Gå til innhold

Jeg tok et valg - mitt valg!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

I Mars ble jeg gravid på p - pillen loette. Dette kom som et veldig stort sjokk for meg, og jeg hadde vært offesielt sammen med kjæresten min i 1 mnd. Jeg visste hvor han stod når det gjaldt barn, og han ville ikke ha barn nå. Jeg var derfor veldig nervøs for å si det til han. Jeg var utrolig redd for å miste han. Men såklart tok han det kjempebra, men vi ble veldig enig om at vi ikke var klar for dette.

Det var mange faktorer som gjorde at vi så på dette som noe vi ikke ville gjennomføre. Forholdet var ganske nytt, og jeg er enda student. Utdannelse er noe som er veldig viktig for å meg å gjennomføre, og er noe jeg setter veldig høyt i livet mitt. Jeg besøkte fastlegen min og tok endel undersøkelser. Etter det gikk ting ganske fort, vi var på sykehuset for samtale og for å sjekke hvor langt jeg var på vei. Jeg valgte å ta en medisinsk abort. Da fikk jeg først en tablett, så måtte jeg tilbake 2 dager etterpå for å være "dagpasient". Jeg ble behandlet veldig bra, men jeg må si at jeg hadde ganske store smerter. Heldigvis finnes det smertestillende for dette. Fra å være en jente som aldri hadde vært hos en gynekolog før var dette veldig skremmende og mye jeg ikke hadde gjort før. Det var mye opplevelser på en gang, og jeg føler hele opplevelsen ble en litt utav-meg-selv opplevelse. Jeg tenker tilbake nå og tror du går litt utav kropp og sinn når du går igjennom noe slikt. Men, jeg og kjæresten min gikk igjennom dette sammen og vi står nå enda sterkere enn før. Jeg hvet med meg selv at når jeg klar for å få barn kommer det til å bli den lykkligeste dagen i mitt liv. Men denne gangen var ikke ting rett. Jeg tror det er viktig at alle jenter der ute må hvite at det finnes bare noe som er rett for akuratt deg. Ingen kan si hva som er rett eller galt når det gjelder deg, din kropp og dine omstendigheter. Dere kan også spørre meg under her om det er ting dere lurer på med tanke på abort. Jeg føler jeg har ganske mye kunnskaper rundt detta temaet nå. Jeg har lest mye og ikke minst erfart det selv på kropp og sinn. Jeg tok verdens vanskeligeste valg, men det var mitt valg. Og det var rett for meg! :) Jente 21

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og jeg er sikker på at du blir en kjempegod mor da den dagen kommer.

Syns du gjorde et modent valg.

Du beskyttet deg mot graviditet, men det skjedde likevel.

Jeg er helt enig i at fullført utdannelse og fast jobb er noe man trenger før barn... Man må jo kunne ta vare på barnet økonomisk også!

Lykke til videre!

Kjæresten din høres forresten ut som en flott fyr som stiller opp.

Skrevet

Tusen takk for det. Ja, han er helt fantastisk. Vi klarte å komme ut av dette enda sterkere.

Skrevet

Godt å høre at du tok et valg som var riktig for deg.

Jeg har ei venninne som hadde en abort med kjæresten sin for 9 år siden, de er fremdeles sammen og har nå fått barn nr.2. Hun sier at hvis hun hadde beholdt den gangen hadde hun helt sikkert ikke vært sammen med denne mannen i dag, men at hun hadde beholdt om han hadde støttet henne på det. Hun fikk seg en god utdannelse, og jeg tror faktisk ikke hun ville ha gjort det om hun hadde beholdt.

Skrevet

Så bra! Det handler mye om timing med barn selv om de sier det aldri passer helt. Men denne gangen var det helt feil for oss. Vi var veldig redde for hvordan det skulle påvirke forholdet våres. Men til nå (nå er jo dette ganske nytt enda) så har vi bare blitt sterkere. Vi ble presset til å snakke åpent ta opp en del tema vi normalt ikke ville gjort. Jeg tror det krever enda mer arbeid og vilje til å fullføre en utdannelse om man har barn fra før. Det står stor respekt av de som klarer det. Noe jeg tror jeg ikke ville klart. Modig valg av venninen din. Og flott å se at de fortsatt holder sammen! jente 21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...