Anya74 Skrevet 8. juni 2009 #1 Skrevet 8. juni 2009 Hei. Jeg har pleid å være på disse sidene, og assistert befruktning, i lange tider. Men det som sjokkerer meg er all dumheten her inne! La oss ta noen eksempler på løpende bånd... Noen har prøvd i tre år og sier hver uke at de skal ringe gynekologen for å få hjelp - når de får råd, that is - det er merkelig å i løpet av tre år og aldri ha hatt råd til å få time hos gynekolog. Hvor dypt stikker barneønsket da? Hvor dypt stikker barneønsket når man ikke engang ringer legen sin..? Hvis man ikke har råd til en eltest, en graviditetstest, EN gang i løpet av et helt år så bør man kanskje få økonomien på hjul først.. Hvis man blør i uke etter uke hver måned, og ikke blir gravid - kanskje på tide i å ringe legen en eller annen gang? Istedet for å sitte å lure på hvorfor man aldri blir gravid..? Og hva med å faktisk få mannen ordentlig med på prøvinga, når man har prøvd en stund? Kanskje be han investere litt i dette han og, istedet for å la han gå rundt og se på deg slite. Hva slags menn er det dere har da? Kanskje han ikke vil ha barn? Da bør dere jo legge opp barneprosjektet Også har man de som har sex en gang iblant og ikke forstår hvorfor de ikke blir gravide, når innsatsen faktisk ikke svarer til oddsene.. Hvorfor har dere SA/MA/XU hele tiden? Halvparten av dere er jentunger født på slutten av 80tallet/tidlig 90tall og har neppe gått i 20 uker med et dødt foster i magen. Og mange av dere har nok aldri vært gravide. Er dere så desperate at en kraftig mens alltid er SA, for da kan dere i det minste bli gravide? Hva med at "Jeg blir ikke gravid og har betydelig dysmenore og alvorlige blødninger, kanskje jeg bør sjekke meg hos legen" - sorry jenter, halvparten av disse SA'ene deres er nok bare en litt kraftig mens. Ser dere skriver om koagulert blod og at derfor er det SA. Er dere klar over hvor vanlig dette er - altså.. har dere hatt mensen før eller ble dere nettopp kjønnsmodne? Det er trist med dere som har fått en positiv test og opplevd spontanabort. Men dere som aldri har fått en positiv test og så blør og tenker at dere var jo over tiden så det var abort - dere var ikke gravide. Noen av dere har jo snart hatt 15 SA - må være litt trist å ha det sånn? Hvorfor går dere ikke til legen med den alvorlige tilstanden deres av habituell abort? Blir man ikke gravid bør man sjekke seg, får man positiv test ofte og så blør - sjekk dere. Og for guds skyld, blør du i tre uker - sjekk deg. Det er ikke normalt. Andre ting som er provoserende er alle disse "ENDELIG GRAVID ETTER 1PP"innleggene. Forstår dere hvor frekt det er? Og "Ånei så skuffet at jeg gråter i fjortishjernen min nå, klaffet ikke på 1pp - må ringe til spesialist" Seriøst Stress ned og bli voksne..Hele gjengen!!
Liten januarspire - nummer 4 Skrevet 8. juni 2009 #2 Skrevet 8. juni 2009 Litt hormoner ute å går her? Men du er klar over at 1 av 3 svangerskap ender med spontanabort, ofte uten at moren aldri merker det? Å er man prøver er det nok større sjangse for å oppdage det? Men hvorfor bringe opp at enkelte av oss er født seint på 80-tallet eller tidlig på 90-tallet? Vi har vell akkurat like mye rett på barn og å være aktiv her inne som de eldre har. Vi er faktisk i vår beste alder for å bli gravid. Å når det kommer til legetimer og sånt så trur jeg det går mer på det å være redd for dårlige nyheter enn kostnadene av timen. for det å være prøver tar faktisk på psyken, å det blir nok verre desto lengre tid det tar.
blirjegsnartmamma Skrevet 8. juni 2009 #3 Skrevet 8. juni 2009 Når det gjelder legetimer: Er det ikke bedre å finne ut hva som EVT feiler deg med en gang?? Så slipper man kanskje å prøve lenge?? Er 5 pp lenge nok til at det kan gå på psyken?? Når det gjennomsnittlig tar 1 år før det klaffer? 1 av 3 mister i SA, men merkelig at ALLE de som mister i hele Norge befinner seg her inne da..
