Gå til innhold

vakum med nr1 = vakum med nr 2 også?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en noe dramatisk fødsel med nr.1, som ikke skrudde seg ut. Ble derfor dratt ut med vakum.

Redd for at dette skjer med nr.2 også...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg også hadde en dramatisk fødsel med nr 1, ble dratt med vakum 8 - 9 ganger!! Har nå vært til samtale på sykehuset for å prate om forrige fødsel og om vi måtte forvente at det samme skulle skje igjen neste gang... Men legen svarte at sånt visst døm ikke, men var vel ingenting som sa at det måtte bli sånn neste gang også. Har fått time til å måle bekkenet før vi setter i gang å prøver med andre mann :-)

Skrevet

Beroliger dere litt, jeg:-)

Hadde en pyton 1.fødsel som endte med tang, vakuum og sydd på kryss og tvers.... Kjemperedd da jeg skulle få nr 2, var til ekstra ul for str.estimering, måling av bekken og samtale ift ks om det samme skjedde igjen. Bare så det er sagt så hjalp det mye på nervene bare å vite at de kom til å gripe inn før, så anbefaler å ta det opp iallefall!

Men jeg fikk ikke "bruk for" noe av det - 2.mann kom som et skudd (2.5t fra det starta, med at vannet gikk, og til han var ute!) Ikke bedøvelse, ikke noen form for inngrep og kun 2 små pyntesting:-)) Har for sikkerhets skyld forsikra meg også denne gangen om at jeg ikke gjenopplever 1.fødsel, men må si jeg ikke gruer meg i det hele tatt!!! Og det er deilig, det!!! Brukte MYE energi på å grue meg forrige gang......

Lykke til:-)))

Skrevet

Jeg å anbefaler å ta det opp på sykhuset du skal føde. Vi har fått komme inn til to samtaler, enda vi ikke er gravide enda. Det er så godt å bli tatt varmt og seriøst i mot.

Men du som fikk målt bekkenet ditt, skjedde det mens du var gravid??

Skrevet

Regner med deg var meg du mente? Ja, de målte bekkenet mitt ved samme time som vekt/størrelse - estimering av gutten. Tror det var rundt uke 32.... Men det er nok det samme om man er gravid eller ikke. Jeg er ikke spes smal utenpå, men man kan visst ha et smalt bekken inni allikevel. Og målene er jo de samme enten du er gravid eller ikke. Min gutt nr 2 var 400 g tyngre og 4 cm lengre enn nr 1, men pga måten de la seg i bekkenet på ble det faktisk vanskeligere å få ut den minste av dem. Tror uansett det viktigste er å bare spørre når man lurer på noe, uansett hva det er! Som de fleste andre har jeg erfaring med sykehus bare i forbindelse med fødslene, og da har det mye med trygghet å gjøre! Man legger jo mye i andres hender, og da betyr trygghet alt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...