Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mest sansynlig fått en soppinfeksjon i underlivet og er i uke 39 nå.. Er det noen som vet om dette kan ha noen innvirkning på fødselen om den skulle starte nå før jeg har rukket å få noen behandling..??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legen min mente at det var bare å smøre seg med canesten helt til babyen var kommet ut

Skrevet

Hei.....innvirkning på selve fødselen har den ikke.

Har du det nå,så er det ikke farlig for deg eller barnet.Men om du har det, kan du overføre soppen til barnet via fødselskanalen ved fødsel og du kan risikere å overføre infeksjon til barnet ditt.Så hvis du mener du har fått sopp,så bør man kontakte lege/jordmor for å være helt sikker.

Da vil du antagligvis bli satt på en behandling av canesten.Det er en tablett som skal opp i underlivet så godt det lar seg gjøre med fingrene,det følger med en applikator men den skal du ikke bruke dersom man er gravid..siden den kan skade livmoren,derfor skal den inn med fingrene.Så følger det med en krem som du smører med 3 ganger om dagen.Det er en 3-dagers kurbehandling og du skal være fin etter de tre dagene er ferdige.

Er viktig å få med den tabletten også,ikke bare kremen.

Har prøvd den selv og den funker kjempebra.

Gjør dette så fort som mulig....så slipper du kanskje å tenke på at det skjer noe i forbindelse med fødselen din.

Jeg hørte bare med jordmor jeg...og canesten kan du kjøpe reseptfritt på apoteket.

Skrevet

Trodde man kunne bruke kremen, men unngå stikkpillen når man er gravid.

Skrevet

kan bruke stikkpilleren..

men man skal føre den inn med en finger og ikke med den "pinnen".

har vært plaga med sopp hele dette sv.skapet.. har tatt 5-6 kurer..

Skrevet

Men har du tenkt og ha sex med mannen din må han behadle seg også.. har du det er det stor kjanse for at han også har det..

Skrevet

Klart du sikkert kan unngå pillen,men det lønner seg å ta den for sopp kommer ganske langt opp og du får ikke vekk alt bare ved å bruke kremen.Å sant som hun sier Prinse mamma-FØDEKLAR:

Mannen bør også ta egentlig uansett.For som hun sier så har han også fått det og skal dere ha sex kan han smitte deg på nytt.

Men det er stort sett over på ca 3 dgr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...