Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente på snart 10 uker,og jeg får aldri tid til noe! Dusj,haha,hva er det? Føler at jeg lever i ei boble av mating,bleieskift,skriking,trilleturer,gulping... Si meg,blir det bedre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

veldig gla i jenta mi altså! bare såååååååååå sliten! mannen jobber mye og reiser mye med jobben,så er mye alene.

Skrevet

Jada, det blir bedre..:) Men det kommer også nye utfordringer!

Og ang dusj; sett jenta i en vippestol utenfor dusjen, de små synes som regel det er spennende å høre/se på..:)

Gjest yrild
Skrevet

Det blir bedre :-) men jeg husker at jeg ikke fikk gjort noe jeg heller.. nå er klumpen 5 1/2 måned og både oppvask og husarbeide blir gjort. For ikke å snakke om at jeg kan dusje hver dag :-) Det glir jo inn i litt mer rutiner.Når han leker alene på lekematten på kjøkkenet får jeg ihvertfall gjort halve oppvasken og selv om jeg har en stump som ofte ikke sover mer enn 3 ganger 30 minutter på dagtid får jeg gjort unna selvpleien da.

Skrevet

Det blir bedre, og så er det litt snakk om prioritering.

Dusje får du fint til med enten å ta vippestolen inn på badet, eller bare legge barnet på stellematta på gulvet.

Husarbeid blir man mer effektiv til etterhvert. Rydder litt underveis...og skaff deg noe bæretøy, så kan babyen fint bli med på både støvtørking og støvsuging og klesvask :)

Ellers så er det nå det man gjør i permisjonen da, skifter bleier, vasker gulp, triller tur... ;)

Skrevet

takk for svar,dere.. Det er ikke bare,bare og være nybakt mamma;)

Skrevet

Ja, det blir bedre selv om det ikke virker sånn nå :)

Jeg fikk heller ikke gjort NOE i begynnelsen.

Men nå får jeg gjort det meste, selv om jeg i likhet med yrild har en snuppe som sover liiite på dagen. Huset har kanskje ikke samme standard når det kommer til rydding og vasking som før, men hva gjør vell det? :)

Når det gjelder dusjing kan du jo prøve som nevnt over her å sette henne i vippestolen, eller du kan ta henne med deg i dusjen hvis du får et til :)

Skrevet

hehe, ja kjenner meg igjen der.. det jeg gjorde var å skrive opp hver gang han tok en blund, jeg trodde at han bare sov helt tilfeldige tider. Men nei da.. jeg fant ut at han sover mer eller mindre de samme tidene på dagen, så nå vet jeg når han skal sove sånn at jeg kan dusje. Han er forresten tre måneder nå.

Skrevet

Det vil bli bedre. :-) Og babyer er dessuten like forskjellige som oss voksne. Noen, som sønnen min, sover mye og kan underholde seg selv. Jeg har alltid hatt mye fritid med ham. Andre barn sover mindre og vil helst ikke ligge alene og krever mye av foreldrene. Jeg tror det lureste er å bare ta denne tiden for det den er og ikke ha så mange forventninger til andre ting.

Skrevet

Ta korte dusjer - da går det. :) Ellers prioriterer jeg bort unødvendige ting som vasking og rydding - det tar jeg når sambo kommer hjem og kan passe baby.

Dessuten - det vil bli bedre. Helt sikkert!

Skrevet

det blir bedre ja :) jeg tenkte som du jør nå i starten jeg og. men det gikk seg til for meg også, og jeg er alene med barnet. jeg har lillejenta i vippestol på badet når jeg dusjer, pleier å amme i senga når vi våkner, så rett på badet å dusje, så blir det frokostgrøt når vi er ferdige der. den rutinen funker perfekt her i huset iallefall :) å som en annen sa, skaff deg bæretøy. jeg hadde ikke klart meg uten mei taien min! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...