Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så du mener det at de som ikke har strevd med å få barn i 6år og fått assistert befruktning, ikke fortjener å få barn? Ærlig talt.. skjerp deg..

Synd å høre du har strevd så lenge med å bli gravid, men nå er du jo snart mor.. Burde du ikke heller gjøre dette til en gledens tid istede for å være bitter på de som prøver?

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Hmm... Det er jo ikke det hun sier.. Er nettopp det som er så slitsomt her inne, folk greier ikke lese.

Skrevet

uffda Anja ikke lett å være deg. Vurdert psykolog???

Skrevet

Anya74:

"Haha. 6pp og utredning? Ler"

Hvem i alle dager har sagt noe om utrdening?

Til di opplysning så har jeg hormonkreft (bryst, livmorhals, og eggstokkreft) i familien, 80 % (av de siste 4 generasjonene) i min famile har hatt en av de. Å min mor fikk det i en alder av 22, å måtte da opperere bort en eggstokk og en del av livmorhalsen, å fikk derfor beskjeden at hun aldri ville kunne få flere barn.

Så at jeg ønsker barn i ung alder og kan trenge tett oppfølging fra 6.pp er absolutt ikke noe jeg skal trenge å unnskylde meg for, FOR DET KAN VÆRE MIN ENESTE MULIGHET!

Så jeg har fått beskjed om å ta kontakt med legen for celleprøve og mammografi siden jeg var fylte 18.

Så stakkars deg for at du har måtte bruke 6 år, men nå er du i hvertfall gravid! Når du kommer med sånne beskyldninger uten hele historien får jeg virkelig lyst å synke like lavt, men skal for egen del la være!

Skrevet

Huff ikke greit å være enkelte av dere..spesielt hun Anya..lar denne tråden ligge jeg nå gidder ikke gi den mer oppmerksomhet.

Skrevet

Man våger vel bare såvidt si det, men er enig med mye av det HI sier jeg. Hun slenger faktisk ikke dritt til alle. Man kan nesten ikke si en mening her inne uten at det blir tatt som dritt. Ihf ikke om den ikke er det flertallet mener.

Jeg fikk første som "fjortis" (var 17 år) Var dritskuffa nå som det ikke klaffet på pp1. Og skrev også det her. Ja saken er at jeg mistet tvillingene mine i uke 14 (da sen sa, hvor jeg måtte gjennom "vanlig" fødsel på sykehus med tv2) og mye komplikasjoner i etterkant så da jeg endelig kunne starte prøving igjen var jeg skuffet selv om det var pp1. Jeg har og mistet før (ma i uke 13). Mest sans. har jeg mistet en haug av ganger!! Jeg har ikke mistet tidlig etter en positiv test, men hadde nok blitt veldig skuffet og lei meg og hadde skrevet det her.

Jeg har også vært gjennom flere pp tidligere. Gikk nesten 3 år uten prev, men siden jeg ikke testet el og virkelig gikk 100% inn for å treffe best mulig og kjærringråd og diverse, så har jeg heller ikke kalt meg sliter her. (skjønt legen (da jeg mistet i ma -en spire som da satt etter 3 år) mente at vi burde utredes, selv uten el-testing) Tok "bare" 5pp før neste satt.

Altså...jeg kunne blitt støtt og såret. Provosert og irritert. Lei meg og sint. Faktisk på de fleste punktene til HI. Men tenk det ble jeg ikke, for jeg leste det hun faktisk skrev!!! Synes de fleste svarene er MYE mer usaklige og barnslige enn HI.

Synes det var godt å lese et innlegg med egne meninger som "skiller" seg ut og som ikke bare var el, slim, sa, test, temp. Jada vet det er bligravid-forum, men jeg var her for 3 år siden og jaggu hadde vi det ikke mye gøy her inne og. Altså da innlegg som var med andre teamer og humortemaer rundt dette med prøving.

