Lille jente Skrevet 9. juni 2009 #1 Skrevet 9. juni 2009 Hvordan fungrer det da...hehe...høres sikkert litt rart ut, men vet ikke helt hvordan jeg skal formulere dette. Her jeg skal føde får man klyster uansett, så jeg lurer litt. Jeg har tatt klyster en gang tidligere, og følte jeg måtte springe på toalettet i flere timer etterpå. Er redd jeg skal "lekke" gjennom hele fødselen.... :oP
Endelig nr. 3 i magen :-) Skrevet 9. juni 2009 #2 Skrevet 9. juni 2009 Hei:-) fikk klyster med forrige mann, og det var veldig deilig å få tømt seg:-) det kom ut av alle hull, bokstavelig talt:-) he,he. men gikk veldig godt. lakk ikkje noge meir ittepå. bare pass på det at faren for å få treg/hard mage etter klyster er en av bivirkningene! å det blei ikkje eg informert om. så sleit en del med det på sykehuset ittepå, sa til slutt i fra om det, og da spurte de om jeg hadde fått klyster, å sa at det kunne være en bivirkning. men hjalp da når jeg fikk olje og kli å sånn. bare pass på å få noge sånt etterpå, eller biola, f.eks. så går det veldig godt!:-) lykke t!
Lille jente Skrevet 9. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. juni 2009 Takk for veldig informativt og fint svar. Godt å høre at det gikk så fint. Blir jo en ting man tenker litt på når man VET man kommer til å få det. Men det går nok fint. Skal huske på biola eller lignende også )
LilleToa <3 AugustBaby på vei! Skrevet 9. juni 2009 #4 Skrevet 9. juni 2009 jeg spurte selv etter klyster jeg gikk på do og følte jeg var ferdig.... hehe. så når jeg hadde pressrier rett ettrpå og presset kom det litt ut altså. men jordmor bare tørket det vekk og fortsatte jobben sin jeg synes heller ikke det var noe flaut ovenfor samboer, (noe jeg trodde jeg kom til å bli). men man har jo andre ting å tenke på hehe... men det er jo ganske greit, for da har babyen større plass for å komme seg ut og det er jo litt greit..!
Én til Skrevet 9. juni 2009 #5 Skrevet 9. juni 2009 Jeg ba selv om klyster forrige gang, fordi jeg var redd for at det skulle komme avføring under pressingen. Det skal jeg IKKE gjøre denne gangen! Jeg synes det var helt grusomt, og måtte løpe på do gang på gang pga klysteret. Ja, jeg fikk jo tømt meg til slutt, men med vonde og hyppige rier (fødselen gikk veldig fort), var å løpe frem og tilbake på badet pga sprutdiaré ikke akkurat noen drømmesituasjon.. Nei, denne gangen får det heller komme ut det som måtte komme ut under pressingen, tenker jeg ;-p Jordmødrene er jo veldig vant til det - og tørker diskret bort, har jeg hørt. Jeg opplevde også veldig forstoppelse og hard mage i etterkant av forrige fødsel. Måtte drikke lactulose noen dager, da bedret det seg.
kokelimonke Skrevet 9. juni 2009 #6 Skrevet 9. juni 2009 Signerer det du sier Én til *på overtid*, jeg ba om det sist, men skal IKKE gjøre det igjen. Selv om det er litt flaut om det skulle komme noe, så er jo dette noe jordmødrene er vant til. Ble veldig uvel av klysteret, og følte jeg aldri ble ferdig. Ble også forstoppet etterpå. Men igjen -mange som kun har positiv erfaring med det, lykke til :-)
Gjest Skrevet 9. juni 2009 #7 Skrevet 9. juni 2009 Spurte etter klyster på A-hus men jordmor den gangen sa at det kunne tenkes medbringe en del ekstra ubehag og ekstra vonde rier med å måtte sitte på do i et sett. Så jeg tok inget og hva jeg vet så jeg det greit )
Staark Skrevet 9. juni 2009 #8 Skrevet 9. juni 2009 Jeg hadde klyster og er veldig glad for det. Var plaget med hard mage før fødsel, så det føltes ut som jeg hadde samlet opp en del. Fikk klyster på sykehuset, det var en befrielse. Ble helt tømt, og ingenting kom ut under fødsel. (I tillegg slapp jeg å gjøre nr 2 før to dager etter, så underlivet fikk kommet seg litt...) Jeg skal definitivt ha klyster igjen.
meg & to små vampyrer Skrevet 9. juni 2009 #9 Skrevet 9. juni 2009 Jeg fikk klyster. Der var helt greit. Men om fødselen varer en stund, så kan det godt komme avføring ut underveis uansett. Det er veldig vanlig og greit å være forberedt på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå