Marihøna73 Skrevet 8. juni 2009 #1 Skrevet 8. juni 2009 Jeg hadde min ordinære ultralyd i dag og ble litt overrasket over kjønnet. Jeg hadde nemlig en smugtitt i forrige uke grunnet magesmerter og fikk da vite av legen som tok ultralyd på Vindern at han var 85 % sikker på at han så testikler. Når vi var på ultralyd på Ullevål i dag forventet vi bare en bekreftelse på dette. Barnet lå med føttene foran kjønnet så det var vanskelig å se noe. Etter å ha drukket et par glass isvann mente jordmoren at hun kunne skimte klitoris og kjønnslepper. Vi fortalte henne også om legens funn uken før men hun virket rimelig sikker til tross for denne informasjonen. Må legge til at jordmoren virket grundigere i arbeidet sitt. Har noen av dere lignende opplevelser? Vi vet ikke hva vi skal tro nå vi siden begge virket rimelig sikre. Viktigst av alt; alt annet så bra ut. Gled dere dere som ikke har vært til ultralyd enda! :-)
Gjest Skrevet 8. juni 2009 #2 Skrevet 8. juni 2009 he he..da ville jeg nok ikke kjent meg mer enn 50% sikker:-) men spennende det og da!
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 8. juni 2009 #3 Skrevet 8. juni 2009 Det vanlige på gutter er jo at man ser tissen på UL. Testikelen ligger vel også inne i kroppen på dette tidspunktet, eller? Jordmora som tok ul på meg sa at det kunne hende man tok feil på kjønn når de ser ei jente, men når man ser at det er en gutt tar man sjeldent eller aldri feil. Vi hadde fått greie på at vi ventet ei jente på privat UL. Men når vi var på den ordinære på sykehuset fikk vi beskjed om at det var gutt. Vi ble litt sjokkert over dette og spurte om hun var sikker. Da sa hun at hun aldri hadde tatt feil over å ha sett at det var en gutt. Hun var vel over 50år og jeg anet en hvis erfaring der:) Men jeg hadde ikke blitt sjokkert over at det kom ei jente ut nå, men tror det er gutt...spennende er det jo.... hehe
oktoberbaby09 Skrevet 9. juni 2009 #4 Skrevet 9. juni 2009 Jeg hadde en lignende opplevelse. Var på privat ultralyd først fordi forloveden min skulle reise bort når jeg skulle ha ordinær ultralyd. Da fikk jeg beskjed om at det var en liten jente. En uke etterpå på den ordinære ultralyden fikk jeg beskjed om at det var en gutt! Jeg har selv hatt veldig guttefølelse hele veien, så det var litt pussig. Jeg tror nok mest på det siste, har de først sett at det er en gutt er det som oftest det, men jeg tør ikke være helt overbevist... Uansett, det viktigste er at alt ser ut til å være i skjønneste orden. Og nå noen uker senere er det masse spark & liv! Kjempegøy
JenteOgGutterMamma! Skrevet 9. juni 2009 #5 Skrevet 9. juni 2009 Hei! :-) Med vår nr.4 fikk vi først vite gutt på UL i uke 18! Så jente på UL i uke 23, og gutt igjen i uke 32! Det ble gutt! :-) Denne gangen stoler jeg ikke på kjønnet før babyen er ute! ;-) Lykke til! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå