Gå til innhold

50% rehab-penger, åssen er det med rett til stønad fra NAV

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke gravid enda, men holder på å prøve. Men tenker på det økonomiske her nå... Hjelp.. Jeg har vært sykmeldt 50% og gått over maksdatoen nå, og skal på rehab-penger 50%, og jobber 50%. Lurer på om jeg da har rett til foreldrepenger siden jeg jobber 50%? Hva skjer isåfall om jeg skulle bli syk i denne perioden? da får jeg jo jobbet mindre enn 50% som man må ha. Setter veldig stor på svar da jeg tenker fært på dette.

Fortsetter under...

Du vil ikke ha rett på sykepenger av 50% du jobber etter at du har gått til maksdato.

Så lenge du er på 50% rehab opparbeider du deg ikke ny rett til sykepenger.

Skulle du bli syk under svangerskapet må du søke om 100% rehab.

• 2 måneder senere...

Hei!! Ojjj, det er faktisk nesten to år siden jeg var innom denne siden, tiden går fort med en liten 2 åring i hus...

Jeg var sykemeldt hele svangerskapet. Etter noen mnd i permisjonen ble jeg sykemeldt på nytt og min mann overtok permisjonen. Jeg har vært sykemeldt siden og nå på rehabilitering. Vi ønsker nå en nr.2 og ifølge lommelegen.no har en krav på rehab.videre etter fødsel hvis man følger behandlingen som vanlig. Vi er i en situasjon der jeg ikke får jobbet 6 månder og synes situasjonen er håpløs da alderen min springer avgårde.... Ja, du må søke om 100 rehab., og da stille vi i samme bås... Andre som vet noe mer???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...