Prusseluskan Skrevet 7. juni 2009 #1 Skrevet 7. juni 2009 Jeg ble, i likhet med mange andre, irritert over at Hipp ikke informerer tydelig på pakkene at de har endret sin mme. Nå har jeg sendt mail til Hipp, angående nye Hipp eco og manglende informasjon om endret sammensetning og dosering på produktet. Jeg har også postet spørsmålet på siden deres under "spør vår dietist". Kommer tilbake med svaret jeg får her, regner med at dere andre Hipp brukere er interessert i å høre hva de sier:) Her er mailen jeg sendte: Vedrørende nye Hipp eco. Hva er grunnen til at dere ikke har trykket tydelig informasjon på pakken med morsmelkerstatning om at dere har endret produktet og doseringen? Jeg er klar over at den såkalte WHO-koden hindrer dere i å markedsføre produktet, men informasjon om endret sammensetning bør dere gi beskjed om. Jeg vet om fler som har kjøpt nye Hipp eco og ikke vært klar over at doseringen er endret, og dermed gitt sitt barn morsmelkerstatning som ikke er blandet riktig. Når dere vet, og opplyser om selv, at det er ekstramt viktig at pulveret blandes med korrekt mengde vann for å forhindre underernæring, dehydrering etc, synes jeg det er kritikkverdig at dere ikke tydelig opplyser om endret dosering på pakken. Produktet fremstår i hyllen som likt den gamle Hipp 1 og 2, kun med ny pakning. Jeg er klar over at vi som forbrukere bør lese bruksanvisning og dosering nøye, men når en bruker 2-3 pakker i uken av et produkt er det ikke naturlig å lese fremgangsmåten på hver pakke en åpner. Dersom det ikke opplyses tydelig på pakken om at innholdet er endret, går en ut i fra at produktet er slik det alltid har vært. Jeg ber om at dere i fremtiden opplyser om endringer ved deres produkter, ved å tydelig merke embalasjen. Eller endrer embalasjen tilstrekkelig slik at en tydelig ser at produktet er endret.
Prusseluskan Skrevet 8. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 8. juni 2009 Jeg har fått svar fra Hipp: "Tack för Ditt mail. Vi beklagar! Kritiken är befogad och vi är tacksamma för att Du har tagit kontakt med oss och påpekat detta. Informationsfakta om förändringen finns att hitta på vår hemsida www.hipp.no men det är tydligt att den informationen inte har varit tillräcklig. Vi kommer att skicka Ditt meddelande vidare till vår nordiska produktchef för att meddelandet skall nå de ansvariga. Med vänliga hälsningar" De har ihvertfall tatt det til etterretning:)
Mor Løvehjerte Skrevet 8. juni 2009 #4 Skrevet 8. juni 2009 Ikke verst bare det da! : ) De er selvsagt avhengige av forbrukernes kritikk for å opprettholde en viktig posisjon i mme-markedet. Fornøyde kunder er alltid det beste. Bra jobba!
CN89 Skrevet 12. juni 2009 #5 Skrevet 12. juni 2009 Vi trodde der først bare var nytt design. Men har det gått opp i pris også? For vi pleide å kjøpe en eske med hipp for 49 kr på Kiwi, sist vi var der kostet den ca 76 kr. Og da endte vi bare med Nan 2, for jeg var så usikker på hipp1 og hipp2. Om det var det samme som før eller ei. Nå vet jeg iallefall det. Noen som vet om hipp har gått opp i pris?
blå+? Skrevet 13. juni 2009 #6 Skrevet 13. juni 2009 har gått opp i pris,ja. Mem så trenger man mindre pulver enn før, for å blande tilsvarende mme.. den har blitt mer "kompakt". Så tror pris og mengde går opp i opp:)
CN89 Skrevet 15. juni 2009 #7 Skrevet 15. juni 2009 da tester vi om det stemmer en eske med hipp gikk tom annenhver dag før, så håper det stemmer..
kdb4 Skrevet 18. juni 2009 #8 Skrevet 18. juni 2009 Hei! Jeg sendte og mail til hipp ang ny dosering.. jeg hadde jo selvfølgelig ikke fått med meg ny dosering før noen dager etter at vi hadde byttet.. stakkar jenta vår var kjempe sutrete og hadde en del srut brekninger.. (pga feil dosering) så jeg sendte altså en ganske krass klage mail til hipp.. og fikk som svar: Tack för att Du har påpekat detta! Vi ber verkligen om ursäkt och tar till oss av kritiken. Vidarebefordrar Ditt meddelande till de ansvariga på marknadsavdelningen. Skickar gärna en HiPP haklapp och några små HiPP barnmatskedar av plast som en liten ursäkt. Saknar en adress! Med vänliga hälsningar Minna Pakola Så det hjelper faktisk å klage!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå