Gå til innhold

noen som har kjerringråd mot dotter i ørene?? Føler hodet eksploderer og er halvdøv.. hjelp!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Prøv matolje, det kan hende det løsner opp! Skylte ører på jobb idag, det var en god del ørevoks ja.. så kan jo hende det er det du har? Om det ikke blir bedre får du ta en tur til legen og be han titte inn, kanskje det er så enkelt som det :)

Annonse

Hehe, ok, har hørt om noe lignende mot ørevoks før. Dette er i sammenheng med forkjølelse, men mulig ørevoksproduksjonen skyter litt opp i været da og.. Spørsmålet er hvordan å få inn olje inn der, og hvor mye? Dyppe en q-tip, eller "helle" inn en teskje?

Gjest Sekretøsa

ta litt på en bomullsdott og "dytt" inn... ta gjerne en bomullsdott i øre også, så det er der når du sover. Evnt kan du dryppe litt med en skje, og legge deg på sofaen.. ligg sånn i ca 30 minutter før du bytter side, og dermed øre :)

Hvis du er allergisk eller litt forkjølet (selv om du ikke nødvendigvis vet at du er allergisk...) kan det faktisk være nesegangen som er tett. Jeg hadde ingen hjelp av å skylle ørene, men en lege kikket og sa at det satt i nesegangen. Hevelse i slimhinnene pga allergi. Så jeg skyller jevnlig med saltvann blandet i et såkalt "nesehorn" (plastdings som fåes kjøpt på apoteket til neseskylling, som gjør at vannet renner gjennom og renser, og du slipper å "puste inn" saltvann.)

Helt ufarlig, og ikke vondt. Anbefaler å prøve!

Takk for gode råd. Det med gjesping hjelper ingenting, de sitter liksom for hardt fast.. Og holde pusten og presse gjør det av en eller annen grunn det bare verre. Hører og kjenner at det skjer noe, får liksom veldig vondt, så blir det bare et ennå større vakuum på de feile stedene inni der..

Putta matolje og skyldte med en tut med varmt vann i går, et kvarter i hvert øre. Kom ut litt ørevoks, men ikke så mye, uansett hjalp det ikke på selve dottene, de er liksom lenger inni huet.. Våkner opp idag og dottene er like ille, så trur nok legen må se på meg om det ikke gir seg ja.. Så var det det med å få time der i tide, da, hehe.. :)

Lurer kanskje på om det kan være noe med det du sa ang allergi og neseveier (uten at jeg vet at jeg har det)..

Hilsen hi (Var forresten ikke jeg som skrev den "HÆ"-meldingen over her:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...