Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #1 Skrevet 8. juni 2009 Er det dumt å planlegge en baby født i oktober, siden det er så sent på året? Er det noen fordeler, ulemper? Hvis jeg venter kan jeg få et vår barn. Bare at jeg har ventet så lenge på at det skal passe. Har akkurat blitt ferdig med utdannelsen og skal snart ut i jobb. For meg ville det være helt perfekt med et høst barn. Er det andre som planlegger høstbarn 2010?
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #2 Skrevet 11. august 2009 Tenkte vi også skal prøve rundt oktober 2010, slik at jeg forhåpentligvis klarer å fullføre utdanningen før jeg får barnet. Har mye jeg lurer på, men vet ikke hvor jeg skal henvende meg. Får jeg for eksempel foreldrepenger fra lånekassen hvis jeg får permisjonspenger fra jobb? Noen snakker også om at hvis mannen min tjener over så så mye, eller tar permisjon så har jeg ikke rett til foreldrepenger fra lånekassen. Får heller ikke noe klart svar når jeg henvender meg til lånekassen.
pytten Skrevet 11. august 2009 #3 Skrevet 11. august 2009 Vi planlegger også et høstbarn, og det er så spennende! Det betyr at det ikke er så lenge igjen før vi kan begynne og prøve. Har vært verpesyk i 2-3år, og synes jeg har vært tålmodig nok nå. Et høstbarn 2010 passer bra i forhold til jobb og slikt. Kjenner ikke til fordeler og ulemper ved å få barn på høsten... Mange kan kanskje synes det er mørkt og kaldt, og dermed tenke at det er enklere å få barn på våren med lys og sommeren i vente. Jeg tenker at man kan få mye ut av en fin høst og det er bare å kle godt på seg og den lille... Kanskje man tilogmed har funnet tilbake til fasongen før påfølgende sommer Når kaster dere p-piller eller div annen prevensjon da?
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #4 Skrevet 14. september 2009 Hei. Jeg har en gutt som er født i september (skulle vært født i oktober), syns det er helt supert. Dvs at du er borte fra jobb i akkurat et skoleår, du får en god og lang sommer sammen med hele familien før den lille kanskje skal starte i barnehagen ca 1 år gammel. For meg har det bare vært positivt hvertfall. Og høst og vinter kan også være fine årstider å være hjemme på, hverfall for meg. Uansett tror jeg når som helst på året er fint å få barn Men kunne jeg planlagt så hadde jeg prøvd å få på høsten igjen, pga barnehagestart (de følger nemlig veldig ofte skolerutene med tanke på opptak og slikt)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå