Molait Skrevet 8. juni 2009 #1 Skrevet 8. juni 2009 Bare lurte jeg..ble du spontant gravid med de to første? Om man får spørre:)
firren Skrevet 8. juni 2009 #2 Skrevet 8. juni 2009 Nei, vi hadde strevd i over et år uten å søke hjelp. Jeg er tross alt 35, og kan jo ikke forvente at alt skal skje bare jeg knipser, men da kontaktet jeg legen min og fikk henvisning til gynekolog. I og med at jeg hadde bedt legen min ta alle de blodprøvene jeg visste gynekologen trengte for å påvise PCOS, og at jeg hadde noen ti år gamle prøvesvar som også tydet på PCOS, satte han meg igang på Pergotime etter jeg hadde fått Primolut (denne er for å få satt igang blødning så man kan ha et utgangspunkt for syklus). Da jeg fikk den første doble kuren, skjedde det ingen ting. Jeg testet etter eggløsning, men fant ikke, og på UL kunne han heller ikke se at jeg nærmet meg EL. Da jeg fikk mensen igjen, fikk jeg ny kur, og påviste EL på syklusdag 21, og ble gravid. Denne gangen har jeg i tillegg til å ta Pergo også begynt med Metformin, tabletter som regulerer insulin-nivået, og det kan noen ganger også hjelpe for oss med PCOS for å regulere de andre hormonene. Skal ta den fram til fødsel tror jeg. Uups... Dette ble et langt svar på et kort spørsmål...
♥Bubble♥ Skrevet 9. juni 2009 #3 Skrevet 9. juni 2009 Hei firren! Unskyld at jeg trnger meg på her, men jeg ble intresert i det du skriver om Metformin. Jeg går selv på det men har fått beskjed om å slutte med det med en gang jeg får positiv test. Skal du gå på de ut hele svangerskapet? Du skjønner jeg fikk det + Pergo og ble gravid men mistet i uke 7. Etter det har jeg lest mer om Metformin og sett at det at jeg sluttet kan være en grund til at jeg mistet (min idiotiske søken etter hva som gikk galt da). Håper ikke det gjorde noe at jeg brøt inn her Molait-[2sønner+2englebarn], er ikke alle som er like tollerange inne på dette forumet Uansett, masse lykke til begge to
Molait Skrevet 9. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 9. juni 2009 Nei men så er ikke jeg som alle andre da;) Jabbende kaklehøneforum med felles mening, eller uttalt felles mening fra alle som skriver noe. Og de som skriver annet, bryter inn, har en alternativ tanke...ja de bør vel strengt tatt ikke få barn-hehe. Bare bryt så mye du vil du. Lærte jeg litt der og:) Svaret ditt var ikke sååå langt da:) Des. hvordan svare kort. Eller dukunne sagt "nei, brukte pergo" men er litt mer interessant å få med seg story'n bak synes nå jeg:) Og takk takk det samme bubble.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå