Gå til innhold

Har dere opplevd dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Har en liten tass på 5 uker som får mme. Vi bruker Avent flaske som har gått greit til nå, selv om jeg synes han suger litt rart på tuten, han lager litt sånn "klikke lyd".

Den siste uken har han blitt mer og mer urolig ved måltidene. Prompet mye under måltidene og blitt urolig og sint. Tenkte da at det var flasken, så jeg har prøvd Dr. Brown, men han suger ikke noe bedre på den flasken og har blitt enda mer urolig og irritert ved måltidene. Nå skriker han når han få flasken ved kveldsmåltidet. Har også i dag prøvd NUK flaksen, siden han bruker NUK smokk, men ikke så bra det heller.

Hva kan dette være? Det er utrolig frustrerende og jeg gråter selv av dette. Det å gi mat er ikke noen hyggelig opplevelse lenger.

Gikk tilbake til Avent i kveld, men samme utfall. Full hylings, for så å kollapse og tilsutt drikke litt fra flasken.

Han legger bra på seg, så han får i seg mat. varierer fra 60 ml til 150 per måltid.

Kom også til å tenke på at jeg først brukte NAN HA1, men måtte bytte pga tur til sverige, kanskje det var NAN1 som gjorde det, har nå uansett kjøpt den HA1 igjen.

Skal til kiropraktor i mrg for å se om det kan ligge noe der.

Supert om noen har innspill/lignende erfaringe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NAN HA1 Er mykje mildare mot magen. Bytte flaske hjelper nok ikkje.

Eg brukte ei tid NAN HA1 på mi eldste datter når ho var nyfødt. Magen hennar vart litt rolegare enn kva bruken av NAN1 var.

Eg trur nok det er NAN1 som har gjort utslaget. Hold deg til NAN HA1 du viss han er mest fornøyd med det.

Skrevet

Det har vi:) Har du prøvd å bytte smokk? Selv om han er liten trenger han kanskje en smokk med større hull? Hvis ikke anbefaler jeg deg å prøve MAMs flasker. Min lille hadde en periode med full Avent/Dr.Brown/Nuk nekt, og måltidene her ble også mer kamp enn hygge.

Jeg dro i ren desperasjon på flaskejakt og kjøpte forskjellige flasker for å se om vi fant en hun likte (alt for de søte små), og MAMs flaske er den eneste hun vil ha. Smokken er litt "flat" slik at den ligner mer på slik brystvorten blir når barnet dier. Paradoksalt fikk hun aldri tak på puppen, men MAM flasken har blitt storfavoritten. Hun tar nå andre flasker, men drikker da mindre og kaver mer enn ved MAM flasken.

MAM flaskene finnes både som Ultivent (fra fødselen), med en slags ventil i bunnen for å hindre luft (noe ala Dr. Brown tankegangen) og som Drinkeasy (fra 3 måneder). Ultivent har litt flere deler så nå som hun er 5 måneder har vi kjøpt inn noen drinkeasy flasker også. Smokken og flaskefasongen er helt lik, den har bare ikke "luftventilsystemet". Smokkene passer også på Avents flasker, så du kan jo kjøpe noen ultivent smokker først og se om han liker de bedre? Jeg har kjøpt mine på Meny og Rema, så de har de ihvertfall.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...