Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 8. juni 2009 #1 Skrevet 8. juni 2009 Noen som vet? Hadde en blødning for en litt over en uke siden. Tok blodprøve på tirsdag som viste hcg på ca 8000. På torsdag hadde jeg ultralyd, som viste at det ikke var noe foster. Fikk beskjed om at det var en ma, og at det kommer til å komme mer blødninger. Tok ny blodprøve som viste hcg på 17000. Var inne for å ta ny prøve i dag, og skal ha ny ul på mandag, men det er lenge å vente. De spør om jeg kan ha blitt gravid på et senere tidspunkt enn jeg selv tror, men det er ikke tilfelle. Skulle vært 7+3 i dag.
*toppris* Skrevet 8. juni 2009 #2 Skrevet 8. juni 2009 det kan fx være som de da spør om, at du har blitt gravid på et senere tidspunkt siden egget kan ligge i "dvale" før det fester seg og da begynner å utvikle seg... hvis det ikke er tilfellet og det er en MA så kan hcg stigningen være pga posen fortsatt er der og i kontakt med "veggene" slik at kroppen din fortsatt produserer hcg... lykke til, får satse på det første da;)
2+jente og gutt Skrevet 8. juni 2009 #3 Skrevet 8. juni 2009 Hei. Under forrige svangerskap fikk jeg vite vd en tidlig ultralyd at fosteret ikke levde pga at det var for lite i forhold til termin. Legen var såpass sikker på dette at han ville sette meg opp på en time til utskrapning. Jeg tok blodprøver som viste at hcg hadde steget. Hos meg viste det seg at alt var i skjønneste orden. Men jeg skjønner hva du går igjennom nå og det er ikke ålreit. Prøv å tenke positivt, blodprøven viser jo økning, legen kan ta feil. Lykke til:o)
Gjest Skrevet 8. juni 2009 #4 Skrevet 8. juni 2009 Jeg fikk beskjed om at jeg høyst sannsynlig hadde (hatt) en MA i uke 7 (6+3-4 dager) med min nr 2, du fant bare tom fostersekk på UL. Var der pga blødninger. Fikk vite at ejg bare måtte vente og se om jeg blødde det ut selv, men skulle få ny time til UL uken etter for å følge opp. Vel, uken etter så vi en litn grå klump med bankende hjerte som i dag er en aktiv gutt på snart 5 år, var da 7+ 3-4 dager på vei, så jeg var ikke kortere på vei første gangen heller. Håper du får en like god erfaring som meg da. Du har det nok ikke lett nå, for å gå og vente på den måten er helt jævlig! Du får en god sympetiklem fra meg i hvertfall, og lykke til! :-)
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 8. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. juni 2009 Tusen takk for svar. Det hjelper å vite at det kanskje er et lite håp...
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 10. juni 2009 Da har jeg fått svar på blodprøven fra mandag, og nå var hcg 37000... Men, kontordamen var vikar, så hun visste ikke hva det betydde. Hun skulle høre med gyn og ringe opp igjen i løpet av dagen... Heldigvis ikke så lenge igjen til mandag..
Gjest Skrevet 10. juni 2009 #7 Skrevet 10. juni 2009 Kan aldri tenke meg at hcg-en vil øke så mye om du ikke fortsatt er gravid. Ingen mulighet for å få en time før mandag? er jo helt grusomt å gå slik og vente! Du har min fulle symati altså, føler virkelig emd deg nå. Masse, masse lykke til :-)
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 10. juni 2009 #8 Skrevet 10. juni 2009 Jeg var også på ul da jeg var ca 6-7 uker på vei (etter min beregning). Ultralyddamen mente jeg hadde hatt en MA, men ville ta HcG i tilfelle. Tok en prøve fredag og ny prøve mandag. Ingen som tok beskjed med meg for å si hva som var resultatet og da jeg ringte fikk jeg beskjed om at det kunne de ikke si over telefonen og jeg måtte vente på svar i posten! Lørdagen kom heldigvis svaret i posten, da sto det bare at jeg hadde normal HcG stigning som betydde at jeg bar på et levende foster. Aner ikke hvor mye HcG lå på. Uansett, det er virkelig håp selv om de ikke ser så mye på ul den første gangen. Jeg ble i tillegg satt tilbake noen dager på ordinær ul (ble satt tilbake 16 dager i forhold til menstermin, 5 dager i forhold til min egen el-termin) så alt er mulig! Men det er helt jævlig å gå rundt og lure på om du må inn til utskrapning eller ikke! Lykke til!
rooster Skrevet 14. august 2009 #9 Skrevet 14. august 2009 Hei! Jeg har akkuratt samme problem som det du hadde, er nysgjerrig, hvordan gikk det med deg?????
Lillevenn33 Skrevet 14. august 2009 #10 Skrevet 14. august 2009 Din HcG har steget veldig bra og jeg har en mistanke om KANSKJE det ikke er en MA likevel??? Jeg har selv hatt en MA, så jeg prøver ikke å være altfor optimistisk på andres vegne, men den stigningen er i hvertfall veldig bra!
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 14. august 2009 Forfatter #11 Skrevet 14. august 2009 Hei. Jeg var på ny ultralyd uken etter, og der lå et lite foster. Jeg hadde mistet en tvilling, og det var tydeligvis litt blod i livmoren som skjulte det andre fosteret. Har vært på et par ul til pga blødninger men alt ser bra ut. Babyen sparker daglig og jeg gleder meg til ordinær ul om to uker. Lykke til!
Lillevenn33 Skrevet 14. august 2009 #12 Skrevet 14. august 2009 Gratulerer med én frisk spire i magen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå