Gjest Skrevet 8. juni 2009 #1 Skrevet 8. juni 2009 Vurderer å få en valp, en cocker spaniel noen som vet om de er grei å ha når man har barn?
Miss Dynamite Skrevet 8. juni 2009 #3 Skrevet 8. juni 2009 hei! en cocker spaniel er en utrolig god hund ( jeg elsker den engelske mest) de fleste er veldig rolige osv. men for 8 år siden fikk vi oss en rød /brun). de er kjent for å være mest hissige... og jo det var den!! Hun er ei vakker jente, men har noe som heter cocker syndrom. Så hun er veldi redd fremmede osv. Først NÅ så begynner hun endelig å bli "voksen" og ordentlig. Hun er snill med min datter, men jeg må være veldig forsiktig, for hvis noen napper i pelsen osv, så kan hun glefse. Skal du få deg en slik hund, anbefaler jeg ikke rød. Utrolig at fargen skal ha betydning, men slik er det. Men jeg sier ikke alle er slik, men mange... når du skal se på valpene, velg den som er mest rolig... det fikk jeg tips om av en som driver veldig med aggresive cockere...
fia08 Skrevet 8. juni 2009 #4 Skrevet 8. juni 2009 Jeg har veldig god erfaring med den som familiehund. Snill og tåler en støyt (vår ble utsatt for litt av hvert feks lange babyfingre, utkledning-barnets beste venn med andre ord). Ikke den skarpeste kniven i skuffen kanskje, men en trofast og herlig hund. Er min erfaring iallefall.
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 8. juni 2009 #5 Skrevet 8. juni 2009 Vi har hatt 2 Cavalier King Charles Spaniels under min oppvekst begge var fantastiske hunder. Sosiale og glad i folk. Under en periode var begge mine yngre søsken små men vi møtte ikke på noen problemer av den grunn. Som sagt over her var de begge trofaste men kanskje ikke de smarteste på jord:) hihi!
AO3 Skrevet 8. juni 2009 #6 Skrevet 8. juni 2009 I utgangspunktet ja, men sjekk begge foreldrene nøye! Engelsk cocker har slitt med litt tvilsomt temperament i noen linjer. De har også endel helseplager relatert til hud, øyne og ører spesielt, dette bør sjekkes nøye i linjene. Det er også mye pelsstell med rasen! Dette er i bunn og grunn en jakthund, mange har den som ren selskapshund, men jakthunden ligger like under overflaten. Den krever egentlig mer enn det mange er klar over. Jeg er svak for rasen selv, jeg. Cavalier er det jeg vil si er den perfekte familiehund, særlig for dem som ikke har så mye erfaring med hund fra før. Jeg har enda til gode å treffe en cavalier med dårlig temperament! Aberet med denne er at de har *veldig* mye hjertetrøbbel.
Nattinatta Skrevet 8. juni 2009 #7 Skrevet 8. juni 2009 jeg har god erfaring med de som familiehund!! Engelse er bare nydelige!! Er vokst opp med en selv!
LizzyG Skrevet 8. juni 2009 #8 Skrevet 8. juni 2009 De er pene å se på, men det er faktisk en jakthund, så de krever mer enn mange tror. Dette med cocker rage skal du være obs på; Rage syndrom er en samlebetegnelse på hunder som viser aggressjon på en uforutsigbar måte. Neon av disse hundene med rage syndrom har vist seg å ha epilepsi. Alle raser kan få rage syndom, men mest kjennt er kanskje Cocker Spaniel. Her er en link til en side som har en del informasjon om rage syndrom http://www.cockerspanielrage.org.uk/ Cockern er den rasen som hadde mest aggresjon mot eieren i en undrsøkelse jeg leste om for noen år siden.
Gjest Skrevet 8. juni 2009 #9 Skrevet 8. juni 2009 Vi har verdens snilleste cocker spaniel jente (engelsk). Hun er svart hvit og 1 år. Veldig bra lynne, men rasen er jo kjent for å være litt sta/egenrådig. Mine barn er 6 og 10 år og til minstemann knurrer hun noen ganger når leken blir for brå. Han er flink til å ta signalene, så da går det bra, men jeg vet ikke om jeg kunne ha stolt på henne ved hardhendt lek av mindre barn. Uansett må barn og hund passes på, for det er som regel barnas feil om de blir bitt, ikke hundens! Det er forøvrig ganske mye pelsstell med cocker spaniel rasen, men en rase som er utrolig herlig. Bruk tid på å finne seriøse, gode oppdrettere!! Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå