Gå til innhold

Plutselig så vanskelig å si "glad i deg..."

Anbefalte innlegg

Vært sammen med kjæresten min i over et halvt år, vi er begge mellom 25 og 30, og i tidligere forhold har jeg alltid vært av typen som sier "glad i deg / elsker deg" ofte...

nå er jeg så motsatt som det er mulig å komme, forrige forhold var veldig vanskelig, jeg var alene et par år, og redd for å binde meg igjen, men kjæresten min er helt fantastisk, omsorgsfull, snill, vi har det utrolig bra sammen. Han sier av og til at han er glad i meg, og jeg svarer jeg også, men skal jeg prøve å fortelle ham spontant at jeg er glad i ham så setter ordene seg fast i halsen...

har så lyst å komme over denne "bøygen", noen med gode tips? synes bare det blir vanskeligere og vanskeligere... savner å kunne gi uttrykk for følelsene mine...

(ps - vi er veldig fysiske, koser masse, veldig forelsket på alle andre måter, - snakker om å få barn sammen etter hvert, og er begge innstilt på at dette er seriøst og vi vil være sammen...)

Fortsetter under...

Opplevde faktisk det samme! Men bare i 2,5 mnd. Jeg slo opp fordi jeg ville ikke føre ham bak lyset, trodde at fordi jeg ikke greide å si det så følte jeg det heller ikke. I tida etterpå derimot så har jeg jo skjønt at jeg var glad i ham, og at det var meg som var prega av mitt tidligere forhold. Vi har hengt sammen mye i etterkant i bruddet, og kunne nok blitt sammen igjen nå fordi jeg er glad i ham. Men tror ikke jeg er klar for et nytt forhold helt enda.

Siden det virker som veldig seriøst for dere så ville jeg råde deg til å både snakke med ham og å snakke med noen som kan hjelpe. Alt fra psykolog til samlivsterapeut. Familievernkontorene stiller med gratis hjelp.

Mulig det har noe med mitt forrige forhold å gjøre ja... Mye som brytes ned i et destruktivt forhold.

Men, skal jeg gå til familievernkontoret eller psykolog for å si at det er vanskelig å si glad i deg? jeg sier jo at han er fantastisk, glad for at han er der for meg, vet at jeg kan stole på ham osv osv... føler noen vil le av meg hvis jeg kontakter terapeut for et så "lite" problem, selv om det ikke føles så lite for meg...

HI

Snakke med ham har jeg også prøvd, men da setter jo også ordene seg fast i halsen, akkurat like mye som når jeg bare prøver så si at jeg er glad i ham... Blir bare til at jeg later som ingenting og prater om noe annet i stedet...

HI

Vi snakket faktisk om det, vi. For vi har lært av våre feil.

Vi har vært sammen før, og jeg skjønte litt hvor det bar når han sluttet å si "jeg elsker deg", sa det kun når jeg sa det først.

Og nå sier vi det til hverandre hver dag. Som regel når han går på jobb om morningen. Hender vi glemmer det innimellom, men da ringer vi når vi kommer på det :-) (Eller tar det igjen på kvelden)

Snakk med typen din om det. Si at du gjerne vil utrykke følelsene dine oftere, og spør om han også synes det er litt vanskelig å si.

Og avtal at dere skal si det til hverandre hver gang dere går fra hverandre om morningen til jobb/send melding om "en god dag. Glad i deg".

Da kommer dere over kneika :-)

Annonse

Jeg tror det har å gjøre m ditt forrige forhold: da sa du det ofte for å få bekreftelse..? Siden det var et destruktivt forhold? Man fisker jo ofte etter bekreftelse om ma ikke får det nok, og da kan det være ved å si ting man vil høre tilbake eller være veldig fysisk.

Nå så har du kanskje et mer stabilt og trygt forhold med en mer harmonisk og pålitelig type- så du er ikek så redd for å miste ham kanskje? Du vet at han er der, og trenger ikke hele tiden bekreftelsen - og du synes kanskje han ikke er så spennende siden du vet han er der..? elelr? Bare gjetter jeg.

Men du bør ihvertfall si at du ønsker å gi mer tilbmld men ikke får det til..Det kan også være frykt!!!!! Redd for å gi for mye av deg selv, blottlegge følelsene dine og så bli dumpet eller lurt. Underbevisst vil du kanskje holde litt avstand for å beskytte deg selv?

men enig med skrevet over her: skriv det til ham, fortell hva du føler, få det ut:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...