Lotta2010x2012 Skrevet 8. juni 2009 #4 Skrevet 8. juni 2009 Hvorfor er du i det hele tatt her inne?? Jeg leser en del her inne, men har da aldri lest om noen som påstår at de har hatt en sa uten en positiv test først... Tenk at du som er så godt opp i åra snakker nedvergende om oss unge. Lurer på hvem som har den minste hjernen her??? Håper dere får det til snart, for denne prøvinga må jo virkelig slite på psyken din, stakkar....
Liten januarspire - nummer 4 Skrevet 8. juni 2009 #5 Skrevet 8. juni 2009 Jo, jeg er enig i at en burde gå til legen dersom man mistenker at noe er galt, selv skal jeg bestille time ganske snart i å med at vi går inn i 6 pp, om ett par dager. Men for de som har prøvd lengre enn oss så kan grunnen til utsetting av legetime være at de er redd for resultatet. Trur i allefall ikke det er kostnadene, vi har ikke særlig høye egenandeler på legetimer her i Norge. Både ja og nei, 6 pp'er har påvirket meg, men ikke sånn at jeg er redd for resultater hos legen, eller så alvorlig at jeg må søke hjelp. Men nå skreiv jeg generelt, ikke om meg selv. HI nevnte de som hadde holdt på i 3 år, å var vell mer det jeg mente. Litt å ta i å di at ALLE som mister er her inne. Men om du ønsker å bli mamma å mister kan det sikkert være godt å snakke med andre i samme situasjon, derfor kan det kanskje virke som det er mange her inne. Og som jeg nevnte over, når du er prøver følger en kanskje litt mer med, å oppdager oftere at de har en SA enn de som ikke prøver. Ikke vet jeg, jeg har ikke hatt en, som jeg vet av.
får baby 2010 Skrevet 8. juni 2009 #6 Skrevet 8. juni 2009 rart innlegg må jeg si.... kjenner ikke igjen de eksemplene dine.... jaja...whatever
Liten januarspire - nummer 4 Skrevet 8. juni 2009 #7 Skrevet 8. juni 2009 Lotta87: Var det beregnet på meg eller Anya74?
Lotta2010x2012 Skrevet 8. juni 2009 #9 Skrevet 8. juni 2009 Beklager ikke meningen å være utydelig, selvfølgelig Anya74... Lurer litt på det Kristine her spurte om jeg også... Kanskje Anya74 burde legge babyplanene på hyllen? Virker noe psykisk ustabil nå..
Lotta2010x2012 Skrevet 8. juni 2009 #10 Skrevet 8. juni 2009 Du må jo begynne å bli fryktelig rynkete, så sinna som du er:P
Liten januarspire - nummer 4 Skrevet 8. juni 2009 #11 Skrevet 8. juni 2009 Syns at jeg leste på profilen hennes at første var på vei . Men det burde kanskje vært litt mer gjennomtenkt, eller kanskje ikke gleden over det ble som hun trudde?
Nufsa Skrevet 8. juni 2009 #12 Skrevet 8. juni 2009 Det var da fryktelig til irritasjon, da! Hvorfor i alle verden være her inne om man irriterer seg så mye som Anya74......
monca*84*j12 Skrevet 8. juni 2009 #13 Skrevet 8. juni 2009 Kjære vene, her var det mye surmuling!!! Hvorfor gidder du i det hele tatt og bry deg? At man har problemer med div. har vel ingen sammenheng med at man ikke ønsker barn!!! Når det gjelder dine komentarer til de som blør uke etter uke så regner jeg med at den er tilsiktet på meg! Ingen her inne som har samme problem.. Og til informasjon så var jeg til utredning som 15åring og jeg er til utredning nå.. Er du i det HELE tatt klar over hvor lange helsekøene er hos spesialister.. 4mnd har jeg ventet på hjelp, men jeg legger jo ikke prøvingen på hylla selv om jeg blør mye! Og til komentarer om at det er så mange 14'iser her inne må jeg jo slenge en bemerkning om at jeg syntes det er myyye bedre og få barn i begynnelsen av 20'åra enn og vente til man passerer 30.... Syntes du kan holde slike meninger for deg selv jeg, du har lov til og ha dem.. Men sjekk med fakta før du slenger ut usakligheter! Ha en fin dag, håper du ALDRI ender opp med og bli en sliter, for det ønsker jeg ingen!
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 8. juni 2009 #14 Skrevet 8. juni 2009 Dette var et snodig innlegg synes jeg.....
*Silje*spiresnart*Prøvd.i.5år Skrevet 8. juni 2009 #15 Skrevet 8. juni 2009 Ett veldig snodig innlegg mener jeg å! JEG er en av de som har prøvd i over 3 år og IKKE vært på utredning. Men det er da mange grunner til det, er ikke alt man sier her inne Anya74. Du burde kansje bruke hodet og tenke over hva du skriver. Det du har skrevet kan såre veldig mange her inne. Helt enig med monca*84*ønsker om at det er mye bedre at unge i 20åra får unger, en de som er langt over 30. (Ikke stygt ment til dere andre i den alderen). Skal si meg enig i at det kansje er litt provoserende med de som skriver innleggene sine om at de endelig er gravide etter 1 pp. Men på en annen måte er jeg glad for at de slapp å måtte slite så lenge som meg og andre her. For det unner jeg ingen.. Hvorfor i all verden skal folk juge om å ha SA/MA osv?! Nei, bruk hodet ditt du..
amusica Skrevet 8. juni 2009 #16 Skrevet 8. juni 2009 Høres ut som om noen trenger utløp for frustrasjon og sinne, for her var mye galle!! Jeg har selv etter 2 års prøving med både SA, kjemisk graviditet og en exu. nå snart ivf -hatt en del frustrerende tanker i forhold til de som lykkes og de som i mine øyner klager over småting!! Da har det vært viktig for meg å tenke at det som er småting for meg er nødvendigvis ikke det for andre. Vi må huske at vi er sammenskrudd forskjellig og således respektere det. Ingen løsning på egne problemer å angripe andre... Det slår som oftest tilbake. Mitt råd er å vende fokus på seg selv og ikke alle andre...!!
Små Einsteins Skrevet 8. juni 2009 #17 Skrevet 8. juni 2009 Hva er det du tror du er egentlig??Man er ikke jenteunger selv om man er født på begynnelsen av 80 tallet, perfekt alder å få barn på enn å snart være for gammel til å få barn sånn som du!!!!Høres ut som en drittunge selv du som liksom 35år..herregud få deg et liv!!!!
J -76 Skrevet 8. juni 2009 #18 Skrevet 8. juni 2009 Dette innlegget fra HI hører etter min mening inne på kranglesiden og jeg synes faktisk vi ikke skal gi dette innlegget mer oppmerksomhet. La nå ikke en person ødelegge den gode stemningen som har vært her inne den siste tiden og la også ikke skape en konkurranse om hvem som har det verst i prøvetiden eller som blir best mamma, det blir bare for dumt. Tvi tvi til alle prøvere og la oss fortsette å støtte hverandre, det er det denne siden er ment til!
MissMe*med*lillegutt Skrevet 8. juni 2009 #19 Skrevet 8. juni 2009 Jeg synes igrunn dette var ganske frekt og umodent skrevet av deg jeg.. Du burde vel heller se deg selv i speilet å spør DEG SELV om DU burde få barn.. Og hvis du irriterer deg så fryktelig over "fjortissene" og det som blir skrevet her inne synes jeg rett og slett du skal la vær å gå inn på bim å lese trådene her.. Er jo tross alt ingen som tvinger deg til å være her inne.. Og en ting til.. Alle har like mye rett til å få barn.. 16 eller 40, man kan bli en like god mor uansett alder..
bekks Skrevet 8. juni 2009 #20 Skrevet 8. juni 2009 las denne tråden pga av nysgjerrighet nå, og bestemte meg for ikke å slenge meg med på den. Men etter å ha lest hele, fant jeg ut at jeg hadde et par ting å si. Kjære HI: dette her er jo et forum som er opprettet for nettopp disse tankene som du mener er meningsløse. Vi har lov til å lette tankene våre, og utrtrykke både glede og frustrasjon. Jeg mener at dersom du ikke tåler å lese disse trådene, bør du holde deg utenfor hele forumet. Det er jo veldig tris for de som har strevd i mange år, og det er klart det er verre med pp 36 enn pp7. Men for elle disse menneskene er det frustrerende. og selv om det finnes folk som har slitt i mange-mange år, betyr jo ikke det at de som har prøvd bare npoen måpneder ikke skal få lov til å ytre sin frustrasjon. Jeg syntes du mangler empati! Selv om du -muligens-har det kipere enn andre, må og bør du se at det også finnes andre mennesker som har det vondt. At folk ikke går til lege, har vel du ingenting med. Som et par skrev over her kan det være mange grunner til det, og det er heller ikke alt folk vil skrive her inne. Lurer på hvorfor du skriver et slikt innlegg, og ikke svarer på de reaksjonene du skaper??? Ønsker alle lykke til, uavhengig av en eller 30 prøveperioder.
Små Einsteins Skrevet 8. juni 2009 #21 Skrevet 8. juni 2009 Signerer J -76 og er veldig enig med de siste innleggene her..Syntes ikke tråden skal få mer oppmerksomhet jeg, Hi tør ikke svare på tråden hun la ut for å provosere.La oss legge ned hele denne teite tråden av en dum dame som kanskje ikke skulle hatt barn i det hele tatt.
Anya74 Skrevet 8. juni 2009 Forfatter #22 Skrevet 8. juni 2009 Haha. 6pp og utredning? Ler. Jada, 1 /3 graviditeter ender i spontanabort, merkelig at dere mister ca hver eneste måned.. Utover det føler dere dere vel såret over at jeg hadde rett... Jeg har forøvrig blitt gravid med termin 22 september, og jeg brukte hele 6 år. Så jeg vet hva jeg snakker om. Men om dere går på assistert befruktningforumet så vildere se et helt annet intellektnivå. Folk som faktisk BØR få barn.
Små Einsteins Skrevet 8. juni 2009 #23 Skrevet 8. juni 2009 Hva gjør du egentlig her inne når du er gravid????Kom deg ut herfra og hold deg til de over 35+++++++
Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 8. juni 2009 #24 Skrevet 8. juni 2009 Så umodent Små Einsteins... "35+++++" - Du er jo like ille som en som fordømmer unge mødre. Forøvrig kjenner jeg at jeg er enig i MYE av det Anya skriver. Det er mange her som burde gå litt i seg selv, og det var en av grunnene til at jeg gadd å svare på dette innlegget.. For jeg er helt enig
håpehåpe Skrevet 8. juni 2009 #25 Skrevet 8. juni 2009 Føler meg veldig truffet, og ble både lei meg og sint av det første innlegget.... Jeg er født i 82, og ble gravid i 1pp på april. Hadde en SA ( og ja, legen som slo fast at jeg hadde mistet1) etter 8 uker, og tok det fryktelig tungt! Har vel ikke lov til (i følge Anya) å klage siden jeg ble gravid i 1pp, men etter å ha ventet på å begynne prøving i 3 år, syntes jeg det var skikkelig tungt å få vite at spiren var borte. Har bare fortalt dette til samboeren min og ei god venninne av ulike grunner, men kjente at jeg hadde behov for å snakke med dere her inne for å få litt ekstra trøst. Men nå når jeg vet at det finnes folk her inne som ikke tåler at folk sliter og har det tøft før det har pågått i flere år, så vet jeg neimen om dette er forumet for meg.... Synd, for her føler jeg at det er mange som ønsker å få barn like sterkt som meg. og det er godt å lufte tankene litt, både gleder samt små og store sorger. Skal i hvertfall tenke meg godt om før jeg skriver noe som helst om meg selv her inne igjen, kjenner jeg blir redd for at noen skal dømme meg og gi meg et stempel som dum, ung og sytete....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå