Gjest Skrevet 8. juni 2009 #26 Skrevet 8. juni 2009 nok et håpløst eksempel på bruk og kast mentalitet christina!
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 8. juni 2009 #27 Skrevet 8. juni 2009 What?? Leste du hva jeg skrev ovenfor eller?? Jeg er sterkt imot den mentaliteten!! Elsker dyr og synes ikke det er greit å skaffe seg et dyr og plutselig finne ut at det ikke passer å ha det lenger.. Er det noen som er på dyrets side, så er det meg. Men nå har jeg også blitt mamma, og det er jo barna som kommer først.. Håper jo selvsagt at de kan få omplassert den da, og ikke må avlive den.
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 8. juni 2009 #28 Skrevet 8. juni 2009 Men dette kommer helt an på hvordan katten er ellers, og ikke bare når den blir dratt i halen.. Altså, vil den kunne gå overens med barna når de blir eldre også, eller vil det alltid være fare for at den klorer til? Er ikke alle som passer sammen med barn, og noen kan jo være litt småskummel når de har et slikt lynne. Men dette må jo dere som eier katten vurdere. Ellers må dere bare sørge for at de to aldri er alene da! Mine svigers har en katt som jeg ikke helt liker lynne på.. Den klorer raskt til og er ikke noe typisk barnevennelig. Så jeg har sagt til de at jeg ikke vil at jenta vår skal borti den noe særlig. Stoler ikke på den i det hele tatt..
therehag Skrevet 8. juni 2009 #29 Skrevet 8. juni 2009 det kan jo være lurt og se om noen vil ha den først... vet om noen blandt annet et par i familien min som har tatt imot katter som har vært litt nervøse i barnehjem. Svigers har en katt de vurderer å kvitte seg med. vi er hos de ganske mye og den ene katten er ikke helt god. jenta vår er bare rundt 4 måneder og aldri tatt etter katta, men det stopper ikke katta fra å være sjalu og gå etter henne. det har vært et par nesten hendelser.. så katta er nå på et eget rom, men er jo litt stusslig at den må være det når vi er der 8 timer i strekk;) Gjør hva du syntes er rett, og ikke bry deg så mye om hva alle andre sier. katter er forskjellige akkurat som barn, så selv om det funker for noen trenger det ikke funke for alle. lykke til:)
Amalie82 Skrevet 8. juni 2009 #30 Skrevet 8. juni 2009 Når det gjelder kloring på møbler, så kjøp keep off spray, som holder kattene vekk. Når det gjelder kloringa, så kommer garantert jenta di til å få respekt for katten ganske så snart... De skjønner veldig mye i den alderen, og her i huset, vet hun veldig godt hva som blir godtatt og ikke. UTEN at det har skjedd noe alvorlig.. Ro deg ned, og la katten og jenta få litt tid til å bli kjent. Den korte tiden det tar, kan du vel holde et ekstra øye med de, så sparer du livet til katten også. Vi har en veldig nervøs katt her i huset, og det har aldri vært noe problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå