Gå til innhold

Noen som har opplevd at de tar vannet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvordan det er, hvis ikke jeg fikk rier i løpet av helgen skulle de mest sannsynlig ta vannet imorgen når vi skal på kontroll(avhengig av at det ikke var fullt).

Er helt moden og har godt med åpning, hodet sitter godt festet og langt nede i bekkenet, så alt er klart.

Lurer på om noen kan fortelle om sine opplevelser, sist gikk vannet av seg selv, så håper jo at noe skjer i natt ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har tatt vannet på begge mine to siste, men det ble tatt ved/like før full åpning, så da tok de det under en rie og dermed merket jo jeg det knapt (rien var liksom vond nok ;-)), så for min del var det verken vondt eller ubehagelig. De brukte en slags "heklenål" til å lirke hull i fosterhinnen og så sa det plask.

Lykke til da!

Skrevet

Vannet ble tatt på meg med mi første, jeg hadde hatt rier en god stund men vannet ville ikke gå så dem måtte ta det, det var ikke vondt i det hele tatt. Jeg bare hørte et lite knepp på en måte, også ble jeg veeeldig varm å våt mellom bena, men ikke noe vondt i det hele tatt.

Skrevet

Takk for svar!

Husker når vannet gikk sist, at det var da de virkelige riene kom, litt småskummelt å vite kl slettet for vannavgang!

hihi

Har og har hatt utrolig mye murringer og smårier, helt opp til rier jeg må puste meg igjennom, både her og der i flere dager nå, så tipper at det setter i gang relativt kjapt etterpå...?

Skal bli utrolig deilig å bli ferdig og hilse på nurket som bor der inne!

Veldig spent på hva det er!

Skrevet

Min første fødsel ble jeg satt igang 14 dager på overtid..Da hadde jeg en cm åpning, så de startet den med å ta vannet (slapp modningspiller) .Etter ca en halv time kom riene og de bygget seg opp til å komme tett men jobbe lite..Så etter et par timer med mye rier (vonde) og lite fremgang, fikk jeg epidural og rie stimmulerende drypp.. Dette hadde god effekt. Vannet ble tatt rett over kl 08 på morgenen og lillevennen ble født 16.36 så det dro ikke for mye ut heller..

Lykke til i morgen=)

Skrevet

Jordmor tok vannet da jeg hadde ca 4-5 cm åpning. Merket det nesten ikke i det hele tatt. Kan ihvertfall ikke si det var vondt,(var jo så vondt ellers..)Merket ikke at vannet kom ut engang jeg.. Måtte spørre om det kom noe vann.. hehe.. (og det hadde det gjort)

Etter det tok riene seg opp veldig. Men veslegutt kom ikke ut før ca 5 timer seinere.

Skrevet

det har de gjort begge gangene på meg. første gangen merket jeg det ikke, ble tatt med en slags slange, så jeg merket ikke noe til fostervann i det hele tatt. andre gangen så fikk jeg en ri med en gang etterpå, og senga ble full av vann, jeg fyllte to "bleier" med vann, det kom en foss når jeg reiste meg opp, også gikk jeg rundt og smådryppet helt til babyen kom ut 3timer etterpå, og da kom det jammen litt vann da og:)

Skrevet

Sist gikk jeg med smårier og åpning fra 4-6 cm i fem dager før de tok vannet. Det var ikke noe vondt når de tok det, men rett etterpå ble riene kjempesterke, og vårt første barn var ute på 3,5 timer :)

Skrevet

Med første så gikk litt av vannet på fredags kveld. etter sjekk på føden viste det seg at jeg hadde 4 cm åpning og regelmessige rier som jeg ikke kjente som annet enn mensmurringer. Jeg var da veldig moden. Ingenting skjedde, så jeg måtte tilbake dagen etter, og da ble det bestemt at resten av vannet skulle tas. Det tok veldig kort tid fra vannet ble tatt til jeg fikk vonde rier. Bare ti minutter kanksje. Fødselen ble kort,men intensiv,hadde nesten ingen opphold mellom riene. fra vannet ble tatt til jenta var ute tok det 3 timer og 20 min.jeg hadde vondt i ca to timer. lykke tilm, dette går så bra så:)

Skrevet

Med første så gikk litt av vannet på fredags kveld. etter sjekk på føden viste det seg at jeg hadde 4 cm åpning og regelmessige rier som jeg ikke kjente som annet enn mensmurringer. Jeg var da veldig moden. Ingenting skjedde, så jeg måtte tilbake dagen etter, og da ble det bestemt at resten av vannet skulle tas. Det tok veldig kort tid fra vannet ble tatt til jeg fikk vonde rier. Bare ti minutter kanksje. Fødselen ble kort,men intensiv,hadde nesten ingen opphold mellom riene. fra vannet ble tatt til jenta var ute tok det 3 timer og 20 min.jeg hadde vondt i ca to timer. lykke tilm, dette går så bra så:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...