Gå til innhold

barn og hunder, angst!! trenger råd :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Besteforeldrene til min ettåring har to store hunder, den ene har vært agressiv mot barn før. Ingen av hundene er vant til barn. Jeg ønsker ikke at barnet mitt skal være der / overnatte uten at jeg er der selv, for jeg har helt angst for at det skal skje noe. Selv om bestemor helt sikkert passer på, og hundene ikke er i samme rom, det skjer så fort at en dør åpnes, osv..

Hun ønsker å ha hente han i bhg, og ha han noen ettermiddager, noe som er veldig hyggelig, men det hjelper jo lite om jeg skal være stressa fordi hundene er der.

Noen som har noen gode råd på å løse den situasjonen? Veldig interessert i å høre hvordan andre har kommet frem til løsninger.

Sånn som det er nå, så må hundene passes av noen andre for at de skal passe på min lille.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner at du er engstelig, men dessverre merker både hundene og datteren din det og blir påvirket av det.

Hva om hundene må være bundet ute når hun er på besøk?

Skrevet

Ja, de merker helt sikkert at jeg er engstelig for det, men har sett så mye med hund og barn, så den angsten sitter i meg. Har selv hatt hund, så jeg er glad i dyr, og barn, bare ikke sammen.

Klart de kan være bundet, men får allikevel knute i magen av å tenke på at lille kan gå bort til de osv...huff... Mulig angsten gir seg når han blir litt større og jeg blir mer vant til å ha barnevakt for han og ser at det går bra?!

Skrevet

hunder som ikke er vant med små barn har INGENTING i nærheten av barn å gjøre. OG en hund som har vist aggresive tegn til barn bør vel strengtatt være i et annet hus i mens..

Jeg synes ikke du er hysterisk..jeg HAR hund men hunden til mine foreldre måtte LANGT bort når ungen vår var der og etter at han hadde bitt en person fikk de ikke ha henne alene fordi jeg ikke stolte på at de virkelig ville være forsiktig nok. Det er faktsiK VELDIG fort gjort at en dør ikke lukkes sikkelig...

Skrevet

Takk for svar.

Godt å høre at jeg faktisk ikke er overhysterisk når jeg faktisk ikke ønsker å ha barnet mitt der mens de hundene er der. Skjønner egentlig ikke hvorfor det er så vanskelig å forstå....

Det er nettopp det, det er så fort gjort! Hjelper lite å ha barnevakt når man ikke klarer å slappe av...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...