Gå til innhold

HJELP! Hvor mye melk om natten 7 mnd???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Poden er 7 mnd. Han spiser 3 måltider om dagen + litt frukt. Altså trenger han ikke melk om natten, sies det. MEN når han har natt fra ca 19 til 07 - skal han virekelig ikke få noe i løpet av alle disse timene?

Mener å ha lest et sted at "hele natten" er 5 timer. NÅ TRENGER JEG HJELP, hva gjør dere? det er jo stooor forskjell på 5 timer og 12!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min er 8,5 mnd. Han spiser 4 måltider fast føde pr dag, og jeg ammer morgen, middag og kveld. Han sovner ca 19-19.30, og våkner mellom 05/06. Prøver å tyne ham litt, men han sovner ikke igjen. Jeg har latt ham styre dette med nattmat, og kommer ikke til å stresse med å drøye morgenmåltidet heller. Selv om kl 05 fortsatt er natt for meg.... Når det nærmer seg jobb må jeg eventuelt gjøre noe med saken... Jeg synes ikke det er urimelig om de våkner og er tørste i løpet av alle disse timene, men de har vel ikke akkurat behov for mat/melk, og kunne sånn sett fått vann. Så er det dette med vaner også, og de er jo vant med å få melk. Så da kan det jo bli en liten kamp å venne dem av med det...

Skrevet

At hele natten er 5 timer gjelder nok bare for de aller minste:-) Så flott at gutten din sover 12timer! Vær glad for det:-) Han trenger ikke mat/melk om natten. Mine jenter på snart 8mnd har ikke fått mat om natta på mange måneder. Men du kunne kanskje prøve å få i han 4måltider i løpet av dagen? Vår dag ser sånn ut(og det har den gjort i hvertfall 2 mnd nå):

Våkner mellom 6 og 7, prøver å ikke stå opp før 7.

Grøt og MME kl 7.30

MME og frukt, grøt eller brødskive ca 12

Middag og vann ca 15

Grøt ca 18, så kveldsstell og MME før det er sengetid. Er som regel i seng til 18.45-19.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...