Gå til innhold

Kan jeg få noen synspungter om min sitvasjon?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Okey, her kommer det:

Jeg har nå funnet ut at jeg er gravid. Jeg er alenemor til en gutt på 20 mnd. Han er hos faren sin annenver helg og det fungerer kjempefint.

Jeg har nå fått meg ny kjæreste og vi er kjempeforelsket. Han har en datter på 4 og han har henne annehver helg, pluss litt i uka.

Nå er spørsmålet som vi skal ta abort eller ikke?

Han vil at jeg skal ta det Jeg vil ikke det. Jeg ser på abort som å drepe et barn og trur ikke jeg kan gjennomføre det. Og hvis jeg gjøre det, er jeg sikker på at jeg kommer til å angre.

Vi har kunn kjent hverandre i to mnd, men jeg vil at vi skal prøve å få dettte til å fungere og flytte sammen.

Kan noen please fortelle meg hva jeg skal gjøre??

Fortsetter under...

Jeg ble gravid på loette med kjæresten min etter vi hadde vært sammen i 1 mnd. Vi fant ut at dette var noe vi ikke ville gjennomføre. Jeg er fortsatt student og forholdet vårt var såpass nytt. Jeg ser du skriver at du ikke vil ta abort. Da er vel egentlig saken ganske klar? Jeg tror ikke det er å lurt å gjennomføre noe du selv ikke vil. Det viktigeste er at du er klar over at det er ditt valg, og ingen kan presse deg til noe du ikke vil. Det er faktisk derfor ingen som kan fortelle deg hva du skal gjøre. Om du velger å beholde barnet finner du fort ut om kjæresten din støtter deg eller ikke. Og om han ikke gjør det er han vel egentlig ikke noe særlig å holde på? Jeg og min kjæreste gikk gjennom dette sammen, og har kommet mye sterkere ut av det. Forholdet våres er sterkere nå enn noen gang. Jeg syned du skal forklare kjæresten din hvordan du tenker om abort, og at du faktisk ser en fremtid sammen med han. Kanskje ting går litt fortere enn forventet, men det er noe dere bare må tilpasse dere. Nå til dags er det helt normalt med en mine - dine - våre familie situasjon. Lykke til og husk å ta vare på deg selv mentalt og fysisk!

Rett gjort av deg å lytte til degselv. Da jeg tok abort (på samme avdeling som fødende og med jordmor som passet på meg), så tenkte jeg STAKKARS de unge jentene (jeg er 45!!) som gjennomgår en abort ufrivillig, fordi de er presset eller noen har påvirket dem... DET må være helt fryktelig, tenkte jeg..spesielt fordi jeg var vegg i vegg med nye babyer.

. ..mitt valg var rett for meg, ditt for deg! Ingen andre sitt. Full støtte herfra at du vil fortsette graviditeten og bli mamma!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...