Gå til innhold

Fikk beskjed om at jeg har hatt en ma, men hcg stiger, hva betyr det? (Samme som på skravle)

Mamma83 ♥♀08♂10♥

Anbefalte innlegg

Noen som vet? Hadde en blødning for en litt over en uke siden. Tok blodprøve på tirsdag som viste hcg på ca 8000. På torsdag hadde jeg ultralyd, som viste at det ikke var noe foster. Fikk beskjed om at det var en ma, og at det kommer til å komme mer blødninger. Tok ny blodprøve som viste hcg på 17000. Var inne for å ta ny prøve i dag, og skal ha ny ul på mandag, men det er lenge å vente. De spør om jeg kan ha blitt gravid på et senere tidspunkt enn jeg selv tror, men det er ikke tilfelle. Skulle vært 7+3 i dag.

Fortsetter under...

Dersom du har hatt en MA, skal vel ikke HCG dobles?? Ved 7+3 skulle man jo egentlig sett et foster da, så disse to tingene henger ikke helt sammen.... Men du kan ha blitt graivd senere enn du tror!! Det er feldig mange som blir satt både en og to uker tilbake på ultralyd som mener at det kan aldri i verden stemme, men "tallene" på ul lyver ikke, så de blir stående med den terminen... Så jeg ville ikke gitt opp håpet ennå.. (sjekket de forresten for graviditet utenfor livmoren? Det er vel kanskje en mulighet, men jeg liker ikke den muligheten like godt som den om at det fremdeles kan bli barn av det...

Uansett lykke til med ventetiden. Det er ille med uvissheten! Skal krysse fingrene for at du tar feil, og at det har krøpet frem et lite foster neste mandag!!

Uff, jeg syns dette er ganske rart. Vet ikke helt hva jeg skal tro.. Var 6+6 da jeg hadde ultralyd, og hadde ikke hatt samleie siden 1.mai. Så jeg kan nok ikke ha blitt gravid senere enn det. Tror han sjekket grundig, for jeg nevnte at jeg har hatt litt vondt i venstre side. Men, han så jo hvor graviditeten skulle være, var en stor mørk flekk i livmoren, og den var lukket og fin ellers... Nei, jeg må nok bare finne meg i å vente til neste mandag... Jeg får blodprøveresultatet nå på onsdag, spennende å se..

Vil bare si at de derre dævlene kan leve inni deg i ganske mange dager, opp til en hel uke faktisk.. Det er ikke så ofte, men det kan skje... hvis du var 6+0 f.eks, så kan det være for tidlig å se hjerteslag. Siden han spurte om du kunne være kortere på vei, så er det jo absolutt en mulighet for at det går bra!! Jeg fikk en ny termindato på ordinær ultralyd med min første. Da ble jeg satt tilbake en uke, og det var prøverør, så jeg vet faktik veldig godt når den befruktningen skjedde....

Det jeg mener å si er at disse graviditetene er veldig rare, mange har sett det samme som du på ul og så kommet tilbake og alt har vært fint. De vokser jo så rykk og napp de små også...

Men forbered deg på alt, du så kan det komme som en positiv overraskelse hvis alt ser bra ut på mandag.....

Takk! Jeg fikk svar på den siste hcg prøven i går, den var på 37000. Jeg fikk snakke med gyn og han sa at det så ut som om jeg var gravid allikevel. Men, jeg tør ikke helt å slappe av før jeg har vært på ultralyd på mandag.

Annonse

Klart du er stresset!! Det skal jeg love deg at jeg også hadde vært!! Men det er jo helt klart at alt håp ikke er ute for deg, og det er jo kjempebra!! Du får være travel i helgen så du ikke har tid til å sitte å tenke på det, og bestemme deg for at du er gravid inntil det motsatte er bevist...

Oppmuntringsklemmer i bøtter og spann!!

Da har jeg vært på ultralyd, og fikk se et lite foster med bankende hjerte. Jeg fikk beskjed om at jeg sannsynligvis har vært gravid med tvillinger og mistet den ene, og at det var pga blodansamlinger at den som var igjen ble gjemt. Jeg er kjempeglad for at det var liv. Takk for lykkeønskninger!

Ønsker dere som er her inn lykke til!

Så det er håp for alle :) jeg var på ultralyd i går, er 9 0 uker, men der var ingen foster, en tom fostersekk. Tok blodprøve igår, ikke fått svar på den, så skal jeg ta ny imorgen. Men herregud å vente helt til neste uke er jo helt jævlig. Så jeg skal til fastlegen min idag og få han å henvise meg til sykehuset på ultralyd. jeg var hos en privat på ul igår. hvis legen ikke sier jeg må vente på svar på blodprøven før vi gjør noe. sukk det blir en lang uke da :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...