Gå til innhold

Trenger litt hjelp fra dere smarte damer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker G-tester fra "saveontest". De er billigere og litt mer følsomme enn de strimlene fra billige-tester. Satt nå og leste bruksanvisningen hvor det står:

"One Step HCG Urine Pregnancy Test Strips are used for qualitative (visual) determination of hCG (human Chorionic Gonadotropin) in urine specimens for early detection of pregnancy. HCG is a glycoprotein hormone secreted by developing placenta shortly after implantation. hCG can be detected in urine and serum of pregnant women as early as 6 to 15 days after conception. The early pregnancy tests are designed to screen very low hCG concentrations in this initial hCG development stage. "

Betyr det at den kan vise positiv allerede 6 DPO, eller 6 dager etter at egget har festet seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Conception betyr befruktning, så det er vel egentlig ingen av delene. Men dpo blir vel mer riktig tidsmessig - fordi befruktning skjer innen et døgn etter det har løsnet. Etter befruktning tar det vanligvis 4-8 dager til egget festes. Når egget har festet seg starter utskillelse av hcg.

Skrevet

conception er en betegnelse for sammensmeltingen av egget og spermet, så jeg vil tro det er da. Men fordi egget må feste seg for at hcg produksjonen skal starte og pga individuelle forskjeller (noen produserer mindre hcg enn andre) kan det variere endel, derfor 6-15 dager etter befruktning.

Skrevet

Med andre ord, er man heldig kan man klare å teste positivt allerede 7 DPO. Vi har gjort alt riktig denne gang. Gleder meg til neste helg ;-)

Skrevet

Jepp, det var det jeg også tenkte - så tidlig som 7dpo. Spennende!

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...