miss 80 høygravid-ks 23.1.09 Skrevet 9. juni 2009 #1 Skrevet 9. juni 2009 Hei! Vi har begynt med å gi mini grøt pga liten vektoppgang da hun var 4 mnd. Nå den siste uka har avf begynt å bli mer fast. Før bæsjet hun nesten hver gang hun diet, men dette skjer ikke lenger. i hele går kom det ingenting og de andre dagene før det var det kun en gang pr. dag. Virker som om dette plager henne litt, går litt opp i bru og kaver litt. Har nå begynt å gi litt sviskemos. Er litt usikker på hvor mye jeg kan gi, og om dette er det beste å gi henne. Når skal dette begynne å gi effekt tro? bør jeg heller gi henne malt??
Gjest yrild Skrevet 9. juni 2009 #3 Skrevet 9. juni 2009 Hvordan er avføringen da? Er den veldig hard? ellers så ville jeg ikke bekymret meg :-) Sviskemos er bra, kokt pære er bra, hirsegrøt er bra og malt. Når de begynner med fast føde må jo tarmene jobbe mer og de MÅ ha avføring minst annenhver dag. Her fungerer både sviskemos og pære som en kule :-)
Itsrejk Skrevet 9. juni 2009 #4 Skrevet 9. juni 2009 Hos småtten min ble det full stopp, og termometer-massasje daglig i et par uker måtte til...ikke noe moro! Jeg ga både fruktmos, malt og svisker, men det var ikke før jeg turte å gi to hele glass sviskemos på en dag at det løsnet. Nå er han igang igjen, men bør få et helt glass svisker i løpet av dagen om systemet skal funke. Prøver oss litt fram med grøttypene også, for å se om det har innvirkning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå