MartheMor+Lillegutt Skrevet 8. juni 2009 #1 Skrevet 8. juni 2009 -Hvor mye MME spiser barnet per døgn? -Hvor mye grøt? Når serveres grøten? -Gir dere både grøt og MME til hvert måltid, eller fungerer MME mer som mellommåltider? Lurer på mye som dere ser, sliter litt med innføringen av fast føde her! Veldig takknemlig om noen gidder å dele erfaringer med meg:)
MintCondition Skrevet 8. juni 2009 #2 Skrevet 8. juni 2009 Min ammes da, men får grøt. Han får full porsjon grøt til formiddagsmat, i 9-10-tida (husker vat den tiden formiddagsmat var rundt 12, men ok.. ), altså grøt av ca 1dl vann + pulver. Til kvelds, rundt 18, får han tilsvarende, da med litt sviskepurré oppi. Har lagets viskemos og frosset ned i sibitbrett, så knepper bare oppi en terning mens vannet er varmt Har prøvd såvidt med most potet, men det var visst ikke sånn kjempegodt
Gjest Skrevet 8. juni 2009 #3 Skrevet 8. juni 2009 min gutt er 5.5 mnd og får helt likt MintCondition sin gutt Av og til får han litt banan midt på dagen Min ammes også...
Gjest Skrevet 8. juni 2009 #4 Skrevet 8. juni 2009 Cirka sånn her ser mat-dagen vår ut nå, snuppa er 5,5 mnd: 06:ca 200ml mme 10: 1 1/2 porsjon grøt + litt sviskemos (og vann hvis hun vil ha) 13: 100-200ml mme 15: ett beger fruktmos + vann 17: 100-200ml mme 19: ca 250ml velling av maisgrøt (har ca 10 ts grøtpulver i flaske med 260ml mme) Blir vell ikke lenge til jeg starter med enten ett grøtmåltid til på kvelden, eller middag. Vanskelig dette med fast føde!!
Leer Skrevet 8. juni 2009 #5 Skrevet 8. juni 2009 Min får grøt morgen og kveld (kl.0900 og kl. 1800). Ellers ammer jeg han en gang om natta, kl.07, kl. 12 og 15 og når jeg legger han kl.19 (etter kveldsgrøten). Jeg begynte med og gi han middagsglass i tillegg til pupp kl.15, men sluttet vel egentlig etter noen dager. Merket at han ble veldig glad i det, og nektet å ha pupp både kl. 12 og 15. Så nå får han bare middag/frukt av og til kl.15. Synes også dette er vanskelig med fast føde. Er så rett at han ikke får nok mm hvis jeg introduserer flere måltider. Han er glad i mat, og puppen blir mindre og mindre interressant ettersom han får mer mat. Og jeg er ikke helt klar for å slutte å amme ennå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå