Gå til innhold

Til dere som er blitt satt igang

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

hos meg var det noe åpning (noen cm) og rimelig modent, men ingen ting skjedde. Jeg skulle ha tvillinger, og ble derfor satt i gang på termin.

De tok vannet med ei sånn "heklenål" ca klokka 9-10 på morgenen. Jeg fikk rier ganske kjapt etterpå, men holdt på med åpningsrier hele dagen. Fikk epidural ca klokka 14, tror jeg, og da satte de også drypp. Fødselen startet på ordentlig sånn i 21-tida, ungene kom like etter midnatt.

Med andre ord tok det litt tid, men hele ettermiddagen/kvelden med epidural var rolig og behagelig, jeg fikk spist og sovet, så det føltes ikke som at jeg holdt på i 15 timer, akkurat.

Hei

Jeg gikk ca 11 dager over tiden.Da satte de fødselen i gang siden de hadde mistanke om litt lite fostervann.

De tok vannet med en "heklenål" og etterdet gikk det kjapt. Treoe ikke det var mer en 45 minutter før Prinsen var ute. Vondt når det stod på, men fort glemt :-)

Tror det variere like mye hvor lang tid det tar når de setter igang, som når det skjer naturlig :-)

Hei

Vannet mitt gikk prematurt i uke 33. Så skjedde det ingenting.

Ble satt i gang (stikkpiller i sjeden) etter 2 dager med vannavgang.

Fikk første kl 12, skjedde ingenting. Fikk nr. 2 kl 18. Gikk noen timer og rundt 22.30-23.00 tiden begynte jeg å få vondt.

Ingen åpning (kanskje 1 cm). Holdt på sånn en god stund hvor riene bare tok seg mer og mer opp, dette var vondt, hadde ingen kontroll over dem.

Ble nesten ikke mer åpning heller.

Kl. 04. var det rundt 3 cm åpning og kraftige rier. Mistet følelsen i ansiktet, hender og ben. Ba om epidural om det skulle fortsette sånn, uten åpning.

SÅ, kl. 04.30-04.50 pangåpning...de siste 7 cm kom i løpet av 20 min. Rakk ikke epidural. 04.55 kom ei lita tulle på 2500g og 45 cm til verden ;O)

Dette var min 3 fødsel, den minste, men den værste (ikke for å skremme, men dette er min opplevelse).

De andre barna mine har kommet 2 og 5 dager før termin på vanlig måte og har vært såkalt stjernefødsler.

Ei jeg delte rom med, ble satt i gang dagen før meg. Hun fikk rier, men de stoppet igjen. Slik holdt hun på i noen dager, ble satt i gang flere dager etter hverandre. Dagen etter jeg hadde født, fikk hun jenta si.

Snakket med jordmødrene som kunne si at de fleste som har født før og vet hvordan dette er og som siden har blitt satt i gang, sier at det er verre å bli satt i gang enn å føde med de naturlige riene. De sa at de fleste sier at de ikke har samme kontroll på de riene de får da, som de naturlige.

MEN, det kan også gå fint uten for mye vondt.

Ønsker deg uansett masse lykke til ;O)

• 2 måneder senere...

Jeg ble satt i gang med barn nummer to.De satt en modningsgele i skjeden kl 16.30 og på meg gå en tur og spise litt.De sa jeg skulle få en ny kl 22.00 og hvis ingenting skjedde da skulle jeg få sove igjennom natta og få en ny tidlig dagen etter.Men idet jeg og mannen min gikk mot heisen så begynte riene allerede.Kjempevonde:(. Og når vi hadde tatt heisen ned 2 etasjer begynte jeg å spy, så da var et bare å ta heisen opp igjen.Igjennom hele fødselen hadde jeg 6-7 rier på ti minutter og datteren min er født 23.15.

Det var en kjempetøff fødselen uten pause, men kom meg igjennom den allikevel.

Jeg anbefaller på det sterkeste å stå oppreist og gynge med hoftene.De to andre fødselene mine har vart i 30 og 21 timer, men da lå jeg for det meste hele tiden.Jeg tror det går fortere når du jobber med tyngdekraften.

lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...