Gå til innhold

Med. abort, min historie

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! Jeg tenkte at jeg skulle dele min opplevelse med dere!

Fredag 05.06 var jeg på sykehuset for å få den første pilla, den fikk jeg mens en sykepleier satt med meg og snakket med meg om det som skulle skje med meg de neste dagene. Jeg fikk det som jeg ville og fikk abortere hjemme, på søndag(i dag).

Gikk og la meg sent(03:45), og sto opp klokken 7, da satt jeg en stikkpille i endetarmen og så satt jeg 4 Cytotec i skjeden. Et tips til dere som skal gjøre det hjemme er å ta en Pinex Forte 20 min før du setter Cytotecen og stikkpilla. 20 minutter etter at jeg hadde satt pillene i skjeden, fikk jeg veldig vondt i magen, pluss at jeg kjente at det var diaré på vei.

Da det hadde gått 35 minutter klarte jeg ikke vente mer, jeg hadde fryktelige sammentrekninger i livmoren, fordi jeg ikke tok smertestillende før jeg satt Cytotecen(noe jeg burde ha gjort), derfor satt jeg meg på toalettet men før jeg rakk å tenke kastet jeg opp. Det var heldigvis ikke så ille, for jeg hadde bare spist en kjeks til frokost. Etter å ha kastet opp 4 ganger og tømt magen, satt jeg meg på do igjen og fikk diaré og så blødde jeg bittelitt.

Etter toalettbesøket gikk jeg i dusjen og der satt jeg i 30 minutter med en varm og hard stråle rettet mot magen der hvor det gjorde vondt.

Så gikk jeg og la meg igjen. Denne gangen tok jeg 2 Pinex Forte oralt før jeg sovnet, og sov i litt over en time.

Så var det på'an igjen, toalett, oppkast og så dusj. I tillegg var jeg veldig svimmel, men det gikk over.

Etter runde nummer to ringte jeg eksen min, han kom i løpet av 1 time, og på den timen fikk jeg sovet litt.

Så var det en runde til med oppkast, dusj og så sov jeg i 30 minutter, under oppsyn av eksen, før jeg kjente at det hadde begynt å blø litt. Så jeg gikk på toalettet, og der satt jeg i et halvt minutt før jeg kjente at det begynte å blø ordentlig, så kjente jeg to middels store klumper renne ut av meg, og heldigvis så jeg ikke noe da jeg kikket ned i do, men så var det over.

Jeg gikk og dusjet, fortsatt litt smerter, men ikke like ille som før. Etter dusjen masserte eksen min meg i korsryggen og nå litt over 7 timer siden jeg satt pillene, føler jeg meg nesten helt fin. Litt murringer i magen bare, men det går vel over.

Det var et par ganger hvor jeg angret på at jeg gjorde det hjemme, men det var veldig deilig å være i sin egen seng og ha en dusj å gå til. Smertene var vonde, menssmerter ganger 10 ca, men heldigvis varte det bare i noen timer, og man kommer seg igjennom det. Bare ikke spar på smertestillende.

Jeg har tatt til sammen 6 pinex forte, og 4 panodil zapp pluss denne stikkpillen. Anger på at jeg ikke tok fler, da hadde jeg sikkert sover igjennom hele seansen.

Nå er det bare å vente og se hvordan det går fremover. Skriver i denne tråden hver dag nå, med oppdateringer. For da jeg skulle gjøre dette satt jeg så utrolig stor pris på trådene som omhandlet med. abort og hvordan det var.

Ha en fin søndag videre, nå skal jeg spise flere pinneis.

Klem fra Kaja(18)

Fortsetter under...

Høres ut som det har gått bra for deg og det er fint å høre. Jeg hadde også så sterke smerter at jeg kastet opp (blant annet to paralgin forte jeg fikk av sykepleieren). Er glad for jeg var på sykehus fordi jeg måtte få en sprøyte med morfin pga smertene. De sier at disse smertene er like vonde som rier - i prinsipp er det jo rier - sammentrekninger i livmoren. Så det er ikke rart at det gjør vondt.

Etter dette gikk det helt problemfritt med meg. Blødde minimalt og hadde ingen smerter. Jeg har aldri heller angret valget jeg tok den gangen.

Lykke til videre :-)

Synes du har vært kjempetøff!!!

Selv fikk jeg kun 1 smertestillende og klarte meg suverent greit med det, kunne aldri tenkt meg å spy samtidig, så det misunner jeg deg ikke.

Synes enkelt og greit at du har vært en skikkelig barsking!!

Lykke til videre. Skal du på ultralyd og få sjekket at alte r ute ??

Jeg slapp ikke ut av sykhuset før det var garantert at det var tomt der inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...