Og sånn på tampen, så fint det er myyyyye bedre å få bare tidlig i 20 åra enn tippet 30. (for det høre jo mye mindre ille ut mot de over 30, som kanskjje har sine grunner til å ha ventet/ikke fått til) Jeg har både som 17, 26 og skulle fått som 29, men nå tipper jeg jaggu 30. Skal man ha mer enn et par tette så tipper man fort 30 da! Mange her som fikk barn tidlig, men nå prøver på søsken!

Jo, også hvorfor skal jeg bli oppfordret til å la denne tråden ligge? Den har da ikke skjidd helt ut synes jeg, og man må jo kunne ha en debatt og meningsutvekslinger (som ikke er like) uten at det blir ropt både krangleside og la tråden ligge og sånn.

Ble langt, men moro å svare på..hehe. Og hei på deg Mylian;)

Jo, og si at HI ikkeburde få barn er å synke dypt....

Skrevet

Jeg har prøvd i 7 år, tatt alle mulige sjekker og undersøkelser. Lap og skulle til ivf nå da jeg ble gravid. Mistet desverre i uke 12.

Men hvorfor i all videste skal det ikke være greit for noen i 1pp som mister å være lei seg over det, eller glad når de får det til? Dette er et forum som heter "bli gravid" og da er det vel tenkt for alle som vil bli gravide . Og om du visste hvor mange som faktisk er inne på forumet, så er det kanskje ikke så rart at det står om endel SA, MA og XU som du sier!

Jeg blir så forbanna provosert av sånne som deg! Skaff deg et liv, eller hold deg inne på 2. og 3. tri.

Folk som er på assistert befruktning forumet trenger nødvendigvis ikke være så jævla intellektuelle de heller. Det har jo DU bevist........

Bør DU egetlig få barn?

Skrevet

Passer bra at du holder til på DOM bås.

Skrevet

ANYA:

Det du sier i ditt siste innlegg er at det bare er dem som har prøvd i mange år som bør få barn. Dette tolker jeg utifra at du skriver vi bør inn på assistert befruktning fordi det er et annet intellektnivå, og folk som bør få barn!!

Dette er sykt og ondskapsfult sagt.

Det er vel f... ikke bare de som sliter som fortjener barn!

Fortjener et menneske med en slik holdning barn??? Alle fortjener vel barn, men det er iallefall en holdning jeg håper du har vett nok til ikke å videreføre til ditt barn!

Skrevet

Jeg syns det er synd å se at av alle svarene var det kun tre "positive". Den ene var ei jente i 85 -altså voksen, og den andre tror jeg har "tullealder" på profilen sin, samt den tredje var voksen hun og. Det var veldig leit å se. Jeg tror mange av dere burde vente med å få barn utifra hvordan dere tolker innlegget mitt. Dere har ikke lest hva jeg skriver i det helet att.

Når noen kommer og beskylder meg for at jeg mener kun de som har prøvd i mange år skal ha barn så faller det på sin egen urimelighet. Da er deres unge alder fremtredende. Molait forsto godt hva jeg mente, og hun er voksen og moden og klarte å lese innlegget. Det gjorde ikke dere.

Ship of fail med andre ord.

Etter svarene dere har gitt meg bør dere gå litt i dere selv. Grunnen til at dere ble støtt er

a) manglende kommunikasjonsevner

B) ung alder

c) jeg traff et sårt, ømt punkt fordi jeg sa noe dere ikke likte

d) jeg dullet ikke med dere og pratet om eggløsnigsslim og SA annenhvert sekund

Skrevet

Ja, hissige prøvere_ihh, særlig siden Dum som du mest sannsynlig mener, skrives med U og ikke O. Falt igjen på sin egen urimelighet.

Altfor unge.. ikke nødvendigvis i alder.. men i sinn. så utålmodige og offensive..

Skrevet

Prøver_IHH - du er jo umulig å diskutere med. Har sett deg før. Tenner alle plugger og misforstår absolutt alt. Du er altfor sint.

Det jeg sier er at menneskene der inne er litt mer bevisst, litt mer oppegående. De prater ikke om eggløsnigsslim, sa, ma, hele tiden; fordi de vet at virkeligheten er en helt annen. Hvorfor tror du de ikke er her på bli gravid? For de orker ikke alt bullshitet her :o)

Skrevet

Det eneste jeg gidder å skrive til noe som det her er: HVA i huleste gjør du her?? Du kan si mye om om unge prøvere.. men om du er født i 74 burde vertfall DU ha vett til å spare deg for all usaklig dritt som det her. Folk er forskjellige, det må du bare leve med.

Skrevet

Jeg har ikke vært usaklig. Det er det dere som har vært. Jeg har sagt meningen min. Jeg har heller ikke være nevneverdig dritfrekk mot unge prøvere. Les ferdig?

Skrevet

Men Anya, hvorfor gidder du å bry deg? Det er det ikke jeg skjønner.

Er nok drittkasting og diverse på de andre forumene her på Bim.

Jeg er forresten født i 79 ;)

Skrevet

Anya...jeg er egentlig en barnslig drittunge, men jeg klarer å lese forde;)

Skrevet

Jeg har ikke slengt dritt til noen. Jeg har bare stilt noen spørsmål og bedt om noen svar. Kanskje bedt dere gå i dere selv litt.

Det er leit at mine meninger ikke er velkomne fordi de ikke samsvarer med deres. Det er kjedelig å høre at dere også tror jeg er en slik som kategoriserer unge mennesker til å være mindre egnet etc. For det var det dere hang dere mest opp i, at jeg sa ungjenter.

Men om det svir sånn, så er det vel en grunn? Dette er kanskje litt på kanten av meg å skrive, men enten så er man sikker på seg selv, og kan svare at "Jeg er sånn og sånn" - eller så er man usikker på seg selv og kommer med "du skulle aldri hatt barn"frasen. Folk som drar du skulle aldri hatt barn-frasen skulle kanskje aldri hatt barn selv..

Skrevet

Hm. bare på besøk her inne, og tar meg friheten å kommentere innlegget.. Jeg kan forstå Anyas argumenter, men jeg hadde aldri skrevet de på denne måten på et slikt forum, fordi det finnes maaange slitere her, som JA- i aller høyeste grad bør få barn. Men når det er sagt, så tror jeg også dette forumet har blitt en slags "obsession" for enkelte, og jeg må si at jeg også i min tid her inne reagerte på de unger (beg. av 20 årene og yngre..) som strever og strever, eller som aldri har vært til utreding enda der åpenbart må være et eller annet kluss et sted , eller alle de tidlige "SA"'ene (som vel heller burde vært definert som kjemiske graviditeter. Også de som sier "nei nå orker jeg ikke være her mer, blir så deppa", men etter noen uker er de gjerne er tilbake i full vigør. Noen veldig få her inne tror jeg definitivt ikke er like genuint opptatt av å få barn, men bruker forumet til noe å fylle "dagene" med, Kan virke som om mange av disse unge har et tomrom i seg. som de kanskje burde bruke helt andre steder enn her. Men jeg forstår disse også. Jeg fikk barn i begynnelsen av 20 årene sist, hadde såååå sterkt barneønske, det hadde allerede bodd i meg i mange år. Men nå som jeg er gravid igjen maaange år etterpå, forstår jeg at det enorme barneønsket så tidlig kanskje kom av andre ting. Det føles så mye riktigere denne gangen, med økonomi og jobb og hus osv er på plass. Men for all del, de fleste unge mødre blir også fantastiske mødre!! Og de aller fleste som er her er selvsagt verdens beste foreldre to be :) Og ALLE fortjener å få barn like mye. Synes derfor hovedinnlegget ble litt for krasst..

Skrevet

Dette du skriver er usakelig og barnslig !! Sånn som - ånei så skuffet at jeg gråter i fjortiss hjernen min klaffet ikke på pp1 hahaha da måtte jeg le. Har lest utallige forum og ahr aldrig kommet over et der folk har sutret så masse over at det ikke klaffet i pp1. bruker å stå at det ikke var forventet og da forstår jeg ikke hvor su får denne informasjonen din fra Anya?

Dette med å sjekke seg om ting ikke er som de skal er jeg enig i men skjønner også at det kan være skummelt med svarene man får.

Har heller aldrig sett noen forum med sa/ma/xu uten positiv test først, vet ikke hvilket forum du har lest siden du plutselig er så frustrert over dette og ikke klarte og dele det med noen du faktisk kjenner istedet for å komme inn hit og legge ut på denne måten. Det er faktisk du som ikke er voksen eller bare litt ustabil men noen er jo bare slik. Men du burde jo forstå at når så mange sier imot deg så er det du det er noe galt med!

Blir feil å kommentere så mange sorskjellige ting i en tråd i stedet for å heller kommentere de enkelte da du ser de. På måten du legger sakene frem så virker det som du snakker til alle her inne, ikke bare enkelte. Og det blir for dumt å gå på alder slik du gjør, tenk hvis alle skulle kalle deg for kjerring og at du er for gammal til å få barn og at før du kan bli bestemor så er du blitt senil og innlagt på gamlehjemmet. ?? Helt ærlig det blir for dumt. Du burde skaffe deg noen venner utenfor forumet du kan diskutere dette her med for her inne er vi rett og slett ikke interessert i slik drittkasting!!!!!!!!!

STAKKARS MANNEN DIN OM DET ER HORMONENE SOM TALER!!!

Skrevet

Hei!

Ettersom jeg ikke er en aktiv skriver her inne på BIM - så vil jeg gjerne få svart på denne...

Syns d var mye usaklig fra denne Anja - men kanskje også en del som stemmer om man skriver det litt annerledes ? Sier ikke at d stemmer nei!

Men mulig jeg blir sett på som ung jeg da ? 85-modell . Man ser på nicket hvor lenge vi har prøvd. Og jeg har ikke hatt store utredning - bortsett fra blodprøver og GU - og nå skal mannen sjekke svømmerne sine om ikke lenge - det er han som har holdt igjen - da han har legeskrekk... Det har ingenting med at vi ikke har råd nei - da vi har stor leilighet som er gjeldfri - begge jobber - og han driver selvstendig i tillegg . Så her er det ikke snakk om penger nei ! Vi har begge vært klare for barn lenge - prøvd i 2 år snart . Men har aldri vært gravid og mistet jeg da... men ser det er mange som mister - og selvfølgelig tror jeg d stemmer !! man skriver ikke at man har mistet for å få sympati eller noe sånn ?

Som regel har man fått positiv test - også fått det bekreftet hos lege - og man kjenner vel kroppen sin så godt at d umulig kan være en kraftig mens :o ?

Jeg tror man kan bli like god mor om man er 18 eller over 30 - men selvfølgelig - en barnslig person på 18 kan forekomme og da er d ikke greit lengre...

Det med at det er mange unge mødre og unge gravide rundt om syns jeg er flott - hvorfor vente til man er 35 + ? Når man ser bakover i tid var det normalt å få barn i ung alder - slik var det nå bare !

Min bestemor ble mor som 16 åring - min mor ble mamma som 16 åring , tante ble mor som 17 åring - og jeg kan nevne mange flere som får i ung alder - og som det har gått bra med :)

Det er etter hva du gjør det til selv !!! :)

Men - jeg ville nok vært skeptisk til det om det var par som planla og få barn om dem ikke hadde økonomi eller arbeid ja. (men annerledes om man studerer altså!)

