frøet76 Skrevet 8. juni 2009 #1 Skrevet 8. juni 2009 Her skjedde det 2 ganger i går kveld, og 1 gang i natt. Så nå er jeg blitt litt redd for å amme, faktisk Hun er bare 7 mnd og har 3 tenner. Har nettopp fått en tann oppe, så mulig det klør litt. Hun har vært veldig forsiktig siden hun fikk de to tennene nede da hun var 5 mnd. Vet ikke helt om hun skjønner ordet "Nei!, så har ikke helt tro på å si det. Det er så vondt at jeg bare gisper "Au!!, og det går kaldt nedover ryggen på meg av både smerte og sjokk!! He-he.... I går lot jeg som jeg gråt (grimaser) umiddelbart etterpå (for å se om hun reagerte på det.) Da begynte hun å gråte også. Tror hun skjønte at jeg hadde fått vondt. Fikk litt vondt av henne, så jeg klappet henne på kinnet og sa: "Du må ikke bite!" Etter det ga jeg puppen tilbake. Noen råd for å unngå å bli bitt- hva gjør dere? Har ikke lyst å slutte å amme heller.
MintCondition Skrevet 8. juni 2009 #2 Skrevet 8. juni 2009 Knerten her har ingen tenner enda, men gud fader det gjør vondt når han biter med gommene også! Jeg fikk et tips om å klemme babyen mot deg, slik at de MÅ slippe for å puste (altså, så nesa kommer tett inntil puppen..), da skjønner de at biting i pupp ikke er lurt. Høres brutalt ut dog.
blomsterjenta Skrevet 9. juni 2009 #3 Skrevet 9. juni 2009 Jeg ble blitt bare et par ganger da de første tennene kom, etter det har det ikke vært noe problem. Hun har jo tungen over tennene på en måte, når hun suger. Nå har hun tre tenner nede. Men nå ser jeg at en tann oppe er på vei ut... gruer meg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå