Gå til innhold

Hva heter deres barn? Og synes dere det er viktig at søskennavn står til hverandre?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Adriana og Maximilian

Jeg syns det er litt viktig at de passer sammen, men det er ikke helt krise om de ikke gjør det heller. Noe av de viktigste for min del er at navnene er i ''samme gate'', ikke f.eks Maximilian og Gunnhild.

Annonse

Gulljenta vår heter Agnes. Ja, jeg synes det er ganske viktig at søskennavm står til hverandre. Selv elsker vi gamle, stødige Ibsen-navn, og kommer nok til å legge oss i den gata også på nestemann...

Gjest Mylian&A.V+2til:-))

Syns det er helt uviktig. Smaken forandrer seg jo gjerne med årene og når man får nr2 er kanskje smaken annerledes. Min første heter Alicja , og twinsa som kommer nå "heter(per dags dato i allefall)" Mina og Benjamin. Ingen av navnene står til hverandre slik som hetti, letti og netti, liksom.

De bør absolutt stå til hverandre!!! Men de kan være veldig forskjellige og likevel passe... De kan ha samme lyd i seg, eller en lik vokal, så passer det fint. Eller forbokstav kan være lik, eller avslutningen av navnet, eller de bør begge være norrøne, bibelske, internasjonale eller typisk norske... Lengden kan også godt passe - synes absolutt det bør være en sammenheng mellom dem!

Selv har jeg en gutt på 3 og et halvt som heter Noah... Han har to lange etternavn (8bokst hver), så da er det fint at navnet er kort og greit! Søskennavn vi har tenkt på er - blant mye annet - Dinah, Sarah, Nelly, Julia, Adele, Leah, Theo og Tage...

Det er virkelig vanskeligere å finne navn nummer 2 enn det var å finne navn nr 1!! ;)

Annonse

Jeg synes at det er viktig at de passer sammen, og at de igjen passer med foreldrenes navn (Det betyr IKKE at jeg mener folk skal velge 70-80-talls navn!).

Jeg og mannen har valgt et sjeldent navn på nr 1, som likevel står til våre (umoderne) navn, og nr 2 får et annet lite brukt navn som også passer sammen med våres.

Den røde tråden i våres navn er at alle har en bokstav som er lik (ikke på samme plass). Jeg og jenta vår har samme ending på navnene, og pappaen og sønnen får en egen bokstav som ikke vi jentene har, i tillegg har de flere bokstaver til felles, uten at det blir samme navnet.

Eks.

Per-Olav, Karianne,

Erle og Olve

Jeg synes ikke Kari, Per, Maximillian og Thea er en fin match feks..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...