25 år gammel mamma Skrevet 8. juni 2009 #1 Skrevet 8. juni 2009 Lurer på hvorfor jeg har denne følelsen av at denna gutten ikke kommer med hodet først... En litt skremmende følelse er det også, siden jeg ikke vil ha keisersnitt,vil ikke bli skåret i egentlig,så da tror jeg jeg vil føde vaginalt,hvis alt ligger til rette for det! :/ Uff man er litt merkelig som gravid men men... Noen som har erfaringer rundt både setefødsel og slike følelser.. Hvor ofte stemmer slike følelser, er jo noen uker igjen, og jeg vet ikke helt hvordan han ligger nå heller da, vanskelig å kjenne for meg selv! Er i uke 29 nå så uanz er det jo tid igjen da!!!
Bea34 Skrevet 8. juni 2009 #2 Skrevet 8. juni 2009 Er det ikke bedre å få et lite snitt på magen enn å revne masse nedentil da? Jeg hadde foretrukket KS i alle fall.
Mamma_til_isabella Skrevet 8. juni 2009 #3 Skrevet 8. juni 2009 Husk at de kan snu seg mange ganger ennå. Helt til uke 36 sa jordmoren min....så lenge ikke hodet er festet! Om bebisen skulle ligge i seteleie og ikke er festet prøver de mange ganger med manuell snuing... Har du vært hos lege eller jordmor og fått vite hvilket leie babyen ligger i nå?
25 år gammel mamma Skrevet 8. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 8. juni 2009 Sist jeg var hos legen lå han litt på skakke... Vet det ikke er før i uke 36 de "fester" seg,men det er følelsen.. Har aldri hørt at noen har revnet noe pga setefødsel,men kjenner derimot ei som revnet og ble helt ødelagt med "vanlig" fødsel og kan aldri føde vaginalt mer noen gang... Så det er en risk uanz tror jeg!! Et KS er lengre rekovalisens enn fødsel og større påkjenning på barnet og lungene får ikke riktig trykket ved KS heller,så sånn sett tenker jeg ikke så mye på det egentlig, og kjenner ei som hadde setefødsel med sin første og hode med neste og fødselen var ikke noe verre med nr.1,utenom at hun hadde litt mer vondt etterpå enn med nr2.men det har vel noe med at med nr1 har man jo aldri født før heller... Ikke vet jeg! Kjempefint å høre andres tanker rundt disse tingene, så mange takk for svar Tiden vil jo vise hva som skjer men blir altså ikke kvitt følelsen altså!
Mamma_til_isabella Skrevet 8. juni 2009 #5 Skrevet 8. juni 2009 De kan feste seg før 36.Min er festet og jeg er i uke 33.... Men dersom de ikke er festet kan de snu seg så lenge... Tror nok sjansen for å revne er like stor om man føder med hodet også. Det som er med sete er at man må passe på så bekkenet er bredt nok siden hodet skal ut sist så det ikke blir sittene fast. Man får god hjelp under setefødsel også! Men siden han lå på skakke kan han jo like godt snu seg med hodet ned:)
25 år gammel mamma Skrevet 9. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 9. juni 2009 Ja du har mange poenger der, håper han fester seg med hodet selvfølgelig, men man er jo litt utenfor seg selv innimellom da man er gravid. Vil vel tro bekkenet mitt er stort nok uanz,,siden min første skakket på hodet og stoppet alt et øyeblikk... Måtte ligge på siden slik at han snudde det andre veien igjen Og det gikk bra,men fy hvor forferdelig det var å måtte ligge, også på siden da gitt,under fødselen, pressriene hadde jo startet og alt var på vei,men det gikk bra med både han og meg,så man må bare se ann hvordan denne fester seg og ta det da!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå