Gjest Skrevet 8. juni 2009 #1 Skrevet 8. juni 2009 Hun er 5,5 mnd og jeg tenkte å prøve meg på å lage fruktmos selv. Men når jeg koker epler og pærer blir det jo så tynt. Nesten som suppe. Kan jeg bruke maizena? Eller er kanskje potetmel bedre?
husmus &2 Skrevet 8. juni 2009 #2 Skrevet 8. juni 2009 Jeg ville ikke brukt noen av delene. Jeg tok litt grøtpulver i fruktmosen da jeg laget det selv. Om det var lurt eller ikke vet jeg ikke, men himla effektivt var det. Jeg ble litt paranoid angående holdbarheten da, så jeg lot den bare stå en dag.
temine Skrevet 8. juni 2009 #3 Skrevet 8. juni 2009 Jeg syns det blir ok konsistens når jeg koker, men syns du det er for løst ville jeg blanda inn ris- eller maisgrøtpulver uten mme. Sikkert ikke farlig å ha i stivelse av noe slag heller, så lenge det ikke er konserveringsmiddel eller e-stoffer i.
Gjest Skrevet 8. juni 2009 #4 Skrevet 8. juni 2009 Grøtpulver var jo en god idè. Kan jeg fryse det da?
temine Skrevet 8. juni 2009 #5 Skrevet 8. juni 2009 Ja, om du bruker grøt uten melkepulver skulle vel det gå bra? Tror de bruker rismel i kjøpamat. Går sikkert an å få tak i det og:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå