Gå til innhold

Noen som har erfaring med akupunktur??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp kommet hjem fra min 2 time - første time var torsdag i forrige uke...

Føst og fremst er det for å få balanse i kroppen etter at jeg mistet i MA for 9 dager siden. Tenkte jeg skulle spørre om hun kunne styrke blodgjennomstrømningen i livmoren osv - evt stimulere hormonproduksjonen/eggproduksjonen...

Så lurte på om det var noen her som har erfaringer??

Klem fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde MA med utskraping i uke 9, og gikk og fikk akupunktur for å bli i balanse igjen likedan som deg. Fikk mensen (litt rar da) etter de "riktige" 4 ukene, og tok da Pergo og ble gravid igjen. Jeg tror jeg hadde god hjelp av akupunkturen, og har svært få symptomer på graviditeten. Bare glad for det, for alle symptomer er i grunnen litt ubehagelige. Var mye mer symptomer sist gang, så kanske har det hjulpet på det også. Eller så kan årsaken være at det var to stykker i utgangspunktet sist gang, og denne gangen er det bare en.

Skrevet

Uff - så leit at du også mistet tvillingene firren - jeg husker deg veldig godt fra tidligere i år - jeg mistet også tvillinger i MA i uke 12 med utskraping den 07 mars i år. Synes det var helt forferdelig å miste da - for jeg hadde så sinnsyke symptomer (nærmest sengeliggende) hele veien fra 1 uke før IKM og helt frem til utskraping med avtagende symptomer ca 14 dager til 3 uker etter utskrapingen.

Fikk mensen 1 gang og så ble jeg gravid på nytt - veldig glad, men litt dempet glede fordi jeg nettopp hadde gjennomgått en MA. Så i uke 9 fikk jeg tidlig UL (den 28.mai) og så var det enda en ny MA. 2 MA på rad(!!!) - det hadde jeg aldri trodd - denne siste gangen hadde jeg nesten ingen symptomer, kun litt brystvondt og bittelitt småkvalm innimellom, men veldig stikkende smerter i ligamentene (tok det som ett positivt tegn) - de to siste ukene før UL følte jeg meg ikke gravid i det hele tatt... Kjempeleit å måtte oppleve en MA, du har min fulle sympati. Ord blir liksom så fattige - håper du har det bra og at du får god oppfølging.

Tusen takk for at du svarte på innlegget mitt - håper dette hjelper meg også. Hvor mange ganger gikk du til akupunkturen? Føler liksom ikke at jeg kan fortsette med dette veldig lenge - det lopper meg for penger, 320,- pr gang - og hun anbefalte 2 ganger i uken inntil videre før man går over til 1 gang i uken.

Utrolig koselig at du er blitt gravid igjen - jeg krysser alt jeg eier og har for at det går bra denne gangen... Ønsker deg bare lykke, lykke til =)

Stooooor klem fra

Skrevet

Kanskje det man burde gjort. Måtte vente 6 uker på tr jeg, og så var jaggu syklusen 33 dager (alltid 28 før) Nå hadde jeg rester etter morkaka, så produserte hormoner ganske lenge så mulig det var derfor det tok 6 uker. (sist jeg mistet gikk jeg rett inn i syklus 4 uker senere)

Vet ikke om kroppen er "normal" igjen nå. aner jo ikke hvor lang neste syklus blir heller. (gjør det så meget enklere å være prøver..hehe)

Gratulerer så mye med den lille! Du har min dypeste medfølelse og forståelse med de to små. To små minner som ikke forsvinner:)

Hvor lenge var det snakk om a snuppis? 2 ganger i uken først i hvor mange uker liksom?

Og kan aku. hjelpe selve el? Tenker på at man kanskje bør være forsiktig. Jeg vil gjerne ha perrgo for å øke sjansene for to igjen, men det kan føre til at jeg slipper 4-5-6 eggg og femlinger kan bli litt mye på en gang altså:) Bare tenkte på om aku kan ha noe av samme effekten...

Skrevet

Fungerte ikke for å bli gravid etc hos meg, men det fungerte derimot på min skakkjørte fordøyelse:)

Skrevet

Jeg mistet nå i MA i uke 9 denne gangen (28.mai) - før det mistet jeg tvillingene i uke 12 (07.mars) - så er ikke gravid igjen - men håper jeg kan bli det etterhvert.

Vet ikke hvor lenge akupunktøren mente med 2 ganger i uken først - skal spørre når jeg skal dit på torsdag, håper det bare ikke er 2-3 mnd liksom - men man må jo bare prioritere - vil man ha barn, så vil man ha barn, hehe =)

Uff - så leit at du hadde rester da Molait - og at det tok så lang tid før du fikk tilbake syklusen din.

Vet ikke om aku kan hjelpe selve EL - skal spørre om det etterhvert - først må jeg vel få kroppen i balanse igjen - men jeg skulle gjerne ha to igjen - for den følelsen var spesiell og jeg følte sorgen var dobbelt så stor når jeg mistet tvillingene - vi (både mannen min og jeg) var så innstilt på tvillingene i februar/mars, vi begynte liksom å planlegge det praktiske som soverom, vogn, seng, bilstol etc, etc...

På sykehuset sa de at sjansen for å få tvillinger var som å vinne i lotto for min del - ikke har jeg gått på hormoner, ikke har jeg tvillinger i familien (unntatt min oldemor da - hun hadde to tvillingssøstre - men det kan nok ikke regnes med) - så de sa det var sjeldent.

Grunnen til at jeg mistet tvillingene var svikt i morkaken tidlig i graviditeten - ikke noe "feil" med babyene - det fikk jeg klarhet i nå for bare 1 uke siden når jeg mistet i MA for 2 gang på rad. De delte morkake og det er visst ett større risiko i seg selv enn hvis de hadde hver sin morkake. Ingen hjerteslag denne gangen heller - det hadde skjedd en befruktning, og embryoet var bare 5 mm ved en UL i uke 6 (normalt), neste måling/UL i uke 9 var det bare fostersekken - ingen embryo!!! Er bare så utrolig rart at man har svangerskapssymptomer og så er det liksom ingenting der? Gyn på sykehuset kalte det Missed abortion/Blighted ovum. Blighted ovum betyr tom eggsekk, men at svangerskapshormonene/symptomene er tilstede og at livmor, fostersekken(e) og morkake vokste som normalt, men i mitt tilfelle hadde de funnet og målt embryoene tidlig i svangerskapet - så noe var der, men ble borte... =(

Hadde det ikke blitt oppdaget ved uke 12 første gang - var det stor sjanse for at det først ble oppdaget ved ordinær UL i uke 18. Kroppen fikser ikke opp selv med andre ord... Helt sykt at noe sånt kan skje!!!

Håper det hjelper med alternativ, slik som akupunktur - når jeg har fått flere svar kan jeg oppdatere deg jeg - men man har jo ingenting å tape med å prøve tenker jeg =)

Men i kveld fant jeg ut, ved noen blodprøvesvar jeg fikk av fastlegen min som jeg skal ta med til gyn på sykehuset når jeg skal dit på kontroll om ca 14 dager - at det kan være noe feil med meg... Noen prøvesvar (av blodet) viser unormale svar - så skal bli spennende å se hva gyn sier til dette - enda de sier at jeg ikke får utredning før det har skjedd 3 aborter på rad. Synes nå 2 er nok jeg da... Uansett - blir spennende å få mer svar etterhvert - både av akupunktur og av gyn på sykehuset.

Håper virkelig du får en liten spire snart igjen molait - ønsker deg bare lykke, lykke til videre - vi får holde hverandre oppdatert om hvordan det går da, synes det er godt at vi er flere i samme båt på en måte =)

Stooooor klem fra

Skrevet

Ja, det var antall ganger med akupunktur, ja... Jeg fikk 7 behandlinger totalt, begynte uka etter utskrapingen, og det holdt.To behandlinger i uka det to første ukene, så en i uka en stund, og så anna hver uke. Viss jeg husker riktig. Jeg hadde egentlig time et par dager etter jeg testa positivt, men stakk innom kontoret hans og sa jeg ikke trengte timen, og takka for hjelpa :-)

Håper du får den hjelpen du trenger snart til å kunne bære fram et barn, det er jo mye som kan gjøres for det, bare du får den utredningen du trenger. Masse lykke til!

Skrevet

Gratulerte ferris med den lille, beklager om jeg skrev litt rotete.

Er vel mer "henger på samme flak etter vraket og plasker med bena enn samme båt, vaffal føles det lisk til tider. Men ja. Jeg har og en ma i uke 13 bak meg. Så da har vi mistet 3 begge to, så ja er på samme flak:)

Om det er noe "feil" på deg trenger man ikke vente til 3 runder med misting. Og egentlig har jeg mistet 3 ganger jeg. For mine var toegget (gutt og jente) så jente trengte i prinsippet ikke dø selv om gutten kom ut. Nå står det mono på morkaka mi (obduksjonsgreiene), men tokjønnet kan jo ikke dele morkake. Men den kan jo ha vokst sammen tidlig. (kom ut bare en morkake så sammenvokst var den jo.) Var ingen feil på mine små heller. Morkaka og hinnene var irriterte (mulig betente) men var nok en svikt der et sted. De sier at om de døde fordi morkaka var irritert eller om den ble det fordi de døde vites ei. Men jeg hadde masse blødninger og også store klumper. Dette var fra morkake som lå helt på kanten. Sier seg jo selv at etter så mye blod og klump og mas så takket den vel for seg til slutt. Og var de vokst sammen forplantet det seg vel om den ene løsnet. Altså da dro med seg litt av den andre.

Har faktisk hørt om ei som fikk enegget av to kjønn. De døde da hun var 6 mnd på vei. Går ikke å overleve. Er en feil. Ene kjønnet utvikler seg etterhvert til det andre kjønnet. Er så millionsmå sjanser for at slikt kan skje, men det skjedde altså. (kjenner saken fra privaten-ikke nett og det ble gjort masservis av tester)

Gutten min hadde noe skader, men de passet sammen med for tidlig fødsel. Noe med trykk på levern og noe blod i svelget eller noe. Kroppene er jo for små og skjøre til å gå gjennom en fødsel:( Men utenpå var de helt fine. Verdens vakreste i mine øyne:)

Håper de ikke finner noe galt med deg da. Eller at de finner det for så å fikse det:)

Ja hold meg oppdatert a:) Og kan ikke du om det passer seg sånn spørre om aku kan påvirke slipp av flere egg (evt si at jeg skulle spørre for ei..hehe)

Skrevet

gratulerte firren mente jeg, huska ikke nicket i farta:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...