partyoffive Skrevet 8. juni 2009 #1 Skrevet 8. juni 2009 Jenta har akkurat fylt 6 år. De skal reise på buss med en skokk andre barn fra 2 adnre kanvas bhg. inn til Oslo. når de kommer til Frogenr prk. skal det visst være over 1000 andre barn der. De har med seg 2 voksne fra bhg, og de er 8 barn. Allikevel.....liker ikke dette jeg. Kjenner jeg blir litt små nervos..... Er det ikke vanlig også at man blir spurt om barnet skal være med? Kanskje også om foreldre kan/vil være med som backup? Her fikk vi bare en email som fortalte oss at barna skulle reise til Oslo den og den datoen. Er dette vanlig?
2tette:april06&juli07tante 08 Skrevet 8. juni 2009 #2 Skrevet 8. juni 2009 Dette syns jeg hørtes rart ut egentlig.. Jeg ville absolutt ha fått spørsmål om det var greit og kansje om jeg ville være med også.. For det er fort gjort å bli borte i en sånn folkeskokk egentlig.. Jeg trodde det var sånn at skolen skulle spørre foreldre om sånne ting var greit jeg.. Skjønner at du reagerer ja..
partyoffive Skrevet 8. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 8. juni 2009 Ikke skole engang - Bhg.!!! Godt og hore det ikke er bare meg som reagerer. Er slett ikke sikker jeg vil at hun skal reise. Men da bli jeg jo 'uglesett' i bhg. og jenta mi lei seg, for de har jo fortalt barna at de skal og de gleder seg.....
2tette:april06&juli07tante 08 Skrevet 8. juni 2009 #4 Skrevet 8. juni 2009 Ja barnehage ja.:-) .Gikk litt fort i svinga her!! Nei skjønner det er et dillemma for deg.. Må gjøre det beste samtidig som man ikke skal skuffe barna også vettu.. Du har ikke mulighet til å være med da??
partyoffive Skrevet 8. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. juni 2009 Foreldre har ikke blitt spurt. Jeg spurte - det er ikke plass på bussen........
2tette:april06&juli07tante 08 Skrevet 8. juni 2009 #7 Skrevet 8. juni 2009 Er ikke plass nei... hmmm,dumt da... Har du sagt ifra til dem at du reagerer eller?? Det er nok ingen fare for dem klarer sikkert å passe på barna. Men man vet jo aldri da,om barnet ser noen dem kjenner f eks og løper dit og vips,borte i folkemølja!! Man tenker det værste da vettu... Det går nok bra,men skjønner absolutt reaksjonen din..
partyoffive Skrevet 8. juni 2009 Forfatter #8 Skrevet 8. juni 2009 Nei, har ikke sagt noe enda. Er allerede 'uglesett' i bhg. fordi vi faller utenfor A4 normen med og levere mellom 9-10, ha barna 80%......de tror vi er helt fullstendig gale. Reagerer jeg på dette er jeg vel sikkert den eneste.....huff. Jeg tenker også på folkemassen. Min mann og jeg sliter med 3 barn i en folkemasse. de er 2 voskne på 8 barn blant tusenvis av barn i Frognerparken.
2tette:april06&juli07tante 08 Skrevet 8. juni 2009 #9 Skrevet 8. juni 2009 Det er bare å "drite" i hva dem sier om hva du mener.. Du viser at du bryr deg med å faktisk si ifra sånn... Godt å høre det er flere enn meg som er uglesett i bhg. Jeg sier ifra om hver minste ting i bhg og det er faktisk OFTE grunn til å si ifra der jeg har barna mine.. Ja og det blir sikkert flest barn i parken den dagen så det er dæven ikke lett å se alle hele tiden.. Passe 4 barn hver er mye jobb på sånne ting!! I bhg går det greit,men blir noe annet utenfor!!!
Bunnies by night Skrevet 8. juni 2009 #10 Skrevet 8. juni 2009 Jeg hadde nok reagert på samme måte som deg! Det blir helt sikkert ikke noe problem, men med så mange mennesker så vet man aldri... Synes det er vanskelig nok å passe på mitt ene barn jeg i såpass store folkemengder... Jeg synes det høres litt uforsvarlig ut når det er snakk om såpass mange barn samlet på ett sted, uten at noen ekstra foreldre eller ansatte er med, så jeg ville uten tvil ha kjørt selv og blitt med.
partyoffive Skrevet 8. juni 2009 Forfatter #11 Skrevet 8. juni 2009 Ja, det er akkurat slik jeg tenker; Mannen min og jeg har 3 barn, og vi sliter med og holde styr på de i folkemasser. Dette må jo bare være en 'eventyr' dag for en pervers pedofiler som vil lure i buskene i Frognerparken og jakte på bortkomne 6 år gamle jenter og gutter......Huff! Tenker nesten på og ikke la henne reise og heller gjore noe kosleig med henne den dagen. gå på kafe eller noe slikt. Hun er jo snart ferdig i bhg. allikevel, og forskolebarna ser hun jo om snaue 2 mnd. i skolen.
