Ooops I did it AGAIN Skrevet 8. juni 2009 #1 Skrevet 8. juni 2009 Gikk vannet eller startet det direkte med rier? Hvor regelmessige/uregelessige var riene da de startet? Og hvor lenge varte de? Og gikk det lang tid før dere skjønte det var mer enn maserier? Begynner bare å bli spent nå og må høre med noen som har relativt "ny" erfaring;-)
Gjest Skrevet 8. juni 2009 #2 Skrevet 8. juni 2009 Med rier alle gangene (første ble igangsatt, så den startet rett på de vondeste riene). De gangene den startet selv begynte det med svake rier som minnet mer om vonde kynnere, og for min del har riene vært uregelmessige og korte helt til jeg hadde 7-8 cm åpning med alle tre, så det er faktisk ikke alle som får regelmessige rier! Ca 8 av 10 fødsler starter med rier, så at en fødsel starter med vannavgang er faktisk ikke det mest vanlige.
*bolla pinnsvin* Skrevet 8. juni 2009 #3 Skrevet 8. juni 2009 Våknet kl 3 om natta med litt rieaktivitet. Slimproppen gikk på morgenen. Ordentlige rier fikk jeg kl 18 og han var ute ca 12 timer etter det.
*bolla pinnsvin* Skrevet 8. juni 2009 #4 Skrevet 8. juni 2009 Vannet gikk forresten aldri. Jordmoren måtte "ta" det for meg på sykehuset.
mitt 4.barn har kommet Skrevet 8. juni 2009 #5 Skrevet 8. juni 2009 Fødsel nr 1 og 3 startet med rier på natten/tidlig morgen. Skjønte umiddelbart at fødselen var i gang. Har ikke hatt murringer og maserier i forkant av noen av fødslene. Husker ikke intervall og varighet på riene, men tror de kom med ca 5-7 minutters mellomrom. Fødsel nr 2 ble satt i gang pga seteleie, og fikk svake rier etter en time med drypp. Riene økte veldig i styrke da vannet gikk spontant etter nok en time. Er veldig spent på hvordan det vil starte denne gangen....
2jenter-og nr3 jente*Har født Skrevet 8. juni 2009 #6 Skrevet 8. juni 2009 Mine to fødsler har startet med rier. De har vært regelmessige med en gang, omtrendt nøyaktig 5 minutter mellom hver og de har vart fra 45-90 sekunder. Først svake rier og så har de økt sakte men sikkert i styrke. Så jeg har ikke vært i tvil om at det har vært rier etter at det har kommet et par tre stykker. Vannet har ikke gått hos meg før jeg bokstavlig talt har skvisa ut babyene. Så regner vel med at det blir sånn denne gangen også. Håper på det, for jeg har liksom aldri vært i tvil om at NÅ har det startet. Er liksom helt forskjellig fra de kynnerne jeg sliter med hele svangerskapene. De kommer hulter til bulter og det er ikke noe system på noen ting liksom.
Mamma til mia og knøtt i magen Skrevet 8. juni 2009 #7 Skrevet 8. juni 2009 Min fødsel i 2006 startet med vannavgang lørdag morgen kl. 06.30. Hodet hennes var festet og det rant sånn litt nå og da. Riene startet ikke, så jeg var på kontroll på sykehuset samme dag. Det skjedde ikke noe dagen etter heller, så da var det ny kontroll. Men natt til mandag kl. 02.00 våknet jeg av at riene hadde startet. Vi dro til sykehuset og var der rundt 04.30, da hadde jeg 4 cm åpning. Jordmoren strippet meg og riene ble med ett mye vondere. Kl. 07.30 kom pressriene og jeg hadde 10 cm åpning, jenta vår så dagens lys kl. 09.32. Håper at denne fødselen går like greit, men kunne godt tenkt meg litt kortere tid på å presse han ut.
SokkeLaila Skrevet 8. juni 2009 #8 Skrevet 8. juni 2009 Startet med vannangang -hodet var festet, så jeg opplevde aldri det berømmelige 'kneppet og plasket'. Frøkna var ute 27 timer senere.
Ooops I did it AGAIN Skrevet 8. juni 2009 Forfatter #9 Skrevet 8. juni 2009 hm, hadde en sånn følelse av at i dag skjer det noe i morges. Hadde ganske vonde "kynnere" i 2-3 timer, men så gav det seg.. Hadde ikke trodd jeg skulle bli utålmodig før termin, men det er jeg altså
*Fødeklar med en pike i magen* Skrevet 8. juni 2009 #10 Skrevet 8. juni 2009 Her startet første fødsel meg regelmessige rier, var ca ti minutter mellom hver. Jeg trodde ikke at fødselen var så nært, det var åtte dager før termin, så jeg og barnefaren gikk ut for å spise utepizza, etter noen timer med disse riene dro jeg til føden og fikk beskjed om at jeg hadde to cm åpning, jeg dro hjem og spiste enda litt til (hadde en forferdelig stor matlyst) og etter noen timer hjemme dro jeg til bake til føden, da var det 5 cm åpning og 4 timer senere var hun ute
1+1=3 :) Skrevet 8. juni 2009 #11 Skrevet 8. juni 2009 Min første fødsel startet med vannavgang. Hodet til junior var festet, men det ble likevel et skikkelig splæsj på morgenen i 7-tida. Riene startet en halvtime etterpå og kom med ca. 1 1/2-2 minutters mellomrom, så det var intenst fra begynnelse til slutt. Seks timer etterpå var gullungen ute. Håper på et liknende fødselsforløp denne gangen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå