Gjest Sauen har 2 jenter =) Skrevet 7. juni 2009 #1 Skrevet 7. juni 2009 Jeg fikk en jente for 5 dager siden, og har bestemt meg for å gjøre alt jeg kan for å amme henne denne gangen. Sist hadde jeg problemer med ammingen - lav produksjon og en jente som ikke klarte å suge, så jeg måtte fullpumpe. Men da visste jeg i det minste hvor mye hun fikk i seg... Jenta jeg har fått nå er ganske liten - 2860 g ved fødsel og 2580 g ved utreise, så hun har jo ikke så mye å gå på... Hvordan vet man egentlig om babyen får nok mat? Jeg kjenner jo at jeg har melk, det sprenger ganske godt, og puppen føles tommere etter amming, men allikevel... Hører at hun svelger, men hører ikke den "klukkingen" før etter ca 10 min med amming... Hvordan vil babyen bli om hun ikke får i seg nok? Ja, jeg er sikkert overhysterisk=P Skal på hs og veie i morgen da, i det minste...
eplejente Skrevet 8. juni 2009 #2 Skrevet 8. juni 2009 Jeg fikk beskjed om følgende på sykehuset: Babyen spiser nok dersom: 1) H*n har minst 8 våte bleier i døgnet 2) H*n legger på seg normalt innefor vekstkurven (det skal du jo sjekke imorgen, så da får du se) Og du er ikke overhysterisk... Gutten min er 3 mnd og jeg er fortsatt bekymret for om han spiser nok!!
lille sprelle Skrevet 8. juni 2009 #3 Skrevet 8. juni 2009 Det går bra! Ta det med ro! I mine øyne har du fått en kjempebaby (min var 1 kg lettere - hehe....) Vei på helsestasjonen en gang i uka, så har du god kontroll. Gjør det til du føler deg komfortabel med vekstutviklingen. Så lenge babyen virker frisk og fornøyd så er det nok tilstrekkelig!
Gjest Sauen har 2 jenter =) Skrevet 8. juni 2009 #4 Skrevet 8. juni 2009 Takk for svar=) Var og veide isted, og hun var blitt 2730 g. Så hun har lagt på seg 150 g siden fredag. Snakket såvidt med HS, og hun var veldig fornøyd med det. Måltidsveide henne også, og da gikk hun opp 75 g... Fikk ikke spurt HS om det var ok, men det er vel det? HS kommer på hjemmebesøk på fredag da, så da blir det veiing igjen... Tror forøvrig melken kom skikkelig igang i natt, for nå er det såvidt hun klarer å svelge unna :-)
FruTB Skrevet 8. juni 2009 #5 Skrevet 8. juni 2009 75 g er jo kjempebra! Tror nok jenta di har det veldig vedlig bra, men skjønner bekymringene dine godt. Tror alle mødre tenker sånn i starten! Og ja, det er veldig slitsomt! Om du virkelig tenker mye og ikke klarer å slappe av, så går det jo ann å kjøpe seg en sånn vekt de har på helsestasjonen, også veie før og etter hvert måltid. Da har du i det minset kontroll, men det kan kanskje bli litt mye av det gode
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå