Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mitt første barn en gutt, ble født sommeren 2004, svangerskapet hadde gått fint og første del av fødselen gikk fint her hjemme, kom på sykehuset med 8 cm åpning ( liker ikke sykehus og ble hjemme lengst mulig) alle mente at babyen kom straks så jeg fikk ikke badekar som jeg hadde ønsket meg. De siste to cm tok 8 timer, det var 8 tøffe timer med harde rier, jeg som hadde tenkt å føde stående ble tvunget til å legge meg ned i den tradisjonelle fødselsstillingen da jeg besvimte to ganger pga utmattelse. Press riene varte i overkant av 1 time, babyen min var veldig stresset og haste ks ble vurdert, men heldigvis klarte jeg ved hjelp av barnepleier som la alle sine krefter på magen min å få han ut. Han var skakk og skeiv stakkar, men hylte godt mens jeg ble sydd( ikke problemer med dette seinere)

Jeg var meget mørbanka, voldsom gangsperre i hele kroppen,men insisterte på å reise hjem etter 24 timer da jeg ikke liker sykehus overhode......Det gikk fint og hjemme fikk jeg god hjelp av min fantastiske mann, babyen fikk kolikk noe som er vanlig etter tøffe fødsler. Men etter kiropraktor behandling ble han mye mye bedre.

mitt andre barn, en pike ble født for 11 dager siden.

Fikk rier natt til onsdag ca kl 02, men desse var ikke regelmessige og ikke særlig vonde, tenkte at det sikkert var mase rier. Men neste dag kl 14 hadde de begynt å få et system, men fortsatt ikke vonde. Vi ble hjemme fortsatt noen timer, men på kvelden kjørte vi store bror til svigermor, kl 19 var vi fremme på sykehuset, hadde da 5 cm åpning. Fikk rom med badekar og dobbelseng, leste litt avisen mellom riene og etter hvert som de ble verre tok jeg et varmt bad. Så ble det vondere og jeg ville ha lystgassen, riene jobbet jeg meg gjennom stående over et bord. Kl 2158 ble datteren min født, stående denne gangen etter knappe 15 min press rier. Meget godt veiledet av jormor student og jordmor fikk jeg kun et par skjønnhets sting. En liten time etter fødselen gikk jeg på toalettet for egen maskin og neste morgen kl 9 reiste vi hjem med vår prinsesse, ingen gangsperre, ingen smerter i sting elle undelivet. Noen etter rier, men jeg tok paracet og naproxen og da gikk det kjempe fint.

Fortsetter under...

Dette var godt å lese!!

Min første ble også en ganske tøff opplevelse... tok lang tid, fikk aldri 10 cm... og endte med vakum... livløs liten krabat som ble tatt rett ut, men som kom seg veldig bra med engang og alt endte lykkelig! Fikk noen sting, men klarte meg eller bra etterpå da! Var vel egentlig aldri redd underveis, og det tok en stund før jeg begynte å tenke over ting... men nå som vi begynner å tenke på nr to... da kommer tankene opp... har troen på en god opplevelse neste gang, men må si jeg er redd for at noe av det samme skal skje igjen... for da vet jeg jo litt mere... og er da redd for at jeg skal få panikk eller redselssnfall eller noe...

Sier de ordet vakum en gang til... da blir jeg nok redd....

uff... men skal ha en til altså!!

Så dette var kos å lese!

Takk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...