig vanlig å bli både svimmel og tungpustet. Jeg ble selv veldig raskt tungpustet med høy puls. (Er nå 10+5) Husk, du har allerede 50% mer blod i kroppen! Og det skal hjertet klare å pumpe rundt! Ikke rart det blir tyngre å puste. Har ikke heis opp til leiligheten vår, så jeg peser som en hval etter de tre laaaange trappene. Mannen min har forlengst sluttet å vente på meg, he he... Blir også noen ganger svimmel hvis jeg reiser meg fort opp. Men hvis du kke allerede gjør det , tror jeg det kan være lurt med litt lett, moderat trening. Da trener man jo også lungekapasiteten litt. Dette går nok fint, lykke til!

sliter også med svimmelhet. men jeg blir først svimmel og så får jeg problemer med pusten. har besvimt mange ganger. er pga lavt blodtrykk og er ikke så veldig mye en kan gjøre med det. har fått beskjed om å spise og drikke nok. vet også at jeg ikke må stå for lenge om gangen (så passer på å handle når jeg vet det er lite folk i butikken) og å konsentrere seg lenge av gangen kan også utløse svimmelhet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...