Jeg vet bare det at vi skal greie å få både en å 2 barn når vi klarer det - og jeg ser veldig fram til det :) spørs bare om jeg får det til snart - men det blir nok mer utredning tenker jeg :)

Så til deg Anja - skjønner at du kan irritere deg litt over enkelte tråder her - men da får du gjøre som meg - holde det for deg selv ;)

Slik er verden - ikke alle kan være like ang testing , el - leting , symptomjakter osv :)

Skrevet

fatter ikke hvorfor du gidder bry dg jeg HI. du har da ingenting med om folk er opptatt av ELslim, tapper symptomer osv. du trenger ikke gå inn på bli gravid. viss du synes det er så ille så hold deg unna da vel..

folk har lov å skrive inn akkurat hva de måtte ønske og du får ikke gjort en dritt for å endre det. jeg driter iallefall i det du skriver.

og folk har ikke sa "hver måned" som du så uintelligent påstår.

mange inne på bli gravid har faktisk opplevd å miste, tror ikke folk gidder lyve om det. folk som vil bli utreda lar seg utrede. de som vil prøve mer på egenhånd;gjør det. hvorfor bryr du deg?????

tviler sterkt på at de inne på ass.befr. er så enormt mye mer intellektuelle...hvorfor i alle dager skulle de være det? herlighet...må le av deg jeg...

får håpe du roer deg til barnet kommer da om ikke annet..

kanskje du ikke burde blitt gravid??ingenting i mine øyne som tilsier at du fortjener mer å bli gravid enn andre damer.

Skrevet

Folk må få skrive det de måtte ønske her inne, bare ikke HI?? festelig:)

Det ER folk som har jugd om sa/ma og også dødfødsel. Vært til og fra i mange år og en del profiler har blitt slettet av bim/dib. Den værste i den sammenheng var hun som jugde på seg dødfødsel ganske så sent i svangerskap som aldri hadde vært gravid. Vært på treff og greier og. Har gjennom tidene lest flere ganger om folk som ikke nødvendigvis sier de har hatt sa men spør om de har hatt det siden de er 3 dager over ikm-blør-har negativ test.

Min mening er at de har like rett til å skrive det her, som også HI har til å skrive det hun skriver. HI SIER DET ER TRIST FOR DERE SOM MISTER! Må folk lese da. Hun snakker om de med negativ test som fortsatt tror de har mistet fordi de gikk et par dager over ikm.

Jeg har selv ikke sett noen som sier de har 15 sa, men om noen her har det så bør de virkelig oppsøke lege!

Sett et par svar HI har gitt som jeg synes er på kanten krasse og unødvendige, men hadde hun svart MEG sånn hadde jeg enten slengt med kjeften tilbake (som jeg klarer fint selv uten hjelp fra ukjente nettdamer) eller så hadde jeg bare ledd og driti i hele greia.

Hvorfor skal hi få munnkurv når flere her slenger myyye krassere og styggere kommentarer enn det hi gjør. hi går jo faktisk ikke i dette innlegget på personlig angrep på noen. Snakker generelt. Og hun sier ikke alle jenter som er født sent 80 og 90 ikke burde bli mødre, bare at det hun nevner forekommer oftere i den aldersgruppen....djiiizez

Litt moro å se igjen all kalinga da:) Synes nå det er gøy med litt diskusjon jeg, så lenge man ikke begynner usaklig drittkasting.

Skrevet

Er jo egentlig utrolig syns jeg at HI greier å holde seg på et anstendig nivå og ikke kalle folk for drittunger, og andre kallenavn. Hun er kanskje litt ubehagelig i uttalelsene sine men ikke på langt nær så idiotisk som mange andre som har svart her.

Og jeg er nesten 100% enig med HI. For jeg kan lese. Og jeg forstår ironien i 15 sa. Jeg ser også at hun ikke mener å være "slem" med noen som faktisk prøver for harde livet.

Men jeg tror nok mye av det hun skrev stakk hos noen fordi det var sant.. Har tenkt samme tankene flere ganger før.

Skrevet

Og ja, hei Molait :-)) Koselig å se deg her inne igjen da.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...