En snupp - og en knert i magen Skrevet 8. juni 2009 #1 Skrevet 8. juni 2009 Jenta vår er 11 mnd. og vil fortsatt gjerne ha pupp morgen og ettermiddag. Om jeg glemmer det, så blir hun grinete på faste tidspunkter hver dag (og jeg glemmer det faktisk ikke så sjelden om dagen), men det blir også grining etter hver amming siden serveringen nok er ganske så dårlig. Melken minner mer om skummetmelk og mye er det heller ikke. Ikke får jeg spreng om jeg går for lenge heller... Men hvordan slutte å amme?? La være å gi pupp og bare avlede? Kutte det ene "måltidet" først, så det andre? Særlig morgenpuppen tror jeg det skal stå hardt på (selv om Nestlé Drikki hadde fungert supert da hun overnattet borte i helgen).
Slæsh84 Skrevet 8. juni 2009 #2 Skrevet 8. juni 2009 Her er snuppa 13mnd å skal slutte nå i løpet av sommeren. Legen sa til meg at en må trappe ned. Jeg har enda 3 måltider , å må trappe ned til 2. (morgen og kveld) Gi 2 måltider i ca 14dage ,så skal jeg kutte ned til 1gang (kun kveld) å da skal en holde på hvertfall 3uker før en kutter helt ut. Lykke til. Hvis det er andre som har andre forslag,erfaringer så kom med det. Dette er noe fastlegen min sa til meg idag..
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 8. juni 2009 #3 Skrevet 8. juni 2009 Jeg har ikke sluttet jeg da, og hun er nå snart 15 mnd. Ammer morgen og kveld. Stresset ikke med det før hun ble 1 år, og heller ikke nå i grunn.. Det blir når det blir! Men det hjelper vel å avvenne når hun er borte eller du er borte da sikkert. Sikkert lurt å kutte ett måltid etter ett ja, så blir det en naturlig overgang for melkproduksjon og henne. Jeg kommer til å gjøre det når jeg slutter.
En snupp - og en knert i magen Skrevet 8. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 8. juni 2009 Takk for svar. Imponerende at produksjonen har holdt seg med bare to måltider så lenge Christina&lillegull, her går det rett nedover Men ja, sikkert lurt å ta det gradvis og når vi er borte. Om to uker skal hun overnatte hos tanten sin to netter, så kanskje da? Hvis ikke får vi kutte etter det. Det er ikke noe stress å amme sånn egentlig (selv om det var mye styr de første mnd - lang historie), men det blir jo det når det så å si hver gang ender med fortvilet grining etter at hun har kost seg 5-6 minutter og det ikke kommer mer Ikke for det, klar for å slutte og få tilbake kroppen min, jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå