Gå til innhold

litt bekymra.. kan noen se her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei folkens :)

er 33+4 idag, og syns jeg merker mindre liv for tiden..

Symfyse-fundus målet mitt har alltid lagt lavt (under normalfeltet) men vokst gradvis likevel, frem til forrige kontroll (3 uker siden)- da hadde den avtatt litt.. Jordmødrene ville avvente det hele til neste kontroll.. Så er det jo ferietider og sykdom blant jordmødrene, så kontrollen jeg skulle hatt i forrige uke ble flyttet til i morgen..

idag føler jeg meg uvel, og formen er ikke helt på topp..

hva kan jeg gjøre for å kjenne mer liv? vil helst ikke ringe føden.. tenker som så at jeg er førstegangs og "Vil ikke være til bry" eller overreagere..men bekymringen er der jo likevel..

holder det å vente til neste kontroll hos jordmor i morgen?

jeg vet at jeg kjente liv i går, men føler småen er mye roligere for tiden enn hva han har vært før....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å spise og drikke noe søtt?

For meg har det hjulpet å gå meg en tur og så spise og drikke litt etterpå og så slappet av på sofaen. Da har lillemann våkna til liv.

Hvis du fortsatt ikke kjenner noe liv så ville jeg ringt føden og ringt med de selv om du skal til kontroll i morra

Skrevet

prøvd å drikke noe iskaldt?

Skrevet

Jeg hadde også mindre liv i magen over noen dager. Spurte derfor om dette på sykehuset. Fikk til svar at man skal kjenne litt hver dag (trenger ikke være så mye). Siden de har mindre plass nå, så blir det mindre aktivitet. Om man ikke kjenner liv en dag, så skal man straks ringe.

Så dersom du kjenner litt aktivitet, så trenger du ikke bekymre deg. Vi er forresten akkurat like langt i svangerskapet du og jeg.

Skrevet

Synes du uansett skal ringe føden og dra på en kontroll jeg!

Er ikke bra for deg å gå rundt å bekymre deg og være redd!

Har vært i samme situasjon, og det var en befrielse å få vite at alt var i orden! Du som meg har baby under normalmålet, og vet av erfaring at de tar det seriøst!

Min jordmor sa at man absolutt ikke skal tenke på å være enn byrde på føden, de er der for en grunn!

Vis noe skulle vise seg å være galt, vil du prise deg lykkelig for at du tok tak i det med en gang!

Skal sies at mitt nurk, var helt rolig til jeg kom til sykehuset for så å holde fest i magen der nede! :)

Ring føden vær så snill! for din egen sinnsro! Og husk, det er ikke å være hysterisk å ville passe på den lille!

Skrevet

takk for svar alle sammen! :)

har drukket masse vann med isbiter, men det hjalp ikke.. så fant jeg frem litt non-stop og da ble det i det minste noen spark :)

jeg skal på kontroll hos jordmor i morgen tidlig, så tenkte å ta det opp med henne da, særlig hvis målene fortsatt flater ut.. er vel det som bekymrer meg mest..

jeg trenger vel ikke ringe føden nå når jeg i det minste har kjent liv idag`?

Skrevet

Dersom du har kjent liv i dag, er det sikkert ikke nødvendig å ringe føden. Men det kommer jo an på om du klarer å slå deg til ro med det!

Skrevet

Jeg ville ringt føden om jeg var deg!Jeg har vært der 2 ganger dette svangerskapet pga lite liv.De er kjempe hyggelige og sjekker for deg.Bedre å sjekke ut en gang for mye enn en for lite.

Husk at det er derfor de er der.Og du skal alltid kontakte de om du merker endringer i mønsteret eller lite liv.Da skal man ikke vente en dag.......

Skrevet

Jeg leste en uttalelse et sted fra en jordmor om at dettte med at det med at det angivelig var normalt med mindre liv mot slutten, var en farlig myte. Du skal kjenne spark hver dag, og du skal være obs på forandringer i bevegelsesmønsteret til barnet, dvs. at det er riktig av deg å reagere dersom du merker vesentlig mindre liv hos barnet. Derfor ville jeg ringt føden og snakkket med profesjonelle om jeg var deg, istedet for å lytte til mange forskjellige råd fra et nettforum :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...