Hormonbomba ;) Skrevet 8. juni 2009 #12 Skrevet 8. juni 2009 Har tanken slått deg at det er helt annerledes å reise på bhg tur enn for oss som foreldre å reise på tur med egne barn? At du og mannen din syns dere sliter med tre barn kan du ikke bruke som argument syns jeg. Jeg har selv jobbet i barnehage i flere år og har vært på mange turer med barn, og det er absolutt helt annerledes enn og være på tur med egne barn. Du vet, barna oppfører seg ganske annerledes på tur "med oss" enn med dere. Og de er vant til å følge barnehagens regler på tur. Jeg har aldri opplevd dette som noe problem. At det er mye barn og et eldrorado for pedofile, kan du vel virkelig ikke mene ??? Får barna dine noen gang omgås andre? Det er ikke sånn at frognerparken er 50kvm som de skal presse barna sammen på.....det er rimelig stor plass dette, og jeg syns du burde stole på de bhg ansatte og la dattera di dra på turen som ho gleder seg til! Jepp lever opp til nicket mitt i dag............................. ;o)
mayaya Skrevet 8. juni 2009 #13 Skrevet 8. juni 2009 Hormonbomba da... SÅ enkelt er det vel ikke? HI; jeg hadde tenkt som deg. Og blitt med, om så med egen bil.
partyoffive Skrevet 8. juni 2009 Forfatter #14 Skrevet 8. juni 2009 Hadde du kunnet klart og holde deg for god til spydighetene, så hadde jeg faktisk tatt innlegget ditt seriost og takket deg for godt innslag. Men, når du starter innlegget med 'har tanken slått deg..?' da mister jeg interessen og stiller spm. tegn til at du har jobbet i bhg. og kommunisert med foreldre. Skal man jobbe i bhg. så burde man vel kunne være forståelsesfull og ydmyk til at det kan være 'stort' for foreldre nå eldstemann for aller forste gang skal på utflukt til Oslo blant tusenvis av mennesker. Synes også du er ganske naiv faktisk hvis du tror vi lever i et samfunn hvor det ikke finnes pedofile som elsker slike arrangementer. ikke dermed sagt at alle fysisk 'gjor noe' med barna. Men det er uten tvil mange som går hjem med mye inspirasjon i tankene etter og ha 'kikket; hele dagen. Dette var forovrig ikke mitt hovedargument for at jeg ikke var helt tilhenger av denne utflukten. Det alene ville ikket stoppet meg. Men vi har nok 'allevarianter' i vårt samfunn på lik linje med alle andre land. Det er en helt annen debatt.
Tipp topp Skrevet 8. juni 2009 #15 Skrevet 8. juni 2009 Jeg hadde bare synes det var et fint arrangement. Synes ikke 8 barn på 2 voksne var ille når man snakker om barn på 6 år. Regner med at de har et system med telefonnummer på vester e.l så skulle noen gå seg bort så er det nok helt sikkert noen andre voksne som vil hjelpe dem. Må tilstå jeg ikke helt ser problemet.
winneboo Skrevet 8. juni 2009 #16 Skrevet 8. juni 2009 Skjønner at du reagerer, men for meg blir det vanskelig å tenke sånn, i og med vi bor rett ved Frognerparken og barnehagen er stadig på tur der Skulle datteren min reist utenbys med barnehagen hadde jeg likt å bli spurt først. Men tror ikke det er vanlig at foreldre blir med. Barnehagen har jo ansatte som blir med. Nå føler jeg at jeg kan stole på personalet 100%, og det har mye å si. Hadde ikke nølt et sekund med å la de ta ansvaret for henne i en annen by også.
partyoffive Skrevet 8. juni 2009 Forfatter #17 Skrevet 8. juni 2009 Men da er du jo med selv når du tar barna dine i Frognerparken. Vi har også vært i Frognerparken med barna på div. teater osv. Det er jo ikke parken i seg selv, men heller det at det er en bhg. samling med ett virr varr av over 1000 5 og 6 åringer som skal delta. Og jeg stoler på de ansatte i bhg., men jeg tror det for enhver 'superlærer' kan bli overveldende med alle disse barna et slikt sted! Jeg tenker også på bussturen...hvem er det som skal kjore med alle disse barna langs E18 helt inn til Oslo....huff. vet jeg bekymrer meg for mye og sikkert unodvendig, men slik er det vel gjerne den aller forste gangen et av barna skal på noe slikt. Skulle bare onske at de kunne 'ease us inot it' hvis dere vet hva jeg mener!?! Skulle onske at forste utflukten kunne vært litt mer lokalt og ikke 45 times buss tur hver vei ut og inn til Oslo, for og virre rundt i en diger park med over 1000 5/6 åringer. That's all!
partyoffive Skrevet 8. juni 2009 Forfatter #18 Skrevet 8. juni 2009 he-he...det var 45 min. selvsagt, ikke timer.
winneboo Skrevet 8. juni 2009 #19 Skrevet 8. juni 2009 Ja men de er stadig med barnehagen i Frognerparken og andre steder i Oslo.Hun hører jo mer på de i barnehagen enn meg så det er i grunn bedre når hun er med barnehagen. Men når vi først bor her så føles de ikke like ille, i og med jeg er kjent med stedene og føler meg like trygg der som hvem som helst annen park. De har sikkert leid en buss og en bussjåfør som skal kjøre barna inn. Husk at barna ofte hører mer på andre voksne enn oss foreldrer, dessuten er jo barnet ditt 6 år. Barnet mitt er 3 år men jeg hadde stolt på de barnehageansatte i en slik situasjon. Jeg forstår at du er bekymret, men slik jeg ser det så det meget liten sannsynlig for at barnet ditt forsvinner\ingen passer på, at det kommer en pedofil osv. Hvis et barn blir borte i Frognerparken er sannsynlighet meget stor at barnet befinner seg på lekeplassen..hehe.. og den er det alltid fullstendig kaos på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå